virilastua

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabas900se
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
Paikkakunta: kotka

virilastua

Viesti Kirjoittaja saabas900se »

Tulipahan sitten kyseltyä lastutuksen hintoja.
kotkassa 700-800e lastu + lisäksi ahtopainemittari (noin 200 töineen).
polleja saisi tuolla kokoonpanolla kuulemma jopa hiukka yli 200HP.
kommentteja?
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: virilastua

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hurjia ylihintoja.. Ei noista stage1-3 perussoftista kannata yli satasta maksaa. :)

YV:tä voi heittää tähän suuntaan jos kiinnostaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saabas900se
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
Paikkakunta: kotka

Re: virilastua

Viesti Kirjoittaja saabas900se »

Paljonko olisi sellainen realistinen arvio jonka koneesta saisi irti?
t5 pata ja 2,5" putki + vapaavirtaussuodin. (185hp).
on jopa lupailtu 230hp lukemiakin. (tosin ei kotkassa).
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: virilastua

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllähän tuolla paketilla voidaan puhua jo 240-250hv tehoistakin, etenkin jos putki on jo turbolta lähtien 2,5".
Vakion tehothan on alakanttiin ilmoitettu ja todellisuudessa likemmäs 200hv jo valmiiksi.

Vääntöä saa myös huomattavasti lisää, sellainen 350-370Nm on realistinen arvio.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: virilastua

Viesti Kirjoittaja SS »

BSR:n Stage 1 softa T7-koneeseen ~450e viime kevään kimppatilauksen yhteydessä, eli kaupallisiakin tuotteita saattaa saada suht. edullisesti. Toki foorumilla useampikin väsännee toimivan softan satasella.

Yleensä 150hp T7-koneesta lupaillaan ~220hp rautapuoleen koskematta, 230hp irtoaa putken vaihdolla helposti. Sama pätee T5-koneeseen. Suodatinta on turha vaihtaa, alkuperäinen riittää hyvin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: virilastua

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

T5 koneessa on isompi ahdin (T25 vs GT17) kuin T7 joten tehoja irtoaa enemmän pelkällä softalla.

Suodatin kyllä virtaa aivan riittävästi joten sitä ei tarvitse vaihtaa, ellei ääniä halua.

BSR:n T7 softat ovat toivottavasti viime aikoina parantuneet, niissä mitä itse olen nähnyt on nakutustunnistus poistettu käytöstä jota ei voi kovinkaan kiitellä (varsinkaan ne joilta on mäntiä haljennut).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: virilastua

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Omasta 9-3:sta (T5 koneella) penkitettiin muutama vuosi sitten 230hp / 365nm pelkällä ohjelmalla.

...ja kyseessä ei ollut kovinkaan monen euron ohjelma.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: virilastua

Viesti Kirjoittaja TjK »

Aihetta sivuten..
Vissiin manuaalin viriboxia ei passaa heittää automaattiin, vai kuinka? Olis joku nordicin boxi tarjolla halvalla... Autot muuten ihan samanlaiset (9-3/T5) ja molemmissa ajonestot.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: virilastua

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Yleisesti ottaen ei, koska monesti virifirmat muokkaavat kartat vain joko manuaaliin tai automaattiin riippuen siitä kumpaan softa on ostettu. Poikkeuksiakin voi tietysti olla.

Eli käytännössä voi käydä niin että siellä on vaan vakiosofta automaatille jos purkki on myyty manuaaliin. Huonoimmalla tuurilla voi olla jopa jotain toimimatonta sille vaihteistolle jota ei ole säädetty.

Ajonesto pitää ohjelmoida TECH:llä uudestaan jotta lähtee käyntiin jos tulee toisesta ajonestollisesta purkki, koska niiden koodit ovat luonnollisesti erilaiset.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin