9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
Menen asentamaan softan uudestaan Metron vakiosofta-asennuksen jälkeen. Saa nähdä, mitä tapahtuu. Vai tapahtuuko mitään... 9-3 on manuaalilaatikolla. Jatkoa... PPC ilmoitti synkaamistarpeesta. Takaisin autoon.... Noniin... Vanhan originaalisoftan päälle asennettuna toimii ainakin pienen testin ajan. Eli esp varoittelee holtittomasta kaasunkäytöstä...
Hannu
´08 9-3 SS 1.8t Maptun st3 Biopower
´08 9-3 SS 1.8t Maptun st3 Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
Tuo on kyllä paha allekirjottaa, jos toimii alkuperäsellä softalla normaalisti.tosu kirjoitti:Vikakin kun kaiken todennäköisyyden mukaan kuitenkin lienee muualla kuin BSR softassa.
Kuitenkin softa lienee myyty ilman tarvetta rauta muutoksiin??
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
Jep jep.. Tehot tulivat ja sitten pienen ajon jälkeen hävisivät... Ikään kuin turbon säätö menisi poskelleen. Stallausääni häviää ja turbon aktivoituessa äänet hävisivät... Aika syvältä.
Hannu
´08 9-3 SS 1.8t Maptun st3 Biopower
´08 9-3 SS 1.8t Maptun st3 Biopower
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
Asenna ahtopainemittari vaikka nippusitojalla peilinvarteen ja letku konepellin välistä.
Nopea konsti ihan testausta varten.
Sitten voit vertailla vakion ja bsr ohjelman ahtopaine eroja
Nopea konsti ihan testausta varten.
Sitten voit vertailla vakion ja bsr ohjelman ahtopaine eroja
Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
Jääkö vakion tuntuiseksi vai meneekö alle? Tuli vaan mieleen, että jäisikö hukkaportti auki ja turbon paineet katoaa taivaan tuuliin.. Tai no paineet katoaa joka tapauksessa jos tehot puuttuu. Ei ole tullut kokeiltua näissä uusimmissa, mitä tekee, jos ottaa piuhan pois mankkuvenalta (syttyykö valoa mittaristoon). Ja jos ohjaus puuttuu niin turbo ei nosta kuin peruspaineet ( olisko ollu 0.3).Hannu M kirjoitti:Jep jep.. Tehot tulivat ja sitten pienen ajon jälkeen hävisivät... Ikään kuin turbon säätö menisi poskelleen. Stallausääni häviää ja turbon aktivoituessa äänet hävisivät... Aika syvältä.
Mittaria kiinni, niin selviää tapahtumien kulku. Asioilla on tapana selvitä, välillä joutuu vaan vääntää enemmän
93SC TTiD
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
Itsellä ainakin autolla pystyy ajamaan kun vika on päällä, mutta kaasun painaminen kiihdyttää autoa tooodeella rauhallisesti, vaikka laittaisi 3sta silmään. Ei edes vakiona ole noin laiska, eli hukkaportti jää varmaankin täysin auki. Yleensä korjaantuu kun käynnistää auton uudelleen jos ei vikavalo ole syttynyt. Minkä hintainen muuten on uusi magneettiventtiili?
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
Update/vuodatus: tankkasin V-poweria, asensin virisatsin uudestaan ja kaikki on hyvin..... BSR:n sytkäkäyrä/seossuhde on ilmeisesti hieman liian tuhti. e95 nakutti ja säätöyksikkö veti ennakot nolliin, tuloksena tehojen katoaminen. BSR:n "ystävällinen" asiakaspalvelu olisi voinut valaista hieman aikaisemmin... Yritin viime keväänä ostaa etanolisatsin BSR:ltä, sovimme, että korjaan "ongelmat" Saabin tekniikassa ja sen jälkeen teemme etanolikonversion. Nyt BSR ilmoitti, että eivät tee ko. autoon etanolikonversiota... Varasin ajan Maptunilta ja ilmoitin BSR:lle, että ovat häpeäksi asiakaspalvelulle ja että en enää ikinä käytä heidän tuotteitaan vapaaehtoisesti. Vastauksena tuli viesti: olemmeko häpeäksi vain sen takia, että emme voi toimittaa virisatsia? Hohhoijaa. Lukisivat ensin kanssani käydyn kirjeenvaihdon ja sen jälkeen miettisivät. Näytän henkistä keskisormea BSR:n tavalle hoitaa asiakkaitaan. Toivottavasti MapTun osoittautuu paremmaksi tuttavuudeksi.
Hannu
´08 9-3 SS 1.8t Maptun st3 Biopower
´08 9-3 SS 1.8t Maptun st3 Biopower
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
http://en.bsr.se/faq/fuel/ ja siitä kohta QUALITY
Tuossahan todetaan vieraan maan kielellä tuosta 98 ja 95:n käytöstä.
itse käytän vain 98, koska sitä suositellaan käytettäväksi virityksen kanssa.
Omassa ajokissa BSR:n viriohjelman kanssa olleet ongelmat ovat ratkenneet ja syykin oli Saabin omassa softassa, että ei nyt aina tuomita heti paskaksi jos syytä voi löytyä jostain muustakin Annetaan autolle sitä mitä se haluaa (98okt), eikä säästetä väärässä paikassa.
Asiakaspalvelu nyt on asia erikseen ja sen luulisi olevan parempaa jos asiakkaistaan haluaa pitää kiinni.
Tuossahan todetaan vieraan maan kielellä tuosta 98 ja 95:n käytöstä.
itse käytän vain 98, koska sitä suositellaan käytettäväksi virityksen kanssa.
