Halpaa öljyä ogsatkun ohjaustehostimeen?
Re: Halpaa öljyä ogsatkun ohjaustehostimeen?
Kannattaa tilata oikeanlaista tehostinöljyä esim PCS:ltä, siis jossei homma ole ihan päivästä parista kiinni?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Halpaa öljyä ogsatkun ohjaustehostimeen?
Tuohon vielä 14 km lisää per suunta, koska korvessa hankamäellä tarkalleen asun mikä kuuluu vielä rautalampeen..V.J.S kirjoitti:Kuukle tiesi kertoa, että Rautalampi-Kuopio olisi 71,3km.
Lienee kai sitten helpompaa ostaa Saab-osia ja tarvikkeita Nissan/Hyundai huollosta kun ajella 140km:n lenkki Saab-liikkeeseen.
Mut tämä ei kuulu nyt asiaan.
Sillä oikeeta nestettä löytyi.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Halpaa öljyä ogsatkun ohjaustehostimeen?
Könsikäs kirjoitti:Tuohon vielä 14 km lisää per suunta, koska korvessa hankamäellä tarkalleen asun mikä kuuluu vielä rautalampeen..V.J.S kirjoitti:Kuukle tiesi kertoa, että Rautalampi-Kuopio olisi 71,3km.
Lienee kai sitten helpompaa ostaa Saab-osia ja tarvikkeita Nissan/Hyundai huollosta kun ajella 140km:n lenkki Saab-liikkeeseen.
Mut tämä ei kuulu nyt asiaan.
Sillä oikeeta nestettä löytyi.
Apua ei ollut vaikka laitoin lisää, seuraavaksi vuotoja etsimään.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Viggen"
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re:
Olen samaa mieltä. ATF käy ihan hyvin. Tuo tehostaja joutuu sen verran pienelle kuormitukselle että se toimii ihan hyvin. Itellä 92 OG900 ajettu pitkälle yli 400 tkm. Tehostajalle ei ole koskaan tehty mitään. Pari kertaa olen säälistä siihen vaihtanut öljyt.tomaatti kirjoitti:Niin,sanon tän nyt edelleen vaikka porukka rupeaa kitisemään täällä tästä.Eli olen jokaisessa satkussani n:20 kpl.käyttänyt atf:ää.Yhdestäkään EI ole tiivisteet pettäneet tai jotain muuta ikävää.Tää nyt on fakta-voi olla että teillä muilla on ollut huonompia autoja tai jotain.Oikein kireillä pakkasilla ohjaus on normaalia hieman raskaampi mutta niin se on orkkis öljyilläkin.Jos nyt välttämättä haluaa saabille maksaa ylihintaa niin siitä vaan.
Tehostin särkyy, jos siellä on pakaset öljyt, johon vielä kerääntynyt vettä sekaan. Tuo tehostinhan on hydraulinen laite. Jos siihen laittaa vaikkapa tavallista hydrauliöljyä, niin toimii ihan hyvin. Öljyt pitää vain vaihtaa parin vuoden välein, tällöin tehostinkin on pitkä ikäinen.
Nuo merkkiliikkeen öljyt ja hinnat ovat puhdasta kusetusta.
Ehkä kovin litrahinta minkä olen nähnyt öljyllä oli "kaasutinöljyllä" 5 cl pullu tuota kyseisestä öljyä maksoi 8 €. Kaasutinöljy osoittautui ATF:ksi, jonka litra hinta on noin n 7...9 €

SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: Re:
Elä narraa Korppari, Puavon kanssa tehtiin remppaa siihen. Siitä oli tehostin "paskana", kun Paavo osti sen 280 tkm ajettuna, vuosi öljyä kun seula. Syyksi paljastui ulkoapäin puhki hankautunut teräsputki vaihteensiirtäjän lähellä. Tainnu olla ATF:t sisässä kun niin pääsi käymäänkorpijaakko kirjoitti:Itellä 92 OG900 ajettu pitkälle yli 400 tkm. Tehostajalle ei ole koskaan tehty mitään. Pari kertaa olen säälistä siihen vaihtanut öljyt.

Ei vaan, ei siihen tarvinut kun vaihtaa kyseinen putki ja hyvin piti öljynsä sen jälkeen sisällä. Mitä tuohon ATF:n käyttöön tulee, niin aika se monilla se venttiilin ylätiiviste on ruvennut lievästi tihuuttamaan. Pitäs tehdä tilastoa tunnetuista vuotavista tapauksista, kuinka monessa käytetty ATF:ää ja kuinka monessa muita nesteitä. Ite oon viimeaikoina lisännyt nettimotostakin löytyvää Redlinen tehostinöljyä. Redlinen taulukoistakin jopa löytyi OG900, ja väitti tätä käypäiseksi. Nää on vähän kun kilju ja hieno viini, molemmat ajaa toiminnallisesti saman asian ja molemmista tulee lopulta paha olo. Ja molemmilla on oma vannoutunut kannattajakuntansa.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: Halpaa öljyä ogsatkun ohjaustehostimeen?
Nostellaas tätä.
Onko kellään kokemusta tästä Redline tuotteesta?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/590030/0
Tuota Saabin omaa, kun ei ainakaan täältä päin Suomea enään saa.
Onko kellään kokemusta tästä Redline tuotteesta?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/590030/0
Tuota Saabin omaa, kun ei ainakaan täältä päin Suomea enään saa.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Halpaa öljyä ogsatkun ohjaustehostimeen?
Talossa 330tkm ajettu 900i16 -92. tehostimessa yksi vika ollut. Yksi metalliputkista kului poikki kun siihen oli nippusiteellä pantu joku letku kiinni, ja nippuside söi metallin. Tehostimessa aina ollut ATF tai hydrauliöljy ja taisi osan aikaa käydä kuivanakin.
Tehostinöljy erikseen. Älkää ny jumalauta viitsikö. En olis uskonu että saab-väki on noin kusetettavissa.
Jos haluaa ratin notkeaksi pakkasillakin niin Sitikan LHM-liemi taikka Esso Univis HVI 13 sisään, ja pyörii ratti sormella vaikka ois 30 pakkasta.
Tehostinöljy erikseen. Älkää ny jumalauta viitsikö. En olis uskonu että saab-väki on noin kusetettavissa.

Jos haluaa ratin notkeaksi pakkasillakin niin Sitikan LHM-liemi taikka Esso Univis HVI 13 sisään, ja pyörii ratti sormella vaikka ois 30 pakkasta.
Re: Halpaa öljyä ogsatkun ohjaustehostimeen?
dexron III:sta oon laittanu itte ja sekaan sytytysnestettä = kerosiinia = bilteman-ohjausservontiivistysainettaKönsikäs kirjoitti:Riskeeraan ja teen päätöksen että dexron II ölppää laitan tehostimeen.
Katotaan onko paskapuhetta vai ei
enpähän laittais 10w30:ä on viskositeetti turhan jäykkää, atf on melkein tarpeeksi lirua siksi tuota lantrinkia joukkoon. stefojen vaihto itte on kai aika ttumaista hommaa. yleensä kun öljyä tarttee niin se atf on ainoaa saatavilla olevaa kun jotkut ajelee ihan arkiajoja ja pitempiäkin reisuja og:llä...
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta