Kylmänä revittäminen.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kylmänä revittäminen.

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Tollaset systeemit on aivan turhia.. Jos se kone ei kestä vähän kylmänä kierrättämistä niin hajotkoon , ja lämpeneehän se nopeesti revitettäessä.Pitäis ihan oma järkiki sanoa ettei kylmää konetta kannata revittää... Silti on joskus tilanteita joissa pitää päästä jonnekkin väliin ja runtata se kaasu pohjaan , toki esp:ttömissä yli 200hp:ssa etuvetoisissa autoissa hieman turha talvella sitä kaasua pohjaan painaa.(siis mun talvirenkailla , joissa ei ole nastoja :)
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Re: Kylmänä revittäminen.

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Eikö yksi syy kansien rikkoutumiselle ole juuri tuo nopea lämpeäminen.

Siis kun korkealla kierrosluvulla ja suurta tehoa käytettäessä syntyy kaikista eniten lämpöä.
SAAB
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Kylmänä revittäminen.

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Mimmi kirjoitti:Eikös se olisi helpompaa vetää 5 sulakkeelta lähtevä johto kytkimen kautta?
Kytkimen ollessa auki, on auto peruspaineilla.
Minulla on, mallia piiloon menevä. Tosin suunniteltu jotain muuta henkilöä varten, kuin kylmänä revittäjää.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kylmänä revittäminen.

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Tuotatuota, suitessa Boost control - Advanced - Temp_max_regl! symboli, oisko siinä lämpörajat? Tosin taitaa olla imuilmalle..
M97CSB234EFM57001 RE85
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Re: Kylmänä revittäminen.

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

ysikoo kirjoitti:Tuotatuota, suitessa Boost control - Advanced - Temp_max_regl! symboli, oisko siinä lämpörajat? Tosin taitaa olla imuilmalle..
Temp_max_regl! määrittää lämpötilan raja-arvot kartoille Max_regl_temp_1 ja Max_regl_temp_2, jotka ovat ahtopaineen rajoittamista varten automaattivaihteisissa. Manuaaleissa nuo eivät ole käytössä.

Edit. Unohtui mainita, että nuo lämpötilarajat ovat juurikin imuilman lämpötiloja. Ei siis oikeastaan liity kylmällä koneella revittämiseen. :)
Viimeksi muokannut sepe2000, Ke Huhti 28, 2010 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Re: Kylmänä revittäminen.

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Jaa että jossain tietokoneessa on tälläsiäkin olemassa (voiko sanoa suureita).

Olis hyvä tietää missä ja miten ne sais manuaalivaihteissakin käyttöön. Mutta avattakoon tietokoneidenohjelmointiin oma ketjunsa, jollei sellaista vielä ole.

Mutta kyllä tuo termostaattikytkinkin oli tosi hyvä vinkki, ja samaten myös tuo katkaisin. Kummatkin vaan vähän eri tarkoitukseen.

Ite aattelin kyllä että vois rakennella kummatkin. Vaikka tossa autossa on kyllä muutakin rakenneltavaa.
SAAB
Vastaa Viestiin