Omassa ajokissa BSR:n viriohjelman kanssa olleet ongelmat ovat ratkenneet ja syykin oli Saabin omassa softassa, että ei nyt aina tuomita heti paskaksi jos syytä voi löytyä jostain muustakin Annetaan autolle sitä mitä se haluaa (98okt), eikä säästetä väärässä paikassa.
Asiakaspalvelu nyt on asia erikseen ja sen luulisi olevan parempaa jos asiakkaistaan haluaa pitää kiinni.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
Ja Hirschin satseja ei ole kukaan haukkunut. Mitä tästä opimme?
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
Näköjään BSR:n toiminnassa on toivomisen varaa myös muissa kuin Trionic 7 softissa. Tuli viime viikonloppuna taas kerran nähtyä yksi 9-5 Aero BSR:n huonosti toimivalla virisoftalla jossa nakutustunnistus tapettu ja auto nakuttanut kaikki männät hajalle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
Itsellä on Maptunin softa stage1 ollut juhannuksesta 2010 lähtien, toistaiseksi on pelannut hyvin ja vikakoodin lukijoilla pääsee sisälle tech2, ja erään pienemmän korjaamon vikakoodin lukijalla myös. Auto jätti tässä taannoin tielle, ja maptunin puolelta oltiin todella auttavaisia ja mukana vian selvityksessä. Loppuviimein syyksi paljastui bensapumpun rele. Ilmoitin asiasta myös maptunille jotta tietäävät jatkossa jos tulee vastaavanlaisia. Mitä noihin ahtopaineisiin tulee niin vakiona 1,8t:ssa tietääkseni on 0,5bar, ja maptunin stage1 softalla sanottiin olevan 0,75bar. Omien kokemusten perusteella voin kyllä suositella maptunia. Käsittääkseni auton takuut säilyvät jos muutos on maptunilta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
Tuohon edelliseen viestiin liittyen:
Mulla myös sama Maptunin softa, tosin 2.0t aut. mallissa, mutta ahdot ovat 1.0 bar 95E bensalla. Olisin sitä mieltä, että tuo kerrottu 0,75 bar ahdot on alakanttiin.
Todellisuudessa ne lienevät n. 1.0 bar. Riippuu tietenkin erilaisista olosuhteista. Jospa ovatkin ilmoittaneet min. ahdot ja useimmiten ne ovat tuota korkeammat ( n. 1 bar).
Mulla myös sama Maptunin softa, tosin 2.0t aut. mallissa, mutta ahdot ovat 1.0 bar 95E bensalla. Olisin sitä mieltä, että tuo kerrottu 0,75 bar ahdot on alakanttiin.
Todellisuudessa ne lienevät n. 1.0 bar. Riippuu tietenkin erilaisista olosuhteista. Jospa ovatkin ilmoittaneet min. ahdot ja useimmiten ne ovat tuota korkeammat ( n. 1 bar).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
BSR steg 1, 1.8t moottori 2007-> 220hv/330Nm. Ahtopaine max. 0.8bar - 1.1bar. Riippuu olosuhteista missä ajetaan. Eli ohjaus tähtää momenttiin, ei paineeseen. Mutta yli tuon 1.1bar ei pitäisi mennä. Näin asia ilmaistiin BSR:n toimesta vuonna 2007.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
Noin se varmaan on, kuten epäilinkin.
Ilmoittavat maks. ahdot, jotka pitäisi vähintään olla missä olosuhteissa tahansa.
Toisaalta ihan hyvä, että ei ilmoiteta niitä suurimpia lukuja, joita ei ihan aina saavuteta.
Tässä kun on joillakin ollut tai on edelleen ongelmia BSR:n kanssa, niin en ole huomannut kenenkään vielä moittivan Maptunia tai Hirsch:ä. Vai olenko ollut "sokea"?
Pääsääntöisesti kai BSR:n myös toimii. Toki syykin voi melko usein olla auton "raudassa" ja se nyt vain sattuu olemaan BSR:llä viritetty.
Tietenkin softan ollessa huonosti toteutettu se voi johtaa muihin vikoihin.
Ilmoittavat maks. ahdot, jotka pitäisi vähintään olla missä olosuhteissa tahansa.
Toisaalta ihan hyvä, että ei ilmoiteta niitä suurimpia lukuja, joita ei ihan aina saavuteta.
Tässä kun on joillakin ollut tai on edelleen ongelmia BSR:n kanssa, niin en ole huomannut kenenkään vielä moittivan Maptunia tai Hirsch:ä. Vai olenko ollut "sokea"?
Pääsääntöisesti kai BSR:n myös toimii. Toki syykin voi melko usein olla auton "raudassa" ja se nyt vain sattuu olemaan BSR:llä viritetty.
Tietenkin softan ollessa huonosti toteutettu se voi johtaa muihin vikoihin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 -08 toimii - ei toimi. Sisällä BSR steg 1
2003 vuosimallin 1,8t BSR lupasi 204hv/310nm, ja maptun 210hv/330nm tämä oli toinen ratkaiseva tekijä maptunin suuntaan, ja se toinen oli ennenkaikkea se että vikakoodin lukijat korjaamoilla toimivat normaalisti ja antavat samat vikakoodit kuin vakiosoftakin. En tiedä miten BSR:llä homma toimii, että onko originaali softa palautettavissa koska vain(itse) kuten maptunin maptuner laitteistolla. Samalla maptuner pystyy lukemaan vikakooditkin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89