Hei,
meinasin vaihtaa -73 kuuppaani vaihteistoöljyt, mutta homma tyssäsi jo heti alkuunsa, sillä en saanut täyttö- enkä tyhjennysproppuja auki. Tarvitsisi näköjään jonkun neliön muotoisen avaimen, jollaista ei minun työkalukopasta löytynyt.
Kaipailisin siis vinkkejä, millä olette noita availleet?
t:Markku
Vaihteistoöljyn vaihto?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 19:59
- Paikkakunta: Hollola
Re: Vaihteistoöljyn vaihto?
Eikös siihen sovi 3/8" räikkä ja/tai sen jatkovarsi?syöksysämpylä kirjoitti:
Kaipailisin siis vinkkejä, millä olette noita availleet?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 19:59
- Paikkakunta: Hollola
Re: Vaihteistoöljyn vaihto?
Voisipa sopiakin! Täytyypä käydä hakemassa huomenna 1/2" -> 3/8" adapteri, sillä tallissa on vain 1/2" tuuman sarja.ng900aero kirjoitti:
Eikös siihen sovi 3/8" räikkä ja/tai sen jatkovarsi?
Kiitos äärettömän nopeasta vastauksesta!
t:Markku
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Vaihteistoöljyn vaihto?
Kai tiedät oikean öljyn?
Eli esim. Shell spirax 80 GL4.
Eli esim. Shell spirax 80 GL4.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 19:59
- Paikkakunta: Hollola
Re: Vaihteistoöljyn vaihto?
Jostain vanhasta korjausoppaasta luin, että SAE 80 olisi sopivaa.pasijalmari kirjoitti:Kai tiedät oikean öljyn?
Eli esim. Shell spirax 80 GL4.
Hong Kongista tarttui käteen Teboilin EP SAE 80W-90, kun siinä näytti tuo SAE 80 taikasana olevan. Hintakaan ei ollut paha, mutta ei kai näihin 40 vuotta vanhoihin vehkeisiin tarvitse/kannata laittaa mitään uusia kalliita ihmelitkuja.
t: Markku
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Vaihteistoöljyn vaihto?
Mieluummin pelkkä SAE 80 tai 75, tärkeämpää vielä on tuo GL-luokitus eli pitää olla
GL4 eikä GL5 niin kuin yleensä on. Muistaakseni synkronointi ottaa nokkiinsa noista GL5-luokan öljyistä.
GL4 eikä GL5 niin kuin yleensä on. Muistaakseni synkronointi ottaa nokkiinsa noista GL5-luokan öljyistä.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98