täyskaasulla pumppaa (Imusarjan ja EGR venttiilin puhdistus)
täyskaasulla pumppaa (Imusarjan ja EGR venttiilin puhdistus)
Onkos muilla vastaavaa omissa nokivasaroissa? Eli kun 4 tai 5 lähtee täyskaasulla polkemaan, lähtee auto hyvin liikkeelle mutta ikäänkuin aina tasaisin väliajoin meno puutuu ja taas lähtee paremmin ja taas puutuu. Ihan kuin ahtopaineet vaeltelis, ei vaan osaa sanoa kun ei ahtopainemittaria ole. Milläs näissä säädetään ahtopainetta? Moottorihan on 2.2tid. Välillä ei meinaa huomata edes, välillä pumppaa enemmän.
Viimeksi muokannut tturku, La Elo 14, 2010 10:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: täyskaasulla pumppaa
Minulla teki tuota ei alkuperäisellä ilmamassamittarilla.tturku kirjoitti:Onkos muilla vastaavaa omissa nokivasaroissa? Eli kun 4 tai 5 lähtee täyskaasulla polkemaan, lähtee auto hyvin liikkeelle mutta ikäänkuin aina tasaisin väliajoin meno puutuu ja taas lähtee paremmin ja taas puutuu. Ihan kuin ahtopaineet vaeltelis, ei vaan osaa sanoa kun ei ahtopainemittaria ole. Milläs näissä säädetään ahtopainetta? Moottorihan on 2.2tid. Välillä ei meinaa huomata edes, välillä pumppaa enemmän.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: täyskaasulla pumppaa
ok, täytyypä tarkastaa, mitä löytyy IMMun kyljestä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: täyskaasulla pumppaa
Samaa oiretta teki aika vaimeana jotensakin rikkonaisella ilmamassamittarilla. Valitettavasti en osaa sanoa, oliko se alkup. vai ei. Nyt paikallaan alkuperäistä vastaava käsittääkseni ja on toiminut vuosia.hz81 kirjoitti:Minulla teki tuota ei alkuperäisellä ilmamassamittarilla.tturku kirjoitti:Onkos muilla vastaavaa omissa nokivasaroissa? Eli kun 4 tai 5 lähtee täyskaasulla polkemaan, lähtee auto hyvin liikkeelle mutta ikäänkuin aina tasaisin väliajoin meno puutuu ja taas lähtee paremmin ja taas puutuu. Ihan kuin ahtopaineet vaeltelis, ei vaan osaa sanoa kun ei ahtopainemittaria ole. Milläs näissä säädetään ahtopainetta? Moottorihan on 2.2tid. Välillä ei meinaa huomata edes, välillä pumppaa enemmän.
Re: täyskaasulla pumppaa
Minulla taas teki tuota Boschin ilmeisesti rikkinäisellä mittarilla(en tosin kokeillut puhdistusta), vaihdoin tilalle uuden i2U:n(tjsp.) ja tuo sekä hankala liikkeellelähtö(tyhjä alue "kaasun alussa") korjaantui täysin.hz81 kirjoitti:Minulla teki tuota ei alkuperäisellä ilmamassamittarilla.tturku kirjoitti:Onkos muilla vastaavaa omissa nokivasaroissa? Eli kun 4 tai 5 lähtee täyskaasulla polkemaan, lähtee auto hyvin liikkeelle mutta ikäänkuin aina tasaisin väliajoin meno puutuu ja taas lähtee paremmin ja taas puutuu. Ihan kuin ahtopaineet vaeltelis, ei vaan osaa sanoa kun ei ahtopainemittaria ole. Milläs näissä säädetään ahtopainetta? Moottorihan on 2.2tid. Välillä ei meinaa huomata edes, välillä pumppaa enemmän.
Niin ja reilu savutus suuremmalla kaasulla hiljan ajon jälkeen loppui myös täysin ja kulutus putosi heti litralla(7,5->6,5).
Re: täyskaasulla pumppaa
Hmm, täytyypä varmaan vaihtaa IMM. Mulla on kulutus ollut hieman yli 7 litraa satasella viimeaikoina. Tosin 115 km/h pääosin motarilla tullut ajettua. Eli toivoa vois olla, että kulutus pienenis myös. Mitäs vaihtoehtoja tohon olis orkkiksen lisäksi ja millä hinnalla on IMM:iä löytynyt?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: täyskaasulla pumppaa
Motonetissä olis 119€, onko porukalla kokemuksia kestävyydestä?
ja sitten löytyi tällainen:
http://cgi.ebay.co.uk/Air-Flow-Meter-Sa ... 6001r20958
Onko jollain käyttökokemuksia? vai pitääkö vain repiä perseestä se originellin hinta?
