Katsastus ja ... tuomio
Katsastus ja ... tuomio
Jeps, kävin yrittämässä tonnarin katsastusta ja tuomioksi tuli hylätty.
Kortissa lukee jotta etuakseliston alatukivarren laakerointi on vaurioitunut molemmilta puolilta. Ei siinä mitään, aavistelen syyksi erästä kivaa töyssyä johon ajoin tosi hiljaa mutta silti rusahti. Ainut mikä ihmetyttää on kohta:
Muuta huomioitavaa: saa ajaa korjattavaksi 1.4.2010 ja sen jälkeen katsastettavaksi. Aika lyhyt varoitusaika sano... onko vika ihan aikuisten oikeasti noin vakava, tarttis meinaan töissäkin käydä tolla autolla juurikin huomenna.
Ajossa en huomaa kyllä mitään eroa, mutta...?
Kortissa lukee jotta etuakseliston alatukivarren laakerointi on vaurioitunut molemmilta puolilta. Ei siinä mitään, aavistelen syyksi erästä kivaa töyssyä johon ajoin tosi hiljaa mutta silti rusahti. Ainut mikä ihmetyttää on kohta:
Muuta huomioitavaa: saa ajaa korjattavaksi 1.4.2010 ja sen jälkeen katsastettavaksi. Aika lyhyt varoitusaika sano... onko vika ihan aikuisten oikeasti noin vakava, tarttis meinaan töissäkin käydä tolla autolla juurikin huomenna.
Ajossa en huomaa kyllä mitään eroa, mutta...?
Re: Katsastus ja ... tuomio
Fruit kirjoitti:Jeps, kävin yrittämässä tonnarin katsastusta ja tuomioksi tuli hylätty.
Kortissa lukee jotta etuakseliston alatukivarren laakerointi on vaurioitunut molemmilta puolilta. Ei siinä mitään, aavistelen syyksi erästä kivaa töyssyä johon ajoin tosi hiljaa mutta silti rusahti. Ainut mikä ihmetyttää on kohta:
Muuta huomioitavaa: saa ajaa korjattavaksi 1.4.2010 ja sen jälkeen katsastettavaksi. Aika lyhyt varoitusaika sano... onko vika ihan aikuisten oikeasti noin vakava, tarttis meinaan töissäkin käydä tolla autolla juurikin huomenna.
Ajossa en huomaa kyllä mitään eroa, mutta...?
Käytitkö auton ajoissa katsastuksessa? Jos auto on myöhässä katsastettu niin korjaus tulee suorittaa välittömästi, eikä siihen saa normaalia 1 kk aikaa korjauksen ja katsastuksen suorittamiseen.
Re: Katsastus ja ... tuomio
No siitähän tuo johtuupi tosiaan. Ollut olevinaan muka niin kova kiirus. Tuleeko tuosta jotain sakkoja sitten jos en saa sitä heti tänään korjatuksi?
Re: Katsastus ja ... tuomio
auton saa tänään ajaa korjattavaksi ja huomenna on jo ajokiellossa jollei ole korjattu ja viety katsastukseen 

#2304
Saab 900 -92 Cabriolet
Saab 900 - 91
Saab 900 i -88
Saab 900 -92 Cabriolet
Saab 900 - 91
Saab 900 i -88
Re: Katsastus ja ... tuomio
Mulla pomppas oma tonnari samasta asiasta, tosin puslat oli menny vain vänkärin puolelta, ja lisäksi takajarruletkut oli murtunu, autolla ajettu 308500km.. Nooh, nyt auto korjattu ja taas ajossa... 

