Tuo on kyllä totta.aero kirjoitti:Ei, vaan että automaatti, joka on kuljettajan kanssa samalla aaltopituudella, toimii ajossa. Kuskin mieli merkkaa hyvin paljon, miten auton tulee käyttäytyä - se koskee myös (automaatti)vaihteistoa.juhokare kirjoitti:Eli voisiko tästä päätellä, että vain hyvin suunniteltu ja toteutettu automaatti voi toimia ajossa.
VAIHDELAATIKOT
Re: VAIHDELAATIKOT
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: VAIHDELAATIKOT
Vain manuaali tulee kysymykseen .
Re: VAIHDELAATIKOT
Juuri näin. Itse ajan manuaalilla juurikin siitä syystä, että vain silloin voin olla varma, että vaihteisto tekee mitä haluan, miten haluan ja milloin haluan.aero kirjoitti: Ei, vaan että automaatti, joka on kuljettajan kanssa samalla aaltopituudella, toimii ajossa. Kuskin mieli merkkaa hyvin paljon, miten auton tulee käyttäytyä - se koskee myös (automaatti)vaihteistoa.
Kyllä hyvä automaattikin ihan asiansa ajaa ja onhan siinä omat hyvät puolensa, mutta en sellaista (ainoaan) käyttikseen ottaisi. Jos/kun omistuksessa olisi vielä useampia autoja, voisi yksi niistä olla joku automaattivaihteinen cruisailusohva.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: VAIHDELAATIKOT
Automaatti, aina, ja tulevaisuudessa. Luultavasti käsihämmenteiset vaihteistot tullaan, jos ei nyt aivan kieltämään niin ainakin poissulkemaan ja saattamaan yleiseen häpeään jo vain siksi että auton kuljettaja voi ihan vain hölmöyttään tai epäympäristöuskovaisuuttan aiheuttaa muka enemmän pahoja päästöjä kuin mitä automaattisella ajatuksella varustettu (tai alistettu) auto ja kuski.
Olin itsekin vannoutunut käsityömies siihen saakka kunnes sain tarpeeksi pitkäksi ajaksi (viikoksi) kokeiltavakseni automaattivaihteistolla varustetun tarpeeksi tehokkaan Saabin.
Olin itsekin vannoutunut käsityömies siihen saakka kunnes sain tarpeeksi pitkäksi ajaksi (viikoksi) kokeiltavakseni automaattivaihteistolla varustetun tarpeeksi tehokkaan Saabin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: VAIHDELAATIKOT
Manuaaleja on tähän asti ollu, seuraava käyttökikkare on automaatilla. Saa nähdä millanen se sitten on, kivikautinen vehje kun on.. Harrastepelissä toki 5 lovinen manuaali.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: VAIHDELAATIKOT
Kyllä se nykyaskeilla onnistuu automaageillakin, kun saa manuaalimoodissa heitellä pikkupykälää sisäänMinuteman kirjoitti:Automaatti, aina, ja tulevaisuudessa. Luultavasti käsihämmenteiset vaihteistot tullaan, jos ei nyt aivan kieltämään niin ainakin poissulkemaan ja saattamaan yleiseen häpeään jo vain siksi että auton kuljettaja voi ihan vain hölmöyttään tai epäympäristöuskovaisuuttan aiheuttaa muka enemmän pahoja päästöjä kuin mitä automaattisella ajatuksella varustettu (tai alistettu) auto ja kuski.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: VAIHDELAATIKOT
Molempia ollut riittävästi, silti ajamisesta nauttimiseen tarvitaan omalla kohdalla manuaali. Automaatti sopii ruuhkassa matelemiseen tms. mutta mutkatiellä ottaa päähän.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: VAIHDELAATIKOT
Eka automaatti ja tästä lähin vain ja ainoastaan automaatti arkiautoon, muita en edes harkitse.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: VAIHDELAATIKOT
Ei kyllä ihan mahdoton ajatus Sitä tiedä mihin tää nykyinen ilmastopolitiikkavillitys vielä johtaakaan Tottapa ne kehittää sitten jokin kaunis päivä sellaisen automaattilootan jolla pääsee pienempiin kulutuslukemiin kuin nykyisellä manuaalilla. Itselle on loppujen lopuksi sama kumpi laatikko on autossa, automaatti tai manuaali kunhan se on Saabissa Molemmilla saa ajettua samat ajot, ainakin siihen saakka kun ne kielletäänMinuteman kirjoitti:Automaatti, aina, ja tulevaisuudessa. Luultavasti käsihämmenteiset vaihteistot tullaan, jos ei nyt aivan kieltämään niin ainakin poissulkemaan ja saattamaan yleiseen häpeään jo vain siksi että auton kuljettaja voi ihan vain hölmöyttään tai epäympäristöuskovaisuuttan aiheuttaa muka enemmän pahoja päästöjä kuin mitä automaattisella ajatuksella varustettu (tai alistettu) auto ja kuski.
Olin itsekin vannoutunut käsityömies siihen saakka kunnes sain tarpeeksi pitkäksi ajaksi (viikoksi) kokeiltavakseni automaattivaihteistolla varustetun tarpeeksi tehokkaan Saabin.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: VAIHDELAATIKOT
Siitä asti (n. 7 vuotta sitten) kun ostin kokeeksi CSE 2.3TA -tonnarin, niin automaateilla on menty. Eipä ole ollut manuaalilaatikkoa ikävä paitsi pari kertaa moottoriradalla..
Re: VAIHDELAATIKOT
Eiköhän VAG:n kaksoiskytkinlaatikko, paremmin tunnettu kauppanimellä DSG, ole jo tuollainen.ysitonnari93 kirjoitti:Tottapa ne kehittää sitten jokin kaunis päivä sellaisen automaattilootan jolla pääsee pienempiin kulutuslukemiin kuin nykyisellä manuaalilla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: VAIHDELAATIKOT
Sekä manuaaleja että automaatteja on käytössä. Kyselyä voisi ehkä hiukan tarkentaa, ilmeisesti käsitteellä "automaatti ilman käsivalintaa" tarkoitetaan myös perinteisiä automaatteja joissa on kyllä mahdollisuus poistaa isompia vaihteita käytöstä käsivalinnalla ?
Re: VAIHDELAATIKOT
siis " automaatti ilman käsivalintaa " tarkoittaa laatikkoa jossa ei ole Sentronic toimintoa
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: VAIHDELAATIKOT
Mawerick kirjoitti:Eiköhän VAG:n kaksoiskytkinlaatikko, paremmin tunnettu kauppanimellä DSG, ole jo tuollainen.ysitonnari93 kirjoitti:Tottapa ne kehittää sitten jokin kaunis päivä sellaisen automaattilootan jolla pääsee pienempiin kulutuslukemiin kuin nykyisellä manuaalilla.
onhan se itsellä ollut caddy'ssä sellainen ihan mukavaa kyytiä antaa mutta itse tykkään enemmän saabin tomaatista
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: VAIHDELAATIKOT
Moni kehuu automaattia, mutta kun katselee äänestystulosta, niin siellä paistattelee manuaali kautta tomaatti suhteella 2:1 noin suurin piirtein. Ja oliko "aero", joka toi aika ytimekkäästi käsityksensä tomaatin ja automaatin eroista ja puolista.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003