Moi, yritin katsella EPC:ssä Tonnarin läppäkoteloa eli tarkemmin sen lämmitystä. Omassa vm-92 B234L koneellisessa läppäkotelon kyljessä oleva laippa vuotaa, mutta onko tämä lämmityssysteemi jätetty pois vm-94 alkaen, kun en kuvissa sitä enää löytänyt?
Onko niin, ettei ainakaan turbollisissa sitä tarvita ja kesällähän se syö tehoa pois lämmittämällä imuilmaa vai pitäisikö poiketa optikolle?
Ari
Läppäkotelon lämmitys
Läppäkotelon lämmitys
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Hölösuu"
Re: Läppäkotelon lämmitys
Niin, tai sitten korjaa sen vaihtamalla laippaan uuden O-renkaan, tai pika-ranetuksena vanhan kivettyneen O-renkaan päälle tiivisteliimaa, liitospintojen putsaus, takas läjään ja kovaa ajoo.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Läppäkotelon lämmitys
kyllä se läppäkotelon lämmityspiiri löytyy M1994 autoistakin ja uudemmistakin.
Itselläni tossa -94:ssä vuotaa samasta paikasta.
Lisäksi se letku läppäkotelolta huiohotinputken lämmitykselle on melkein lakritsia..hauska kun tuo letku on toisesta päästään 8 mm ja läppäkotelolta 12 mm.
Niin ei sitten ihan helpolla tuota näköjään vaihdetakkaan.
Kaikenlaisia välikappaleita olen viritellyt, mutta hyvää ratkaisua ei vielä ole.
Itselläni tossa -94:ssä vuotaa samasta paikasta.
Lisäksi se letku läppäkotelolta huiohotinputken lämmitykselle on melkein lakritsia..hauska kun tuo letku on toisesta päästään 8 mm ja läppäkotelolta 12 mm.
Niin ei sitten ihan helpolla tuota näköjään vaihdetakkaan.
Kaikenlaisia välikappaleita olen viritellyt, mutta hyvää ratkaisua ei vielä ole.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.