900 i ruiskun putket
900 i ruiskun putket
Nyt se sitten teki viimeisimmän temppunsa eli putsailin liittimiä ja sattui käsi lipsahtamaan. Tulos: kaksi muovista bensaputkea poikki suuttimen liittimestä. Toisen sain jotenkin porattua ja sulatettua kiinni ettei vuoda bensaa mutta se toinen meni monen yrityksen jälkeen niin päreiksi, että oli pakko laittaa vahvistettu kuminen bensaletku putken tilalle.
Nyt ei kone suostu käymään kunnolla vaan ajettaessa kun painaa kaasua alkaa helvetinmoinen nykiminen. Pilotilla on katsottu moneen kertaan kaikki mahdolliset putkien ja letkujen liitokset, ettei ime mistään ilmaa eikä bensaakaan vuoda mistään eli liittimet on kuivat.
Olisko vinkkiä mistä haetaan vikaa seuraavaksi?
Tämä kyseinen piili lähtee myös huonosti käyntiin kylmänä.
Tietysti pitäisi saada uudet putket tilalle mutta en kyllä jaksa maksaa Saabin varaosahintoja moisista muoviputkista.
Olisko jollain asevelihintaan myydä koko sarja tai sitten vaan keskimmäiset putket?
Nyt ei kone suostu käymään kunnolla vaan ajettaessa kun painaa kaasua alkaa helvetinmoinen nykiminen. Pilotilla on katsottu moneen kertaan kaikki mahdolliset putkien ja letkujen liitokset, ettei ime mistään ilmaa eikä bensaakaan vuoda mistään eli liittimet on kuivat.
Olisko vinkkiä mistä haetaan vikaa seuraavaksi?
Tämä kyseinen piili lähtee myös huonosti käyntiin kylmänä.
Tietysti pitäisi saada uudet putket tilalle mutta en kyllä jaksa maksaa Saabin varaosahintoja moisista muoviputkista.
Olisko jollain asevelihintaan myydä koko sarja tai sitten vaan keskimmäiset putket?
joo, kumiletku ei melko varmasti passaa tuohon ruiskuputki värkiksi joustavuutensa takia, löpö vain seilaa letkussa eikä riittävän tehokkaasti pääse pyttyyn asti...
Olen myös katsellut noita omia putkia ja aikasta kivan keltaset ja haperon näköiset ovat..... Olisi hyvä löytää joku halpa korvikemateriaali....
Olen myös katsellut noita omia putkia ja aikasta kivan keltaset ja haperon näköiset ovat..... Olisi hyvä löytää joku halpa korvikemateriaali....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Tässä linkki aiempiin keskusteluihin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t=etolasta
Lyhyesti: Etolasta on siis saatavilla putkea, joka on juuri oikeantyyppistä. "merkintä: PA 6/2 hs/1329.Maksoi muutaman euron/m."
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t=etolasta
Lyhyesti: Etolasta on siis saatavilla putkea, joka on juuri oikeantyyppistä. "merkintä: PA 6/2 hs/1329.Maksoi muutaman euron/m."
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ruiskun putket
Joo taitaa olla niin, että kumiletku värähtelee ja menee syöttö sekaisin.
Se systeemi toimi jotenkuten kun alku- ja loppupäässä oli alkuperäinen pätkä sitä muoviputkea ja välillä kumiletkua mutta ei niitä liitoksia saanut enää bensanpitäviksi vaikka yritti kuinka lämmittää ja tiivistää.
Mietin itse olisko ohut jarruputki sopiva materiaali? Olis ainakin helppo työstää ja taivuttaa, ainoa miten sen liittimen saa tiiviiksi, juottamalla ehkä.
Se systeemi toimi jotenkuten kun alku- ja loppupäässä oli alkuperäinen pätkä sitä muoviputkea ja välillä kumiletkua mutta ei niitä liitoksia saanut enää bensanpitäviksi vaikka yritti kuinka lämmittää ja tiivistää.
Mietin itse olisko ohut jarruputki sopiva materiaali? Olis ainakin helppo työstää ja taivuttaa, ainoa miten sen liittimen saa tiiviiksi, juottamalla ehkä.
Putket ym.
Olisko tuohon huonoon käynnistyvyyteen vinkkejä?
Eli ei käynnisty kylmänä kaasua painamatta, eikä nosta tyhjäkäyntikierroksia.
Eli ei käynnisty kylmänä kaasua painamatta, eikä nosta tyhjäkäyntikierroksia.
Lisäilmaluisti varmaankin syypää tuohon. Luultavasti mutteri löystynyt ja läppä valahtanut kokonaan kiinni. Letkut irti, jollain kapealla ruuvarilla kampeaa läppää isommin auki kun kone on kylmä, ja sitten kiristää sen pienen mutterin niin johan nousee kierrokset kylmänä ja lähtee käyntiin. Joku 1/3-1/4 auki kylmänä on varmaankin sopiva, itse säädin siihen ja on kylmänä käynnistettäessä vajaa 1500rpm, ja laskee lämmettyä varsin nopeasti normaaliksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Olen kuullut että jotkut korvaavat muoviputket kupariputkella.
Ja se on kuulemma aika soppelia
Ja se on kuulemma aika soppelia
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Lisäilmaluisti
Ongelma on siinä, ettei läppä sulkeudu vaan päästää ilmaa läpi. Eikös sen pitäisi sulkeutua kun vastus lämmittää jousta. Ainakin Asconassa jossa on samat ruiskunlelut kuin Saabissa, läppä on kylmänä auki ja sulkeutuu kun vastus lämpenee.jcarlson kirjoitti:Lisäilmaluisti varmaankin syypää tuohon. Luultavasti mutteri löystynyt ja läppä valahtanut kokonaan kiinni. Letkut irti, jollain kapealla ruuvarilla kampeaa läppää isommin auki kun kone on kylmä, ja sitten kiristää sen pienen mutterin niin johan nousee kierrokset kylmänä ja lähtee käyntiin. Joku 1/3-1/4 auki kylmänä on varmaankin sopiva, itse säädin siihen ja on kylmänä käynnistettäessä vajaa 1500rpm, ja laskee lämmettyä varsin nopeasti normaaliksi.
Kyllä se kiinni menee normaalisti jos korjaa tuolla metodilla mitä aiemmin selostin. Se mutteri on juuri sitä säätöä varten siinä, eli jos ei ole jotenkin muutenkin rikki koko vehje niin toimii kyllä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com