Öljyä palaa, mutta miksi?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Öljyä palaa, mutta miksi?

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Autona sigun cabbe, rupesi pölläyttelemään runsaasti. Otin tulpat pois ja 1,3,4 oli vähän enemmän öljyä männän päällä ja kakkosessa vähemmän. Ykkösen tulppa ihan musta muut eivät mustia, mutta eivät kyllä "normaalejakaan". Kaasuläppäkotelon vierestä otin ahtoputken auki ja se oli ainakin kuiva. Jäähdytinneste ainakin pysynyt omalla puolella vielä.
Mitkä ovat vaihtoehdot vialle?

Autoon vaihdettiin kansi vajaa kuukausi sitten ja sen jälkeen kyllä toimi normaalisti tuon ~2-3viikkoa.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Öljyä palaa, mutta miksi?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

miten männäntiivisteet :?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4625
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Öljyä palaa, mutta miksi?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Eikös venttiilinvarren kumeja ole jotku liimanneet kiinni koska ne joskus lipsuu paikaltaan ja alkaa vuotaa öljyä väärälle puolelle. Jos selvästi yksi pytty nokeentuu enemmän kuin muut.
Vaihdoit kannen, millaiseen ? Koneistettuun vai ihan käytetystä purettuun ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Öljyä palaa, mutta miksi?

Viesti Kirjoittaja nahkis »

vesa67 kirjoitti:Eikös venttiilinvarren kumeja ole jotku liimanneet kiinni koska ne joskus lipsuu paikaltaan ja alkaa vuotaa öljyä väärälle puolelle. Jos selvästi yksi pytty nokeentuu enemmän kuin muut.
Vaihdoit kannen, millaiseen ? Koneistettuun vai ihan käytetystä purettuun ?
Käytetty, edellinen omistaja oli tarkistuttanut ennen myyntiä, että venttiiliit ovat tiiviit ja kansi plaanattiin ennen paikalleenlaittoa.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Öljyä palaa, mutta miksi?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Venttiilivarren kumeja voisi kyllä veikata.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Öljyä palaa, mutta miksi?

Viesti Kirjoittaja Hook »

Mittaappas puristuspaineet. Venttiilinvarren kumit ei juuri puristuspaineisiin vaikuta, mutta katkennut/katkenneet männänrengas kyllä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Öljyä palaa, mutta miksi?

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Pitää käydä hakemassa puristuspainemittari, miten mittaus käy parhaiten ja mimmosia arvoja kuuluisi suurinpiirtein tulla jos kunnossa?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Öljyä palaa, mutta miksi?

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Mittasin puristuspaineet tuollaisella 16e halpismittarilla.
Suoritus toimitettiin kaikki tulpat irti ja kylmällä koneella, kylmällä siksi, ettei viitsi ylimääräsiä tota öljyä poltella tuolla sylintereissä.

1. 13,6 kg/cm
2. 12,7 kg/cm
3. 11,9 kg/cm
4. 12,2 kg/cm

Venttiilinvarren kumeissako syy?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Öljyä palaa, mutta miksi?

Viesti Kirjoittaja Hook »

Sen verran tasaiset, että etsisin vikaa tosiaan ohjurien kumeista ensimmäisenä, eli hatun nosto luvassa, ellei välineet riitä venavarren kumien vaihtoon kannen ollessa paikallaan.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin