Kytkin hajosi?
Kytkin hajosi?
Nonniin, elikkä auto on Saab 9000 CS 2.0i vm -97 ja ajettu vasta 122tkm.
Tänään aamulla autolla oli ajettu ihan normaalisti kaupungille ja kaikki pelas ok.
Kun autolle on tultu takaisin ja meinattu lähteä liikkeelle, oli kytkinpoljin ollut todella jäykkä eikä se mene pohjaan mitenkään, vähäsen sen saa menemään mutta takertelee vastaan.
Eli mikä olisi nyt mennyt? Pääsylinteri? Kaikki tosiaan ennen auton jättämistä parkkiin ok.
Tänään aamulla autolla oli ajettu ihan normaalisti kaupungille ja kaikki pelas ok.
Kun autolle on tultu takaisin ja meinattu lähteä liikkeelle, oli kytkinpoljin ollut todella jäykkä eikä se mene pohjaan mitenkään, vähäsen sen saa menemään mutta takertelee vastaan.
Eli mikä olisi nyt mennyt? Pääsylinteri? Kaikki tosiaan ennen auton jättämistä parkkiin ok.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Kytkin hajosi?
Kait siellä on työsylinteri jämähtänyt ? Vaikea kuvitella että mikään muu liikkuva osa menisi siellä jumiin. Jos asetelma hajoaa niin sekin voi varmaan jumittaa, mutta siitä kyllä kuuluu ylimääräisiä ääniä kun laittaa koneen käymään jos sieltä on kamaa irronnut . Pääsylinteri polkimessa taas on niin heppoinen laitos että sen jumittaminen ei paljoa haittaa polkasua
EDIT: Niin ... tietty kytkimen letkun sisältä murentunut kumikasa on voinut tukkia paikat. Saattaapa muuten olla todennäköisin vaihtoehto
EDIT: Niin ... tietty kytkimen letkun sisältä murentunut kumikasa on voinut tukkia paikat. Saattaapa muuten olla todennäköisin vaihtoehto
Re: Kytkin hajosi?
En tiedä osaisiko painelaakeri jumittaa akselille aiheuttaen tuommoista jos on täysin levahtanut. Joka tapauksessa vika luultavasti siellä paineasetelman välittömässä läheisyydessä.
Letkuja voisi toki käyttää auki ja ilmailla ja katsoa ilmeneekö mitään erikoista.EDIT: Niin ... tietty kytkimen letkun sisältä murentunut kumikasa on voinut tukkia paikat. Saattaapa muuten olla todennäköisin vaihtoehto
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kytkin hajosi?
Ei siitä kyllä mitään ylimäärästä ääntä kuulunu koneen käydessä. Ei kukaan vois tulla kattomaan autoa? Kuopion keskustassa tällä hetkellä parkissa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Kytkin hajosi?
Oisko suositella jotain pajaa Kuopiossa tekemään tuon kytkinrempan?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Kytkin hajosi?
Kuopiossa ABC- liikenneaseman lähellä pitkien tiilipiippujen rakennuksessa on Saab purkaamo, Karjalainen, ammattimies korjaamaan jos laatikossa on vikaa.
Re: Kytkin hajosi?
!
Viimeksi muokannut josipan, La Huhti 18, 2020 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kytkin hajosi?
Noniin, tonnari kunnossa taas. Ei ollut ihan halpa remppa..
Eli siellä oli käynyt ihan täystuho, kaikki meni uusiksi. Voisin katsoa kuitista selostuksen ja kirjoittaa tänne että mitä kaikkea sinne piti vaihtaa kunhan käyn sen autosta hakemassa.
Yksi juttu kytkimessä häiritsee, se nimittäin irrottaa heti kun poljinta nostaa ihan vähäsenkin. Ja poljin nousee lopussa vähän hitaammin ylös, mistä moinen johtuisi? Eikai se normaalia ole?
Eli siellä oli käynyt ihan täystuho, kaikki meni uusiksi. Voisin katsoa kuitista selostuksen ja kirjoittaa tänne että mitä kaikkea sinne piti vaihtaa kunhan käyn sen autosta hakemassa.
Yksi juttu kytkimessä häiritsee, se nimittäin irrottaa heti kun poljinta nostaa ihan vähäsenkin. Ja poljin nousee lopussa vähän hitaammin ylös, mistä moinen johtuisi? Eikai se normaalia ole?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Kytkin hajosi?
Löysin tossa porukoitten tonnarin vanhoja kuitteja, siihen oli AD:n pikahuollossa tehty kytkinremppa, 5h yht. 275€. Osat tietty maksaa mitä maksaa...Noniin, tonnari kunnossa taas. Ei ollut ihan halpa remppa..
Eli siellä oli käynyt ihan täystuho, kaikki meni uusiksi. Voisin katsoa kuitista selostuksen ja kirjoittaa tänne että mitä kaikkea sinne piti vaihtaa kunhan käyn sen autosta hakemassa.
Taitaa olla uudella kytkimellä melko normaalia, ainakin itsekkin olen tuohon törmännyt...Yksi juttu kytkimessä häiritsee, se nimittäin irrottaa heti kun poljinta nostaa ihan vähäsenkin. Ja poljin nousee lopussa vähän hitaammin ylös, mistä moinen johtuisi? Eikai se normaalia ole?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kytkin hajosi?
Millaisia kokemuksia motonetin kytkinpaketeista?Oman tonnarin kytkin alkaa oleen finaalissa(ajettu 310tkm)Onnistuuko remppa ilman nosturia?Olisiko tampereen lähistöllä halukkaita kytkinrempan tekijöitä?Niin voiko nuo motonetin palikat laittaa vai mistä osat?