Kävipä sitten niin, että kun piti lähteä hakemaan kesärenkaita, syttyi latauksen valo. Muistin kuulleeni hihnan kiljauksia aika ajoin konepellin alta ja päättelin hihnan olevan löysällä. Kyllä se sitä olikin ja ei muuta kuin kiristystä peliin ja liikkeelle. Valo alkoi välkähdellä , sammui, mutta syttyi uudestaan parin kilometrin ajon jälkeen. Oireet viittasivat laturin hiiliin.
Renkaidenhakureissu tapahtui sitten toisella ajoneuvolla...
Autotarvikeliike tilasi hiilet ja tänään hain ne 4,5 eurolla. Vanhoissa hiilissä oli mittaa toisessa 7 ja toisessa 5 mm, eli vaihtamisen tarpeessa. Hiilet/harjat piti kiinnittää juottamalla, mikä ei nyt ihan yksinkertainen juttu ollutkaan, varsinkin kun vanhat olivat ensin puristettu ja sitten jutettu liittimiin. Mutta osasin! Kyllä se kummasti tuottaa tyydytystä kun joskus onnistuneesti saa väkerrettyä...
-mauno-
96 lataushäiriö
96 lataushäiriö
Mauno
Re: 96 lataushäiriö
no toivotaan että pelittelisi taas hetken aikaa 

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: 96 lataushäiriö
Juottaminen on helppoa kun on malttia lämmittää. Nyt onnistuu syylärinkin tinaaminen 200 watin kolvilla, kunhan ensin puhdistaa kohteen kunnolla ja malttaa lämmittää kunnolla. Tina imeytyy kuin itsestään juotettavaan kohteeseen. Monesti tuli yritettyä ja kirottua ettei tästä tule yhtään mitään, mutta kaikkea sitä oppii kun ei anna periksi.Mauno kirjoitti:Kävipä sitten niin, että kun piti lähteä hakemaan kesärenkaita, syttyi latauksen valo. Muistin kuulleeni hihnan kiljauksia aika ajoin konepellin alta ja päättelin hihnan olevan löysällä. Kyllä se sitä olikin ja ei muuta kuin kiristystä peliin ja liikkeelle. Valo alkoi välkähdellä , sammui, mutta syttyi uudestaan parin kilometrin ajon jälkeen. Oireet viittasivat laturin hiiliin.
Renkaidenhakureissu tapahtui sitten toisella ajoneuvolla...
Autotarvikeliike tilasi hiilet ja tänään hain ne 4,5 eurolla. Vanhoissa hiilissä oli mittaa toisessa 7 ja toisessa 5 mm, eli vaihtamisen tarpeessa. Hiilet/harjat piti kiinnittää juottamalla, mikä ei nyt ihan yksinkertainen juttu ollutkaan, varsinkin kun vanhat olivat ensin puristettu ja sitten jutettu liittimiin. Mutta osasin! Kyllä se kummasti tuottaa tyydytystä kun joskus onnistuneesti saa väkerrettyä...
-mauno-

Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008