Re: Katsastus ja ... tuomio
Ja väärin.LPT kirjoitti:Käytitkö auton ajoissa katsastuksessa? Jos auto on myöhässä katsastettu niin korjaus tulee suorittaa välittömästi, eikä siihen saa normaalia 1 kk aikaa korjauksen ja katsastuksen suorittamiseen.
1) Se kuukauden korjausaika on myös myöhässä suoritutetussa katsastuksessa, ts. kuukauden sisällä pärjää pelkällä jälkitarkastuksella, jossa tarkastetaan vain ylöskirjatut vikakohdat. Jos menee yli tämän kuukauden, suoritetaan koko hoito uudestaan.
2) Ajoaikaa ei tosiaan myöhässä aloitetusta katsastuksesta saa, mutta korjataan sen verran, että ajoissa aloitettu, hylätty katsastus tuo sitä ajoaikaa 2 kuukautta - mutta siihenkin aikaan auto pitää korjata ensin.
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... 4minen.htm
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Katsastus ja ... tuomio
Aina oppii uutta, en tosiaan osannut arvata ettei mene läpi
vaikka aina on se mahdollisuus tämän ikäisissä autoissa.
Mulla oli YuZzI myös takaa jarruletku poikki eli aika samat viat
samoilla kilometreillä.
Etupäästä on siis puslien lisäksi vaurioitunut puslan ja rungon välissä
oleva alumiininen "välikappale", onko tuolle jotain nimeä / varaosanumeroa
vai tuleeko se puslasetin mukana kuten Metroautossa arvuuteltiin?
Eipä sitä autoa tässä nyt pyhien aikana tarvitsekaan, osien saanti meinasi olla vähän kiven alla...
vaikka aina on se mahdollisuus tämän ikäisissä autoissa.
Mulla oli YuZzI myös takaa jarruletku poikki eli aika samat viat
samoilla kilometreillä.
Etupäästä on siis puslien lisäksi vaurioitunut puslan ja rungon välissä
oleva alumiininen "välikappale", onko tuolle jotain nimeä / varaosanumeroa
vai tuleeko se puslasetin mukana kuten Metroautossa arvuuteltiin?
Eipä sitä autoa tässä nyt pyhien aikana tarvitsekaan, osien saanti meinasi olla vähän kiven alla...
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Katsastus ja ... tuomio
Minäkin käytin tonnarin katsastuksessa..hylky vasemman käsijarrun pitävyydestä josta jo kyselinkin tuossa toisessa topikissa.
Ihmetyttää tuo lapussa lukeva ( sallittu ero 70 %, minulla oli 53 ), eli arvojen sisällä selvästi.
Inssi selitteli jota kompensaatiota ja auton paino suhde / hyötyä että joutui antamaan hylyn vaikka arvoissa oltiin..
Että mitä ihmettä ??
Ihmetyttää tuo lapussa lukeva ( sallittu ero 70 %, minulla oli 53 ), eli arvojen sisällä selvästi.
Inssi selitteli jota kompensaatiota ja auton paino suhde / hyötyä että joutui antamaan hylyn vaikka arvoissa oltiin..
Että mitä ihmettä ??
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Katsastus ja ... tuomio
Sen lisäksi, että seisontajarrun eri puolten keskinäinen ero saa olla max. 70%, pitää myös yhteenlasketun(?) jarruvoiman olla riittävä pitämään auton paikallaan (jonka vuoksi vaadittu jarruvoima on suhteessa auton massaan). Keskinäisen eron lisäksi liian vaatimaton jarruvoima on hylkäysperuste.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Katsastus ja ... tuomio
^Jep. Just näin. Vaikka jarruvoimien ero on hyväksyttävissä rajoissa, jos tehoa uupuu auton massaan suhteutettuna, tulee hylky.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Katsastus ja ... tuomio
mulla kerran katsastus setä vaihatti taka kallistuksenvakaajan puslat uusista uusiin sano että on väljät ja vaihettiin pajalla ja asentaja sanoi että tuli yhtä väljät . mutta oli setä tyytyväinen ei ees käynny auton alla .että sellaisia p.....a meillä päin 

-
- "Ruisku"
- Viestit: 125
- Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27
Re: Katsastus ja ... tuomio
Joskus 30v sitten vanhaan hyvään aikaan, kun katsastus ei maksanut paljon mitään ja inssikin lipevän mielistelyn sijaan vittuili aina sydämensä kyllystä.
Meni Moskovitsh Eliten iskarit vaihtoon.
Otettiin iskarit pois, putsattiin ja maalattiin ja sitten takaisin. Inssi vilkaisi lokasuojan raosta ja antoi leiman paperiin.
Toisella kertaa tuli hylky kiljuvista jarruista.
Vettä letkulla rumpuihin ja kiiruusti näyttämään. Leima tuli taas. Paluumatkalla jarrut alkoi taas kiljumaan.

Meni Moskovitsh Eliten iskarit vaihtoon.
Otettiin iskarit pois, putsattiin ja maalattiin ja sitten takaisin. Inssi vilkaisi lokasuojan raosta ja antoi leiman paperiin.

Toisella kertaa tuli hylky kiljuvista jarruista.
Vettä letkulla rumpuihin ja kiiruusti näyttämään. Leima tuli taas. Paluumatkalla jarrut alkoi taas kiljumaan.

CS 2,0t -97 225 000 km
Re: Katsastus ja ... tuomio
Pakko kertoa oma katsastusreissu taannoin.. vein tonnaria tosiaan katsastukseen keväällä ja tunnetustihan käsijarruissa on ongelmia.. no katsastusmies lähti ajamaan siitä parkista halliin ja ilmeisesti kokeili käsijarrua koska se jumittui ja tonnari menee poikittain siellä katsastusaseman pihalla
. Nooh, tonnari pääsi sitten asvaltille ja renkaat lähti taas pyörimään.
Ensimmäisenä jarrudynoon, vaihde vapaalle ja käsijarru päälle. TAAS jumittui käsijarru ja vetävät pyörät olivat rullien päällä. Joten minä ja toinen katsastusmies työnnettiin tonnari pois siitä dynosta ja katsastusmies ei lähtenyt siinä vaiheessa edes takapäätä mittaamaan.
Noh, sitten ajettiin nosturille ja setä hyppää autosta pois ja huomaa että ovesta olivat pistehitsit pettäneet, että ovi päästää käsittämättömän hirveän paukahduksen kun se avaa. (ampuu saranan suoraan peltiin). Siitä se kommentoi, että "eihän sulla ole edes ovikaan kiinni, mutta eiköhän se siinä paikallaan pysy".
Nosturilla ollessaan katsoi että toimiiko takavalot ja autoon oli tehty aikoinaan automaattilaatikon remppa ja siinä oli vaijeri pielessä, että piti tietää koska pakkivalo syttyy (edellinen katsastusmies ei edes huomannu tätä virhettä). tämä sitten huomasi ja sanoi että pakkivalohan ei syty edes oikeassa asennossa. Sanoin siihen, että joo tiedän, mutta tällä autolla ajaa minä ja emäntä ja kummatkin tiedetään miten se syttyy. -No eihän siinä, hyvä ettei anna muiden ajaa omaa autoa.
Noh.. konepelti sitten näiden jälkeen auki ja katseli sinne.. kokeilipa sitten akkua joka ei ollut edes kiinni. "Tämän akun pitäisi olla lukittuna, mutta kaipa se siinä pysyy. "
Valot... Kummatkin ajovalot osoittivat aivan päin pers***.. Se oli ainut mitä se kirjoitti rekisteriotteeseen, että ne olisi korjattava
Akkuhan tietysti loppui vielä kun olin lähtemässä epäuskoisena leiman saatuani ja buusterilla virrat
En olisi ikinä uskonut, että voi saada leiman tuollainen pommi...

Ensimmäisenä jarrudynoon, vaihde vapaalle ja käsijarru päälle. TAAS jumittui käsijarru ja vetävät pyörät olivat rullien päällä. Joten minä ja toinen katsastusmies työnnettiin tonnari pois siitä dynosta ja katsastusmies ei lähtenyt siinä vaiheessa edes takapäätä mittaamaan.
Noh, sitten ajettiin nosturille ja setä hyppää autosta pois ja huomaa että ovesta olivat pistehitsit pettäneet, että ovi päästää käsittämättömän hirveän paukahduksen kun se avaa. (ampuu saranan suoraan peltiin). Siitä se kommentoi, että "eihän sulla ole edes ovikaan kiinni, mutta eiköhän se siinä paikallaan pysy".
Nosturilla ollessaan katsoi että toimiiko takavalot ja autoon oli tehty aikoinaan automaattilaatikon remppa ja siinä oli vaijeri pielessä, että piti tietää koska pakkivalo syttyy (edellinen katsastusmies ei edes huomannu tätä virhettä). tämä sitten huomasi ja sanoi että pakkivalohan ei syty edes oikeassa asennossa. Sanoin siihen, että joo tiedän, mutta tällä autolla ajaa minä ja emäntä ja kummatkin tiedetään miten se syttyy. -No eihän siinä, hyvä ettei anna muiden ajaa omaa autoa.

Noh.. konepelti sitten näiden jälkeen auki ja katseli sinne.. kokeilipa sitten akkua joka ei ollut edes kiinni. "Tämän akun pitäisi olla lukittuna, mutta kaipa se siinä pysyy. "
Valot... Kummatkin ajovalot osoittivat aivan päin pers***.. Se oli ainut mitä se kirjoitti rekisteriotteeseen, että ne olisi korjattava

Akkuhan tietysti loppui vielä kun olin lähtemässä epäuskoisena leiman saatuani ja buusterilla virrat

BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
-
- "Ruisku"
- Viestit: 125
- Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27
Re: Katsastus ja ... tuomio
Niinpä, tämä YLI-IMELÄ palvelu uuden orastavan kilpailun ja itsesuojelun siivittämänä synnyttää kaikenmoista.
Siitä huolimatta kaipaan edelleen sitä takavuosien varttitunnin kohonnutta pulssia, hikoilevia kämmeniä ja ansaitsematonta vittuilutuokiota. Jossa inssi on se Hän, jonka sanaa kuunnellaan. Hinta alkaen 25 €. Kiitos!
Siitä huolimatta kaipaan edelleen sitä takavuosien varttitunnin kohonnutta pulssia, hikoilevia kämmeniä ja ansaitsematonta vittuilutuokiota. Jossa inssi on se Hän, jonka sanaa kuunnellaan. Hinta alkaen 25 €. Kiitos!

CS 2,0t -97 225 000 km