Öljyä palaa, mutta miksi?
Öljyä palaa, mutta miksi?
Autona sigun cabbe, rupesi pölläyttelemään runsaasti. Otin tulpat pois ja 1,3,4 oli vähän enemmän öljyä männän päällä ja kakkosessa vähemmän. Ykkösen tulppa ihan musta muut eivät mustia, mutta eivät kyllä "normaalejakaan". Kaasuläppäkotelon vierestä otin ahtoputken auki ja se oli ainakin kuiva. Jäähdytinneste ainakin pysynyt omalla puolella vielä.
Mitkä ovat vaihtoehdot vialle?
Autoon vaihdettiin kansi vajaa kuukausi sitten ja sen jälkeen kyllä toimi normaalisti tuon ~2-3viikkoa.
Mitkä ovat vaihtoehdot vialle?
Autoon vaihdettiin kansi vajaa kuukausi sitten ja sen jälkeen kyllä toimi normaalisti tuon ~2-3viikkoa.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Öljyä palaa, mutta miksi?
miten männäntiivisteet 

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Öljyä palaa, mutta miksi?
Eikös venttiilinvarren kumeja ole jotku liimanneet kiinni koska ne joskus lipsuu paikaltaan ja alkaa vuotaa öljyä väärälle puolelle. Jos selvästi yksi pytty nokeentuu enemmän kuin muut.
Vaihdoit kannen, millaiseen ? Koneistettuun vai ihan käytetystä purettuun ?
Vaihdoit kannen, millaiseen ? Koneistettuun vai ihan käytetystä purettuun ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Öljyä palaa, mutta miksi?
Käytetty, edellinen omistaja oli tarkistuttanut ennen myyntiä, että venttiiliit ovat tiiviit ja kansi plaanattiin ennen paikalleenlaittoa.vesa67 kirjoitti:Eikös venttiilinvarren kumeja ole jotku liimanneet kiinni koska ne joskus lipsuu paikaltaan ja alkaa vuotaa öljyä väärälle puolelle. Jos selvästi yksi pytty nokeentuu enemmän kuin muut.
Vaihdoit kannen, millaiseen ? Koneistettuun vai ihan käytetystä purettuun ?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Öljyä palaa, mutta miksi?
Venttiilivarren kumeja voisi kyllä veikata.
Re: Öljyä palaa, mutta miksi?
Mittaappas puristuspaineet. Venttiilinvarren kumit ei juuri puristuspaineisiin vaikuta, mutta katkennut/katkenneet männänrengas kyllä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Öljyä palaa, mutta miksi?
Pitää käydä hakemassa puristuspainemittari, miten mittaus käy parhaiten ja mimmosia arvoja kuuluisi suurinpiirtein tulla jos kunnossa?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Öljyä palaa, mutta miksi?
Mittasin puristuspaineet tuollaisella 16e halpismittarilla.
Suoritus toimitettiin kaikki tulpat irti ja kylmällä koneella, kylmällä siksi, ettei viitsi ylimääräsiä tota öljyä poltella tuolla sylintereissä.
1. 13,6 kg/cm
2. 12,7 kg/cm
3. 11,9 kg/cm
4. 12,2 kg/cm
Venttiilinvarren kumeissako syy?
Suoritus toimitettiin kaikki tulpat irti ja kylmällä koneella, kylmällä siksi, ettei viitsi ylimääräsiä tota öljyä poltella tuolla sylintereissä.
1. 13,6 kg/cm
2. 12,7 kg/cm
3. 11,9 kg/cm
4. 12,2 kg/cm
Venttiilinvarren kumeissako syy?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Öljyä palaa, mutta miksi?
Sen verran tasaiset, että etsisin vikaa tosiaan ohjurien kumeista ensimmäisenä, eli hatun nosto luvassa, ellei välineet riitä venavarren kumien vaihtoon kannen ollessa paikallaan.
Hook
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.