bensapumppu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
deskj
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 16:56
Paikkakunta: lappi

bensapumppu

Viesti Kirjoittaja deskj »

vuosimallin 87 900 saabissa bensapumpun varressa olevasta reiästä
tulee kaasuttaessa aika paineella bensaa konehuoneeseeen.
ihmettelin vaan mikä on tuon reiän tarkoitus ylipäätänsä koska se ilmeisesti on jo siihen tehty valmistuksessa. reikä on halkaisiltaan noin 1-2mm. ilmeisesti nyt menee koko pumppu vaihtoon kiinnostaisi vaan tietää
onko se joku ilmaus/vastaava reikä ja onko sitä mitenkään mahdollista korjata.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tämä viesti kuuluu tuonne osastolle "90, 99, OG900", ylläpito sen sinne siirtänee. Toivottavasti sieltä löytyy apu.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Vastaan vaikka onkin väärällä foorumilla, anteeksi jo etukäteen.

Pumpusta on kalvo rikki, eli uutta pumppua motonetistä. Jos pumppu on avattava, nii kalvon voi tietty vaihtaa.
Varo ettei auto syty tuleen :roll:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
deskj
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 16:56
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja deskj »

joo uusi pumppu on jo tilattu ja auto seisoo niin kauan kun se tulee,
ei tosiaan viitti polttaa sitä vaikka vakuutukset kunnossa onkin :lol:
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Jeps, tarkkana sitten siinä vaihdossa. Siinä saa helposti sen pumpun käyttötangon rikki.

Varmin tapa vaihtaa on ottaa venttiilikoppa irti ja sovittaa nokka-akseliin tuleva käyttötanko pumpun pohjassa olevaan "tappiin".

Homma onnistuu ilmankin, mutta silloin pitää ruuvarilla avittaa että se käyttötanko osuu.

Uuden käyttötangon saa toki saabilta, hinta on varmaan 5x pumpun hinta..

Tässä vielä kuvallisena toi onneton sepustus:

http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/9_etc.pdf (sivut 6 ja 7)

Muutakin hyödyllistä (?) löytyy:
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/list.htm
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin