Tehostinöljy vähissä, sotkee konehuonetta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jukka
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 22:06

Tehostinöljy vähissä, sotkee konehuonetta

Viesti Kirjoittaja Jukka »

En ole paljoa talven aikana konepeltiä aukonut mutta öljynvaihdon yhteydessä huomasin öljyä tulleen ulos tuolta kampiakselin juuresta. Sotkee öljypohjaa. Ilmeisesti stefa vuotaa. Laiton nyt tuota Valvolinena josko vuoto vähenisi. Samalla oli sotkeentunut ABS-yksikkö öljyiseksi. Tehostimen säiliössä oli juuri nimeksi öljyä. Hammastango vaikutti kuivalta samoin kun pumppu mutta tuo säiliöön tuleva paluuletku siinä missä tekee mutkan ennen säiliöitä on kulunut pinnalta uraiseksi. Kysymys kuuluukin. Olisiko tässä syy ja saako tuota letkua ihan metritavarana hydrauliikkaliikkeistä vai pitääkö ostaa marmoritiskiltä? Mitään ylimääräisiä ääniä ei ohjauksesta kuulu. Auto on 9-3 vm. 2000. Km takana runsaat 367000. Muuten käy ja kukkuu hyvin.
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 814
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tehostinöljy vähissä, sotkee konehuonetta

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Eiköhän tuo paluuletku ole ihan metritavaraa ja löytyy esim motonet.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Jukka
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 22:06

Re: Tehostinöljy vähissä, sotkee konehuonetta

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Pesin pari päivää sitten konehuoneen ja nyt syykin näyttää löytyneen. Kyseessä tuo paluuletkun vieressä oleva korkeapaineletku joka on kostunut prässätyn liittimen juuresta. Saisiko tuollaista letkua teetettyä hydrauliikkaliikkeessä kun tuo alapäänliitos on ilmeisesti prässätty putkeen? Luulisi että letkun ja putken prässäys yhteen onnistuu nykyvehkeillä. Orkkisosa maksaa tietysti hunajaa.
Kelvetyinen
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 08:03
Paikkakunta: Kymi

Re: Tehostinöljy vähissä, sotkee konehuonetta

Viesti Kirjoittaja Kelvetyinen »

Ei taida teettäminen onnistua, on aika ohutseinäinen putki. Alkuperäisosa maksaa n.240€ ja vaihtoon menee n.2.5h ja on sen verran hankala vaihtaa ettei välttämättä kannata itse tehdä jos et ole autonasentaja....... ai niin, voi olla ettei löydy ihan jokaisen huoltoliikkeen hyllystä ko. varaosaa.......
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Tehostinöljy vähissä, sotkee konehuonetta

Viesti Kirjoittaja tturku »

Omaan 2.2tidiin vaihdatin juuri ohjaustehostimen paineletkun, joka oli kesinyt. 200 olis maksanut saabin kautta, WISsistä vaan varaosa numero ja googleen. Ebaystä löytyi englantilaiselta saabkorjaamolta 150€ postitettuna UPSilla. Seuraavana päivänä jo tuli kotiin letku. Vaihdossa meni huollossa se reilu 2 tuntia, eli sen verran joutuu maksamaan. Vanhoihin putkiin ei onnistu prässäys, mutta uudet putket samalla tettämällä onnistuu valmistamaan, aikaa vaan palaa ja ei siinä välttämättä hirveitä säästä kuitenkaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin