900:n kello?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

900:n kello?

Viesti Kirjoittaja jariha »

Kello lakkasi käymästä, kun viritin radiota toimintakuntoon. Radiollekaan ei tule enää virtaa. Etsin rikkinäistä sulakketta, mutta en kyllä silmillä havaitse. Mittarivalot ja sisävalot toimii.

Eli kysymys lyhykäisyydessään, minkä sulakkeen takana kello ja radio ovat? Vai missä vika?

Autohan on tuo 900 turbo -81. Ohjekirja hukassa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mimmi kirjoitti:Tarkistahan mittriston liittimet, kello kun on osa mittaristoa.
No, se kello oli sitten käynnissä nyt aamulla. Pysähtyi illalla klo 18 ja vielä klo 19 jälkeen näytti sitä saamaa eikä raksuttanut. Nyt se näytti sitten klo 4.30, joten jonkun verran oli jäljessä... tai sitten edellä. Seurataan tilannetta.

Mutta se radio on kuitenkin mykkä. Onko 900:n radiolle ollut sähköt valmiina vai onko ne vedetty "itse". Ja jos piuhat on valmiina, niin minkä sulakkeen kautta?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Löytyihän se palanut sulake, nimittäin radiosta. Ei pitäisi tehdä näitä hommia pimeässä ulkona, tulee tehtyä vääriä JOHTO-päätöksiä :oops:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Jatketaan sisäsähköjen parissa. Kaikki keskikonsolin (siis se osa, missä on ne lämmönsäätimet) lamput on pimeänä eikä tupakansytytyinkään toimi. Mistä tätä voisi lähteä etsimään? Olen kokeillut uusilla lampuilla ja mitannut jännitteet, eli sähköä ei tule. Rikkinäisiä sulakkeita ei pitäisi olla.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Lämmönsäätimen polttimot on samassa virtapiirissä mittariston valaistuksen kanssa. Nämä kaikki on sen reostaatin takana, millä kirkkauden voi säätää (mikäli ei ole ohitettu hyppylangalla).

Itse tarkastaisin että onko tupakansytyttimessä plussaa, eli koetinkynällä maita jostakin auton korista, ettei vaan olisi maat kateissa sieltä... Sama vikahan voisi vaivata silloin yhdessä tupakansytytintä ja niitä lamppuja. Virta-avain toki pitää kääntää, jotta valot+tupakansytytin pelaavat. Tupakansytyttimellä on jännä "symbioosi" takalasin lämmittimen ja pakkivalojen kanssa, joten toimiikos takalasinlämmitin (+takalasinlämmittimenkytkissä oleva valo) ja pakkivalot? Näillä toveruksilla on yhteinen sulake nro 13 (takalasinlämppärin relettä ohjataan tämän virtapiirin kautta).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Kiitti Mikko! Noilla pääsen eteenpäin. On se orpo olo, kun ei ole minkäänlaista korjausopasta satkuun...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Suap
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 13:47
Paikkakunta: Mikkeli

Taustavalot mittaristoon helposti

Viesti Kirjoittaja Suap »

suoraan valokytkimeltä polttimoiden kantoihin (oliko 2 poltinta, 3 Wattisia, ei liian kirkas)
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Käytännössä ainaskin mulla tuo säädin on täysillä, joten olisi ihan sama, vaikka säädintä ei olisikaan. Näyttäis nuokin 3W lamput lämmittävän ihan riittävästi sitä mittaristoa, tai sitten sinne on takavuosina joku laittanut ne 5W lamput...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin