Päivitetääns vähän tilannetta näin kaikkien kiireiden välissä. Suurkiitos kaikille vastanneille ja kiitos myös niille jotka varoittelitte Saabeista
Eli tuo 2.3 vapari saapui uuteen talliin parisen tuhatta kilometriä sitten ja täytyy sanoa että ysitonniset on todella aliarvostettuja. Bensan kulutus kyllä hirvittää edelleen mutta ajo-ominaisuudet ovat todella luksusta. Ainoa sijoitus tällä hetkellä autoon bensan lisäks on defan lohkolämmitin kun paikalla oli joku Termalin lohkolämmitin mut piuhaa ei saanut mistään.
Tässä kun kerkee niin pitää tutkia kuskinpenkin lämmitystä(ei toimi), termostaattia(lämmöt alhaalla), tutkia remmin kiristintä(pitää ääntä), asentaa hälytin, tummentaa takalasit, hakea uus sähköantenni romikselta(vanha melkein poikki), koiraverkon etsintä ja ehkä ilmastointilaitteen huolto.
Paljonkos sulla sitten kulutus on? Omassa on 7-8l sadalla eikä mun kaasujalka ihan sieltä kevyimmästä päästä ole. Ja omasta ajosta n.90% taitaa olla maantieajoa.
Eihän sitä voi oikein muuta sanoa kun että kyllä se tonnari vain on hieno auto.
Itselläkin meinaa vähän autokuumetta poltella yhden tonnariprojektin suhteen tässä. Auto on 9000 CD turbo vuosimallia -89 katsastus ummessa ja pientä askarreltavaa mutta ei pitäisi olla mahdottomuuksia leiman saamiseksi. Tuossa autossa on suht hyvät varusteetkin, on cruisea, sähköikkunaa, ajotietokonetta ym ym.. Olishan se ihan hieno hankkia kun hintakin on melko edullinen, mutta kun ei vain tiedä että kannattaako vaiko eikö..
Viimeksi muokannut Lossi, Ma Huhti 12, 2010 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
t.t.j kirjoitti:Paljonkos sulla sitten kulutus on? Omassa on 7-8l sadalla eikä mun kaasujalka ihan sieltä kevyimmästä päästä ole. Ja omasta ajosta n.90% taitaa olla maantieajoa.
Matka-ajossa ei mene kuin 7-8 litraa satasella mutta kaupunki ajossa menee niin että hirvittää. Oman mielenrauhan vuoksi en oo enään seurannut tuota keskikulutusta. Osansa kyllä tekee varmaan tuo "viallinen" termostaatti kun kone käy liian kylmänä
Termostaatissa ei ole välttämättä vikaa. Kiristä ens' alkuun mittariston takaa löytyvät pienet mutterit lämpömittarin kohdalta. Omassa tuo toimenpide auttoi ja neula nousee vaakatasoon. Etsillä löytyy kuvalliset ohjeetkin.
#4033
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
O-ou! Sometimes it´s very hard to be a tonttumies Tohtiikohan sitä noi kuvat nähtyään mennä purkamaan sisustusta ollenkaan Meinaan jos tässä innostuu vielä parantelemaan stereoja
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008