CE-valo ja korkea polttoaineen kulutus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

CE-valo ja korkea polttoaineen kulutus

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Moi,

otsikon mukainen ongelma eli ce palaa lähestulkoon kokoajan ja bensaa kuluu älyttömästi.

Mistä aloittais selvityksen?
auto siis 900i 2,0 -91
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: CE-valo ja korkea polttoaineen kulutus

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Lambda-anturin mittaus ja sen jälkeen sen vaihto..
oireet viittaa siihen että moot.ohjaus ei mene seossäädölle
Red Dragon kirjoitti:Moi,

otsikon mukainen ongelma eli ce palaa lähestulkoon kokoajan ja bensaa kuluu älyttömästi.

Mistä aloittais selvityksen?
auto siis 900i 2,0 -91
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: CE-valo ja korkea polttoaineen kulutus

Viesti Kirjoittaja teesalama »

juu lampaadalle ääni täältäkin :)
Ei ole paha rasti mittailla, eikä vaihtaa.

Toisaalta vikakooditkin voisi kertoa saman. Eikös tossa ole jo LH 2.4?
Notta "koodinpurkulaitekkin" kannattaa rakennella.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Saappisami
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:39

Re: CE-valo ja korkea polttoaineen kulutus

Viesti Kirjoittaja Saappisami »

Joo eli lambadaa veikkaisin minäkin, itselläni sama oireilu poistui lambdan vaihdolla. Mutta kannattaa mitata ennen kuin rupee vaihtamaan. Jos auto on tyhjäkäynnillä kuuluu arvon vaihdella 400-1000mV välillä eli 0,4-1 volttia. Kun auto on sammutettuna, mieluiten kylmänä, kuuluu arvon pysyä paikoillaan.

Itse panostin ja hommasin boshin lambdan ja hyvin on toiminut. Kokemuksesta muiden automerkkien kohdalla ns. tarvike lambdat ovat aivan susia, mutta en ole saabiin tarvike lambdaa ikinää tosin laittanut. Taisi olla hintaeroa 20€ bosch vs tarvike.

Pari linkiä:
http://www.hessumobiili.fi/tiedostot/Ha ... ambda).pdf

http://www.kolumbus.fi/mikko.esala/lambdasimpple.pdf
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: CE-valo ja korkea polttoaineen kulutus

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Moi,

eli lambda menee tarkastukseen.
Autoon on vaihdettu v.2004 tarvikelambda, kun en malttanut ostaa sitä
marmoritiskiltä. hintaa oli muistaakseni silloin 270€....
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Saappisami
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:39

Re: CE-valo ja korkea polttoaineen kulutus

Viesti Kirjoittaja Saappisami »

Red Dragon kirjoitti:Moi,

eli lambda menee tarkastukseen.
Autoon on vaihdettu v.2004 tarvikelambda, kun en malttanut ostaa sitä
marmoritiskiltä. hintaa oli muistaakseni silloin 270€....
Tosiaan tän vuoden puolella vaihdoin omani, bosch merkkinen maksoi muistaakseni 89€ ja tarvike 59€. Ite ostin siis boschin. Ja omani ainakin kolmella piuhalla.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: CE-valo ja korkea polttoaineen kulutus

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Saappisami kirjoitti: Kokemuksesta muiden automerkkien kohdalla ns. tarvike lambdat ovat aivan susia, mutta en ole saabiin tarvike lambdaa ikinää tosin laittanut.
Red Dragon kirjoitti: Autoon on vaihdettu v.2004 tarvikelambda, kun en malttanut ostaa sitä
marmoritiskiltä.
Kuulostaa tutulta...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2&start=26
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin