Heips,
Moottorin käynnistymisessä on ollut ongelmia.
Pari viikkoa sitten auto käynnistystyi normaalisti mutta sammui saman tien. Yritin heti uudelleen, kone yskähteli, pakoputkesta ja turbon kohdalta tuli sankat savut. Kolmen tunnin päästä mentiin vaimon kanssa hinaamaan auto kotia. Kokeilin käynnistää => moottori käynnistyi normaalisti. Moottori toimi moitteettomasti (mitään ylimääräisiä valoja ei syttynyt).
Eilen mökillä (keskellä ei mitään) samat ongelmat alkoi taas. Käynnistyy mutta sammuu saman tien. Kone yskii, jos yrittää startata heti uudelleen. Tunnin päästä auto taas käynnistyi normaalisti.
Illalla taas ongelma tuli uudelleen. Sammui kaatikselle. Tunti yritettiin käyntiin, käynnistyy mutta sammuu saman tien. Kaveri kävi hinaamassa autoa ja saatiin se hänen pihaansa. Kokeilin käyntiin ja taas menoksi.
Tänään ajettiin mökiltä kotiin 340 km ilman mitään ongelmia (ei kylläkään sammutettu matkalla autoa.
Onko mitään hyviä vinkkejä mistä aloittaa.
Mitään vikailmoituksia ei ole tullut.
Jukka
Käynnistysongelma 2,2 tid 2004 280 tkm
Re: Käynnistysongelma 2,2 tid 2004 280 tkm
Tänään auto taas hyytyi omaan pihaan ruokatunnilla. Vaihdoin anturin illalla. Käyntiin ainakin lähti normaalisti.
Katsotaan kestääkö se ajamista.
Jukka
Katsotaan kestääkö se ajamista.
Jukka
Jukkeli
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ti Elo 04, 2009 09:03
Re: Käynnistysongelma 2,2 tid 2004 280 tkm
Mitenkä se polttoainepumppu näissä oirehti? Entä ne naftan paluuletkut?
Ihan arvailua, molemmista kuullu mutta kumpikaan ei oo omalle kohdalle osunu, vielä.
Ootko testerissä käyttäny?
Ihan arvailua, molemmista kuullu mutta kumpikaan ei oo omalle kohdalle osunu, vielä.
Ootko testerissä käyttäny?
Re: Käynnistysongelma 2,2 tid 2004 280 tkm
Auto on nyt toiminut eli vika oli kampiakselin asentoanturi. Ilman tätä foorumia olisi jäänyt vika multa korjaamatta.
Silloin kun vika oli päällä, niin käynnistäessä tuli myös konepellin alta savua rankasti. Syyksi paljastui viallinen katalysaattorin sauma, joka oli "korjatttu" jollain lämpöteipillä ja lemmarilla. Aiemmin käynnistäessä tuli pakokaasun haju sisälle, muttei ajon aikana. Löysin purkaamolta hyvän käytetyn 150 E. Vaihto oli helppo juttu.
Silloin kun vika oli päällä, niin käynnistäessä tuli myös konepellin alta savua rankasti. Syyksi paljastui viallinen katalysaattorin sauma, joka oli "korjatttu" jollain lämpöteipillä ja lemmarilla. Aiemmin käynnistäessä tuli pakokaasun haju sisälle, muttei ajon aikana. Löysin purkaamolta hyvän käytetyn 150 E. Vaihto oli helppo juttu.
Jukkeli