ja sitten löytyi tällainen:
http://cgi.ebay.co.uk/Air-Flow-Meter-Sa ... 6001r20958
Onko jollain käyttökokemuksia? vai pitääkö vain repiä perseestä se originellin hinta?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: täyskaasulla pumppaa
Minulle on jäänyt mieleen aikaisemmasta topikista Mimmin vaihtoehtovinkki 2.2 Tidin ryöstöhintaiselle IMM:lle. Etsillä löytyi:
Itse en ole kokeillut, kun ei ole onneksi vielä tarvinnut.Mimmi kirjoitti:Pikkudieselin MAF maksaa 90e merkkiliikkeessä ja sama osa (MAF) on käytössä myös traktorikoneessa. MAFin saat tilattua varaosanumerolla: 5342951. Putken joudut heivaamaan mäkeen, mutta itse MAF käy, jos kyseessä on kolkki.
Re: täyskaasulla pumppaa
Näytti vaan olevan uudempaan 125 hv:n moottoriin toi kyseinen. Mulla on 115 hv malli. Täytyy putsata liittimet ensin huolella ja kattoa, poistuuko vika.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: täyskaasulla pumppaa
No niimpä tietysti. En ole huomannut tuon koskevan 125hp versiota, joten ei siitä ole sitten apua minullekaan.
Re: täyskaasulla pumppaa
En tiedä kun itse löysin tuon niin sopivasti neljälläkympillä myyntipalstalta täällä, oli vain koekäytetty uudemmassa 125hv:ssa eikä toiminut siinä oikein.tturku kirjoitti:Hmm, täytyypä varmaan vaihtaa IMM. Mulla on kulutus ollut hieman yli 7 litraa satasella viimeaikoina. Tosin 115 km/h pääosin motarilla tullut ajettua. Eli toivoa vois olla, että kulutus pienenis myös. Mitäs vaihtoehtoja tohon olis orkkiksen lisäksi ja millä hinnalla on IMM:iä löytynyt?
Re: täyskaasulla pumppaa
Nyt alkaa nyppiä toi pumppaaminen. Taitaa pahentua pikku hiljaa. Ajattelin motonetista käydä hakemassa uuden. Useammasta säikeestä löysin, että porukat on käyttäneet mersun MAFfia, 28-3262, 59,90€. Tämä vissiin pitäisi toimia 115 heppaisessa?
Vai pitäiskö ostaa puolet kalliimpi 28-3283, 119,90€, jota motonetin haku tarjoaa vuosimallin perusteella saabiin?
Autoon muuten tulee kiinni KCR:n tehoboxi, kunhan ehdin vaan asentamaan, onkohan tällä vaikutusta asiaan vielä?
Vai pitäiskö ostaa puolet kalliimpi 28-3283, 119,90€, jota motonetin haku tarjoaa vuosimallin perusteella saabiin?
Autoon muuten tulee kiinni KCR:n tehoboxi, kunhan ehdin vaan asentamaan, onkohan tällä vaikutusta asiaan vielä?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: täyskaasulla pumppaa
Itsellä tuo pumppaaminen lisääntyi sitä myöten mitä lämpimämpi keli oli. Tästä vedin sen johtopäätöksen että ei alkuperäisen MAF:n lämpötila-anturi antaa väärää tietoa.tturku kirjoitti:Nyt alkaa nyppiä toi pumppaaminen. Taitaa pahentua pikku hiljaa. Ajattelin motonetista käydä hakemassa uuden. Useammasta säikeestä löysin, että porukat on käyttäneet mersun MAFfia, 28-3262, 59,90€. Tämä vissiin pitäisi toimia 115 heppaisessa?
Vai pitäiskö ostaa puolet kalliimpi 28-3283, 119,90€, jota motonetin haku tarjoaa vuosimallin perusteella saabiin?
Autoon muuten tulee kiinni KCR:n tehoboxi, kunhan ehdin vaan asentamaan, onkohan tällä vaikutusta asiaan vielä?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ti Elo 04, 2009 09:03
Re: täyskaasulla pumppaa
Jaa, onko porukat käyttäny Mersun maf:ia sitte 125hp versiossa? Niitä saa KL-varaosadiilereiltä muistaakseni 49,90€:lla ja merkki on nelimukisten versiossa Bosch tai Pierburg. Molempia olen käyttäny ja hyvin pelasivat ainaki mesessä oishan tuo halvempi!
Re: täyskaasulla pumppaa
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... a&start=15
Tuolla oli jotain puhetta, että ei pelittäis kunnolla 125 hp versiossa?
hz81, mikä MAF sulla oli kiinni ja onko autosi 125 vai 115 hp?
Tuolla oli jotain puhetta, että ei pelittäis kunnolla 125 hp versiossa?
hz81, mikä MAF sulla oli kiinni ja onko autosi 125 vai 115 hp?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96