Ei lähde käyntiin enää. Ajoin auton parkkiin noin 100km ajomatkan jälkeen ja parin tunnin päästä ei enää lähtenyt käyntiin. Mistä lähteä etsimään vikaa? Sytytystä koitettiin tarkistaa mutta en nyt tiedä ollaanko oikealla tavalla tarkistettu.
Eli vinkkejä kaivataan mistä lähteä etsimään vikaa kun ei tekisi heti mieli viedä autoa korjaamolle koska kyseessä nyt ei varmasti mikään iso vika ole.
Kiitos jo etukäteen!
Viimeksi muokannut saab90000, Ke Touko 05, 2010 19:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaksi todennäköisintä:
-DI -kasetti
-Polttoainepumppu
Tuossa sivun yläreunassa on tuollainen "Etsi" -nappi. Sillä löytää kaikkea kivaa
Lisäksi 9000 -palstan alkupäässä on threadi nimeltä UKT...
Näillä pääsee alkuun eikä kädet likastu
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
Tosi helppo testi bensapumpulle onnistuu purkamatta mitään: yhdistä hanskalokeron sulaketaulusta bensapumpun ja hätävilkkujen sulake hyppylangalla. Bensapumpun ääni pitää tällöin kuulua.
Virtojen ei tarvitse olla päällä, hätävilkun sulake on aina jännitteellinen ja bensapumpun sulakkeelta menee suora johto pumpulle.
Tämä testi ei takaa että pumppu pumppaa tapreeksi painetta, mutta osoittaa ainakintilanteen jossa pumppu on täysin mykkä. Seuraava vaihe olisi irrottaa vielä paluuletku bensanpaineensäätimeltä. Jos tällöin säätimeltä tulisi bensaa pumpun käydessä, tiedettäisiin pumpun tuottaman paineen olevan enemmän kuin säädin pyytää. Omassa pumppu kyllä kävi muttei lämpimänä nostanut painetta kuin hyppylangalla, ei startatessa. Paineensäädinkin voi olla viallinen ja paluuletkun takaiskuventtiili tukossa.
Tai se sytytyspuolen vika kuten jo ehdotettiin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saab90000 kirjoitti:Jotakii vikaa on suabissa! 9000 CD -93 2.0i
Ei lähde käyntiin enää. Ajoin auton parkkiin noin 100km ajomatkan jälkeen ja parin tunnin päästä ei enää lähtenyt käyntiin.
Onko tullut tarkistettua onko akussa varausta? Jos laturi ei kunnolla lataa tai lataa ollenkaan akun varaus voi olla liian alhainen moottorin käynnistykseen. Jollei kuitenkin sisätilavalo, radio tai jokin muu jäänyt päälle siksi aikaa kun auto oli sammuksissa.
Oletko tarkistanut toimiiko startti? Kun autoa käynnistää kuulostaa siltä että startti moottori yrittää pyörittää moottoria.
Itelläkin oli yhdessä vaiheessa ongelmaa saada oma tonnari käymään, vikana olikin vaan jumissa oleva startin solenoidi. Jonka sainkin helposti korjattua ilman irroittamatta starttia.
Joo eli kokeiltii tuota sytytystä ja kipinää ei anna. Joten vika varmaankin on puolassa. Ja jos jollakin mikkeli-varkaus alueella on puolaa ylimääräisenä niin voisi kokeilla onko vika siinä?
Ja tietysti ostokin käy! Mutta olisi kiva ensiksi kokeilla onko vika siinä ja maksaa sen jälkeen jos vaan joku tämmöiseen on valmis.
saab90000 kirjoitti:Joo eli kokeiltii tuota sytytystä ja kipinää ei anna. Joten vika varmaankin on puolassa. Ja jos jollakin mikkeli-varkaus alueella on puolaa ylimääräisenä niin voisi kokeilla onko vika siinä?
Ja tietysti ostokin käy! Mutta olisi kiva ensiksi kokeilla onko vika siinä ja maksaa sen jälkeen jos vaan joku tämmöiseen on valmis.
Kiitos!
Uusi yleismallinen puola maksaa Motonetissä 16.50 € ja toinen malli on 23.90 €. Ettei järin suuri tappio ole ostaa suoraan ostaa toista puolaa.
No kasetti on ainakin väärä, kun sen pitäisi olla punainen. Tuoksuukos se "palaneelta", semmoinnen bakeliitin haju...
Onko auto varmasti 2.0i ja M1993? Tuon tiedon mukaan auton pitäisi olla LH 2.4.2 ja sytytys EZK-boksilla ei siis DI. Voi hyvinkin olla, että tietoni ei pidä paikkaansa
Eikai ole 2.3i? Vai onko turbo?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.