Mistä takomäntiä / Kireämpiä nokkia OG900 16v

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Viltzu
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Joulu 23, 2003 23:42
Paikkakunta: Lappeenranta

Mistä takomäntiä / Kireämpiä nokkia OG900 16v

Viesti Kirjoittaja Viltzu »

Mistä löytyy tai saabi ostaa sabaan takomäntiä tai kireämpiä nokkia yms. Vois vähän lootan vaihdon yhteydessä tehä muutakin kun on tulossa varmaan talveksi toista autoa ni vois vähän laitella tätä pirssiä.. :twisted:
9-5 Aero -00 Wagon
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Takomännistä en tiiä, kannattaa kysellä paikallisista moottorihiomoista...

Varteen otettava vaihtoehto on myös kuplan männät. Jotkin niistä Mahlen tekeleitä (takotavaraa) ja hinta on kohdallaan. Paksummalla lakillla ja ainakin 9000 saban veiveihin menee kivuttomasti(ristitappi)... Satkusta en tiedä varmasti... Meneeköhän satkuun ysitonnisen veivit... Tonnarin veivit kuuleman mukaan parempaa tavaraa kestämään.

Tuttavapiirissä on ralli escortti jossa on fordin kampura, 9000 veivit ja kuplan männät... Konetehoa jotain 200-210... Ja puristussuhde 13 pintaan. Kannentiivisteitä on pojat polttaneet ripakopallisen, mutta männät ei ainakaan ole antaneet periksi. Katuautossa varmasti käypäset mukit.

Takomännät vaatii vain hiukan suuremman helmavälyksen, joten pientä ääntä mahdollisesti tiedossa...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Pakko korja sen verran, että kuplan "tako"männissä on ollut ongelmana KISAKÄYTÖSSÄ korkealle kiertävissä vehkeissä halkeamiset laelta. Niitä on mennyt ihan järjestäen. Kadulla varmasti ihan ok.

Korkeus vaan ei ole oikein hyvä ainakaan og-satkuun (tai kaikikihan riippuu kankien pituudesta... :wink: ).

Esim. Wisecolta löytyy kaikkea kivaa, joista jotkut saa kaiken lisäksi menemään satkuun vielä ihan heittämällä...

http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... 200405.htm
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... ldome.html

OT: Ja Pete tarjoo kaljat joskus kun taas linkitin teidän sivuille...... :lol: :lol:
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Just, tuota halkeamis hommaa ei ole kantautunut meikäläisen korviin asti. Mutta hyvätietää! Ja tietty kun turbo koneeseen joutuu lakista hilpaseen pois niin sehän on kaikki pois lämmönkestosta...

Kivuttomin vaihtoehto taitaa olla hommata semmoset männät millä puristusuhde on paikallaan ilman sorvaamista.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Kuplan muottiinteotut männät ovat heikommat kuin Turbo-Saabin vakiot männät

Kuplan takomännät on tarkoitettu 40hv moottorin riivaamiseen 120hv moottoriksi eli about 30hv/syl...

Oikeat takomännät ovat aivan eri asia.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Nokkia löytää catcamsiltä.
Tarkemmat mitat + muut voin lähettää e-mailina!
Hinta esimerkkinä tosin voin antaa että 2 mallin nokat 850€!!!
Saabiton saabisti
#1470
Vastaa Viestiin