Menikö vaihdelaatikko?
Re: Menikö vaihdelaatikko?
Okei, pitää tutkia huomenna lisää ja irrottaa vetari.
Nyt jo hieman piristyneenä ajattelin että mitäs jos laittaisin automaattilaatikon? Jos vaan löytäisin sellaisen. Onko typerä idea?
Nyt jo hieman piristyneenä ajattelin että mitäs jos laittaisin automaattilaatikon? Jos vaan löytäisin sellaisen. Onko typerä idea?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Menikö vaihdelaatikko?
On typerä idea, älä laita satkun automaattia. Ei kestä ja on antiikkinen muutenkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Menikö vaihdelaatikko?
Näin arvelinkin. Entä 4-vaihteinen laatikko? Eikö se ole kuulemma kestävämpi?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Menikö vaihdelaatikko?
Teoriassa, mutta ero ei ole merkittävä.
Kyllä se 5-vaihteinen loota vakiossa tai lähes vakiossa kestää ihan hyvin. Jos sulla siitä perä hajosi niin se meni voitelun puutteeseen ja öljyjen vaihtamattomuuteen (jossain vaiheessa lootan elämää). Ja ne perän laakerit siitä hajoaa muutenkin ekana. Niitä menee ihan yhtälailla kaasareista ja ruiskuistakin joten teholla ei ole vaikutusta.
Kyllä se 5-vaihteinen loota vakiossa tai lähes vakiossa kestää ihan hyvin. Jos sulla siitä perä hajosi niin se meni voitelun puutteeseen ja öljyjen vaihtamattomuuteen (jossain vaiheessa lootan elämää). Ja ne perän laakerit siitä hajoaa muutenkin ekana. Niitä menee ihan yhtälailla kaasareista ja ruiskuistakin joten teholla ei ole vaikutusta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Menikö vaihdelaatikko?
Selvä homma. Mites, jos rupean uutta laatikkoa etsimään, niin minkä ikäiset passaa suoraan paikoilleen? Eikai sen ole pakko olla kuitenkaan turbon laatikko?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Menikö vaihdelaatikko?
Ei tarvi olla turbon laatikko. '86 tai '87 alkaen on keskitys lootan sisällä joten sellaiset käy suoraan. Vanhemmissa on myös vetoakselien kupit pienemmät, mutta ne voi vaihtaa vanhasta laatikosta tarvittaessa ja samalla kannattaa shimmata perävälys kohilleen.. miksei tarkistaa/vaihtaa ne perän laakerit ettei sama toistu.
Loota ilman keskitintä tietty käy myös, sitten vaan asentaa keskittimen sinne vaihdetangolle keskikonsolin alle.
Äkkiseltään ainakin '88 alkaen pitäisi olla varma valinta, ehkä vähän aikaisemmatkin mutta ei enää muista noita niin tarkkaan kun on sen verran aikaa OG:n kanssa ropaamisesta.
Loota ilman keskitintä tietty käy myös, sitten vaan asentaa keskittimen sinne vaihdetangolle keskikonsolin alle.
Äkkiseltään ainakin '88 alkaen pitäisi olla varma valinta, ehkä vähän aikaisemmatkin mutta ei enää muista noita niin tarkkaan kun on sen verran aikaa OG:n kanssa ropaamisesta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Menikö vaihdelaatikko?
Laitan ostoslistalle siis 88-93 mallisen laatikon
Mites, muuttuuko välitykset kuinka paljon jos laittaa ruiskun laatikon?
Mites, muuttuuko välitykset kuinka paljon jos laittaa ruiskun laatikon?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Menikö vaihdelaatikko?
Jos tuo sun auto oli matalapaine S niin siinä oli samat välitykset kuin ruiskussa (6. enska, ~2700rpm vitosella 100km/h). Täyspaineturbossa on ollut 7. enska ja 2500rpm.
Sen enskanhan voi kohtuu helposti vaihtaa laatikosta toiseen tarvittaessa.
Sen enskanhan voi kohtuu helposti vaihtaa laatikosta toiseen tarvittaessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Menikö vaihdelaatikko?
Tulipa mieleen että voisi olla pientä hajua laatikoista.
Ainakin pystykeulainen turbo satku saattaisi löytyä (on tosin seissyt kohta
varmaan kymmenen vuotta ) ja 1988 sedani saattaa löytyä.
Numero josta voit tiedustella on
0400-446001
Ainakin pystykeulainen turbo satku saattaisi löytyä (on tosin seissyt kohta
varmaan kymmenen vuotta ) ja 1988 sedani saattaa löytyä.
Numero josta voit tiedustella on
0400-446001
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Menikö vaihdelaatikko?
Kaikki oogeissa olleet laatikot sopii tai ne saa sopimaan. Vaihdettavia osia voi olla vetarin kuppit, enskan kotelon vaihto moottorin etukannekkeen mukaan. Ei ole väliä jos lootassa ei ole keskitystä, yhtälailla se toimii silti En ole itse kyllä kokenut tilannetta vielä että sekä lootassa että kepissä olisi keskitys, tosin tässä autossa sitä ei pääse tulemaan kun kepissä ei ole keskitystä.
Ongelmana tosiaan joko perä, enska tai se väärään aikaan päällä oleva pakki. Eka vaatii lootan vaihdon, kaksi viimeistä voi tuurilla hoitua kone+loota paikoillaankin. Mutta ei tuo paha homma ole, parin päivän askartelut jos ei ole ennen tehnyt.
Ongelmana tosiaan joko perä, enska tai se väärään aikaan päällä oleva pakki. Eka vaatii lootan vaihdon, kaksi viimeistä voi tuurilla hoitua kone+loota paikoillaankin. Mutta ei tuo paha homma ole, parin päivän askartelut jos ei ole ennen tehnyt.
Re: Menikö vaihdelaatikko?
Nonniin, ystävällinen klubitoveri lupasi auttaa saamaan satkun takaisin liikenteeseen
Samalla kun moottori on ylhäällä voisi vaihtaa tiivisteitä ettei öljyä vuotaisi. Kannattaako näitä ostaa motonetistä? Kampiakselin stefat ym siis.
Samalla kun moottori on ylhäällä voisi vaihtaa tiivisteitä ettei öljyä vuotaisi. Kannattaako näitä ostaa motonetistä? Kampiakselin stefat ym siis.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Menikö vaihdelaatikko?
taitaa motonetistä tulla vähän mitä sattuu, joskus ihan jees mut väliin ihan roskaa. Itte en ainakaan viitti motonetistä ostella enää tiivisteitä, varsinkaan stefoja.
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: Menikö vaihdelaatikko?
Okei, kovin mielelläni en konetta enää uudelleen irti nostaisi, niin olisi hyvä että tiivisteet ja stefat pitäisivät öljyt sisällään pidempään kuin viikon.
Paljonkohan nuo maksaisi merkkiliikkeessä?
Paljonkohan nuo maksaisi merkkiliikkeessä?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Menikö vaihdelaatikko?
ite ostin omaani sen jakopään puoleisen stefan paikallisesta fixus liikkeestä ja ainakin se oli payenin/federal mogulin pussissa, tarkalleen ottaen stefan merkki oli Goetze minkä pitäs vissiin olla ihan laatukamaa, ainakin parempi ku scantech jota motonet vissiin myy. Hinta ei poikennu juurikaan motonetin hinnasta, joutuivat tosin tilaamaan sen.
#6298
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
Re: Menikö vaihdelaatikko?
Tietäiskö joku mikä on näiden kampiakselinstefojen osanumerot, jos menisin marmoritiskiltä kysymään alkuperäisiä?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11