virilastua
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
virilastua
Tulipahan sitten kyseltyä lastutuksen hintoja.
kotkassa 700-800e lastu + lisäksi ahtopainemittari (noin 200 töineen).
polleja saisi tuolla kokoonpanolla kuulemma jopa hiukka yli 200HP.
kommentteja?
kotkassa 700-800e lastu + lisäksi ahtopainemittari (noin 200 töineen).
polleja saisi tuolla kokoonpanolla kuulemma jopa hiukka yli 200HP.
kommentteja?
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
Re: virilastua
Hurjia ylihintoja.. Ei noista stage1-3 perussoftista kannata yli satasta maksaa. 
YV:tä voi heittää tähän suuntaan jos kiinnostaa.

YV:tä voi heittää tähän suuntaan jos kiinnostaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
Re: virilastua
Paljonko olisi sellainen realistinen arvio jonka koneesta saisi irti?
t5 pata ja 2,5" putki + vapaavirtaussuodin. (185hp).
on jopa lupailtu 230hp lukemiakin. (tosin ei kotkassa).
t5 pata ja 2,5" putki + vapaavirtaussuodin. (185hp).
on jopa lupailtu 230hp lukemiakin. (tosin ei kotkassa).
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
Re: virilastua
Kyllähän tuolla paketilla voidaan puhua jo 240-250hv tehoistakin, etenkin jos putki on jo turbolta lähtien 2,5".
Vakion tehothan on alakanttiin ilmoitettu ja todellisuudessa likemmäs 200hv jo valmiiksi.
Vääntöä saa myös huomattavasti lisää, sellainen 350-370Nm on realistinen arvio.
Vakion tehothan on alakanttiin ilmoitettu ja todellisuudessa likemmäs 200hv jo valmiiksi.
Vääntöä saa myös huomattavasti lisää, sellainen 350-370Nm on realistinen arvio.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: virilastua
BSR:n Stage 1 softa T7-koneeseen ~450e viime kevään kimppatilauksen yhteydessä, eli kaupallisiakin tuotteita saattaa saada suht. edullisesti. Toki foorumilla useampikin väsännee toimivan softan satasella.
Yleensä 150hp T7-koneesta lupaillaan ~220hp rautapuoleen koskematta, 230hp irtoaa putken vaihdolla helposti. Sama pätee T5-koneeseen. Suodatinta on turha vaihtaa, alkuperäinen riittää hyvin.
Yleensä 150hp T7-koneesta lupaillaan ~220hp rautapuoleen koskematta, 230hp irtoaa putken vaihdolla helposti. Sama pätee T5-koneeseen. Suodatinta on turha vaihtaa, alkuperäinen riittää hyvin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: virilastua
T5 koneessa on isompi ahdin (T25 vs GT17) kuin T7 joten tehoja irtoaa enemmän pelkällä softalla.
Suodatin kyllä virtaa aivan riittävästi joten sitä ei tarvitse vaihtaa, ellei ääniä halua.
BSR:n T7 softat ovat toivottavasti viime aikoina parantuneet, niissä mitä itse olen nähnyt on nakutustunnistus poistettu käytöstä jota ei voi kovinkaan kiitellä (varsinkaan ne joilta on mäntiä haljennut).
Suodatin kyllä virtaa aivan riittävästi joten sitä ei tarvitse vaihtaa, ellei ääniä halua.
BSR:n T7 softat ovat toivottavasti viime aikoina parantuneet, niissä mitä itse olen nähnyt on nakutustunnistus poistettu käytöstä jota ei voi kovinkaan kiitellä (varsinkaan ne joilta on mäntiä haljennut).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: virilastua
Omasta 9-3:sta (T5 koneella) penkitettiin muutama vuosi sitten 230hp / 365nm pelkällä ohjelmalla.
...ja kyseessä ei ollut kovinkaan monen euron ohjelma.
...ja kyseessä ei ollut kovinkaan monen euron ohjelma.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
Re: virilastua
Aihetta sivuten..
Vissiin manuaalin viriboxia ei passaa heittää automaattiin, vai kuinka? Olis joku nordicin boxi tarjolla halvalla... Autot muuten ihan samanlaiset (9-3/T5) ja molemmissa ajonestot.
Vissiin manuaalin viriboxia ei passaa heittää automaattiin, vai kuinka? Olis joku nordicin boxi tarjolla halvalla... Autot muuten ihan samanlaiset (9-3/T5) ja molemmissa ajonestot.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Re: virilastua
Yleisesti ottaen ei, koska monesti virifirmat muokkaavat kartat vain joko manuaaliin tai automaattiin riippuen siitä kumpaan softa on ostettu. Poikkeuksiakin voi tietysti olla.
Eli käytännössä voi käydä niin että siellä on vaan vakiosofta automaatille jos purkki on myyty manuaaliin. Huonoimmalla tuurilla voi olla jopa jotain toimimatonta sille vaihteistolle jota ei ole säädetty.
Ajonesto pitää ohjelmoida TECH:llä uudestaan jotta lähtee käyntiin jos tulee toisesta ajonestollisesta purkki, koska niiden koodit ovat luonnollisesti erilaiset.
Eli käytännössä voi käydä niin että siellä on vaan vakiosofta automaatille jos purkki on myyty manuaaliin. Huonoimmalla tuurilla voi olla jopa jotain toimimatonta sille vaihteistolle jota ei ole säädetty.
Ajonesto pitää ohjelmoida TECH:llä uudestaan jotta lähtee käyntiin jos tulee toisesta ajonestollisesta purkki, koska niiden koodit ovat luonnollisesti erilaiset.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com