BY PASS venttiilin asennus, miten päin ???

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

BY PASS venttiilin asennus, miten päin ???

Viesti Kirjoittaja pevi »

Hankin PCS:ltä uudemman mallisen Saabin bypass venttiilin. Siis ihan vakio ja samannäköinen, mutta paranneltu malli Bosch:n aikaisemmasta venttiilistä.

Nyt heräsi kauhea epäilys kuinka päin se asennetaan.

Ymmärtääkseni venttiilin kyljessä oleva piippu tulee ennen turboa ja alipaine letkua vastapäätä oleva piippu turbon jälkeen. Näin asennettaessa alipaineletku katsoo sitten eteenpäin.

Onko tämä se oikea asennussuunta vai pitäisiko venttiilin piiput asentaa päinvastoin jolloin alipaineletku katsoisi ylös :?:
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

väärinpäin kannattaa laittaa jos on paljon painetta, minulla vilkkui check engine aina vaihteen vaihdon yhteydessä, ei vilku enää kun käänsin bypassin toisinpäin.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Paljon on ilmeisesti PALJON, mulla on tonnarissa 1.3-1.4bar, eikä bypassin kanssa ongelmia ja asennettu kuten Mimmi mainitsi.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Taitaa olla ikuinen kiistelyn kohde, ilmeisesti alunperin se on saabeissa kuten mimmi mainitsi, mutta esim. http://www.quasimotors.com/hooter.htm neuvoo laittamaan toisinpäin mikäli sepustuksia oikein tulkitsen. On myös kuulunut juttua jotta toimisi nopeammin noin päin. Pitäisi varmaan kokeilla ja päättää...
Vastaa Viestiin