Aurinko paistaa ja elämä hymyilee! Talven seisonnan jälkeen 99-84 läpi katsastuksesta kerralla! Huomautus tuli toimimattomasta äänitorvesta, on aiemmin toiminut miten sattuu- täytyy nyt syventyä asiaan. Mielelläni vaihtaisin koko ratin, mutta ei ainakaan tänään Tattarisuon hajoittamolta löytynyt. Toinen huomautus koski pientä reikää kuskin jalkatilassa ja vasemman takalokarin peränurkassa. Korjaamolla siis kuitenkin käytävä.
Katsastuspaikan tyttö sanoi minun ottaneen aikamoisen riskin, kun ajoin vanhasta muistista seisonnassa olleen auton suoraan katsastukseen. Pollisin yllättäessä olisin saanut maksaa suuret summat moisesta ajattelemattomuudesta! Ajoin siis drive inn-katsastukseen jonottamaan liikennekäytöstä poistetulla ajoneuvolla, tilanne olisi ollut kuulemma laillinen jos olisi tilannut ajan etukäteen!
-mauno-
99 katsastus
99 katsastus
Mauno
Re: 99 katsastus
ratin takana akselin ympärillä on se äänitorven metallikiekko, siinä jos on rasvaa ja likaa niin voi tuoda kosketushäiriötä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: 99 katsastus
taikka normaali tapaus töötti s´ökö helpompi ensi kaivaa johto konehuoneesta ja kokeilla tuleekko virtaa eli ei
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 99 katsastus
töötille siis tulee virta kun virrat laittaa päälle, maadoitus on ratin nappuloiden kautta...mestari kirjoitti:taikka normaali tapaus töötti s´ökö helpompi ensi kaivaa johto konehuoneesta ja kokeilla tuleekko virtaa eli ei
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: 99 katsastus
Eli virrat päälle, ja toinen napa maihin. Jos ei huuda -> rikki.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 99 katsastus
Kiitos vastauksista!
Purin rattiputken ympäriltä muovisuojukset, puhdistin kontaktipinnat ja ruuvasin suojukset paikoilleen. Kun laitoin virta-avimesta sähköt päälle, töötti huusi yhtä soittoa eikä lopettanut ennen kuin sammutin virrat. Poistin taas muovisuojukset ja huomasin asentaneeni sen pyöreän messinkilevyn pykälää liian lähelle rattia.
Nyt toimi niin kuin pitikin! Hämmästyksekseni ekaa kertaa auton minulla olon aikana vielä kaksiäänisesti...
Samalla tuli kiristettyä vilkun kiinnitys, se olikin oudosti loksahdellut ja palaillut itsekseen keskiasentoon. Vähän hävettää oma saamattomuus kun en aiemmin ollut uskaltanut tarttua härkää sarvista ja ryhtynyt tutkimaan tilannetta. Kummasti sitä laiskuuttaan tottuu elämään kaikenlaisten pienten puutteiden ja vikojen kanssa...
Nyt viikonloppureissun jälkeen hävisi sisävalot ja radio mykistyi, olisikohan sulake nro 4?
Purin rattiputken ympäriltä muovisuojukset, puhdistin kontaktipinnat ja ruuvasin suojukset paikoilleen. Kun laitoin virta-avimesta sähköt päälle, töötti huusi yhtä soittoa eikä lopettanut ennen kuin sammutin virrat. Poistin taas muovisuojukset ja huomasin asentaneeni sen pyöreän messinkilevyn pykälää liian lähelle rattia.
Nyt toimi niin kuin pitikin! Hämmästyksekseni ekaa kertaa auton minulla olon aikana vielä kaksiäänisesti...
Samalla tuli kiristettyä vilkun kiinnitys, se olikin oudosti loksahdellut ja palaillut itsekseen keskiasentoon. Vähän hävettää oma saamattomuus kun en aiemmin ollut uskaltanut tarttua härkää sarvista ja ryhtynyt tutkimaan tilannetta. Kummasti sitä laiskuuttaan tottuu elämään kaikenlaisten pienten puutteiden ja vikojen kanssa...
Nyt viikonloppureissun jälkeen hävisi sisävalot ja radio mykistyi, olisikohan sulake nro 4?
Mauno