Saab 99 GL -1981

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 99 GL -1981

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Hieno on auto -ja siistissä kunnossa! Toi väri on kyllä niin......Saabia!
Tuosta pikku lommosta takakontin kannessa sen verran, että itse onnistuin naputtelemaan -tosin ehkä hieman loivemman- lommon suoraksi, tukemalla tavallisen vasaran kumipäällysteisen kahvan lommoa vasten ja naputtelemalla toisella vasaralla siihen lyöntipäähän. (Olikohan tuossa selostuksessa nyt mitään tolkkua...) Mutta, eipä sitä lommoa taustalta tietysti paljoa naputella, jos siellä on juuri luukun tukirauta.
CompiCoupe kirjoitti:
KN/Lieto kirjoitti: Moottorista päätellen autosi taitaa olla loppuvuoden puolelta.
Nyt vihdoin löysin tietoa, niin näyttää ensirekisteröinti tapahtuneen jo 26.05.1981. Mutta H-moottorihan tuossa jo näyttäisi olevan.
Niin, vuosimallin -81 valmistushan loppui jo heinäkuun lopussa 1981, kun vuosimallia -82 alettiin valmistaa elokuusta -81. Eli kyllä autosi on ihan mallivuoden -81 loppupäästä, sillä tuota vuosimallia valmistettiin enää kaksi kuukautta autosi valmsitumisen jälkeen.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saab 99 GL -1981

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

H-konetta tuli hieman tipotellen, ruottiin luonnollisesti ensi ja Suomeen loput B:t niin kauan kui niitä riitti jossain 81 keväällä siirryyttiin H:n ...
Auton runkonumeron ja koneen numeron(imusarjan edessä) jos pistät niin voisi tsekata kuuluisko ne yhteen, esim yv:llä.
vai onko vaihtokone, syystä tai uuditus halusta jne.

Käytännössä tuotanto loppuu jo kesäkuun aikana ja siirrytää valmistelemaan uutta mallia, tehdää esittelyautot, c ja b sarjan koeautot jne. ja kesälomien jälkeen tuotanto pyöri jo täysillä

takaluukkua voisi saada oikastua lusikkamaisella vasteella painamalla, jonka saanee takapuolelta vahvisteen sisään.
#544
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saab 99 GL -1981

Viesti Kirjoittaja mestari »

tossa erään saabin kannen nostaneena ihmettelin kun pahvista oli menny vesireiät tukkoon ja melkein tukkoon, kysyin oletteko laittaneet pommia sisään nin kuulemmma oli laitettu kun syyläri vuoti.... en kyllä suosittele syylärin paikkausaineen käyttöä ainakaan jos sama litku kulkeutuu lämml- tai koneeseen. tukkii pahasti paikat.
olisko kansipahvi kyrpiintynyt tuon takia en tiedä....
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
CompiCoupe
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 23:35

Re: Saab 99 GL -1981

Viesti Kirjoittaja CompiCoupe »

mestari kirjoitti:en kyllä suosittele syylärin paikkausaineen käyttöä ainakaan jos sama litku kulkeutuu lämml- tai koneeseen. tukkii pahasti paikat.
Joo, tuon paikkausaineen käyttö on jo unohdettu. Täytyy jostain yrittää löytää uusi jäähdytin. Jos ei mistään löydy, niin sitten on koetettava juottamista.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
CompiCoupe
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 23:35

Re: Saab 99 GL -1981

Viesti Kirjoittaja CompiCoupe »

Kuva

Incat tuli hommattua, jos kokeilis kesällä tuplikseen alle.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Saab 99 GL -1981

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Incat on kyllä kauniit ja pukee jokasta saabia 8)
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
CompiCoupe
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 23:35

Re: Saab 99 GL -1981

Viesti Kirjoittaja CompiCoupe »

Kuva

Kevään ensimmäiset metrit takana. :D

Öljyt tuli vaihdettua, mutta muutapa ei vielä ehtinyt tekemään. Pikkufiilauksena tuli uusi ratti laitettua paikalle sekä oikeanlainen bensakorkki.

Kesäkuussa olisi edessä suurehko jarruremontti, jonka jälkeen voisi autoa koettaa tarjota leimalle. Toinen sisäkaari takaa vaatii myös hieman hitsausta.

Kattoverhoilu tuli otettua kokonaan pois, kun roikkui niin pahasti. Katsotaan ehtiikö verhoilija kesällä vielä verhoilemaan.

Mutterit Incoihin olisi vielä hakusessa
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=52&t=98753
EDIT: Nyt taisi löytyä mutterit
Viimeksi muokannut CompiCoupe, Pe Touko 14, 2010 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 99 GL -1981

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Klubikaupassa oli mielestäni niitä (uusiotuotanto) muttereita, kun WST:ssä katselin tarjontaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
CompiCoupe
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 23:35

Re: Saab 99 GL -1981

Viesti Kirjoittaja CompiCoupe »

Mertmi kirjoitti:Klubikaupassa oli mielestäni niitä (uusiotuotanto) muttereita, kun WST:ssä katselin tarjontaa.
Joo, minäkin niitä siinä katselin, mutta Relanderin kanssa tultiin sellaiseen johtopäätökseen, että ei taida käydä. Jäi sitten ostamatta.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
CompiCoupe
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 23:35

Re: Saab 99 GL -1981

Viesti Kirjoittaja CompiCoupe »

Tuli nykäistyä tuo kattoverhoilu pois, kun tarviis uuden kankaan. Tuohan tulikin todella helposti pois. Kun joitain juttuja täältä lukeneena on jäänyt sellainen kuva, että todella hankalaa saada kattolevy ulos autosta. No, kerrankin yllätys tähän suuntaan.

Kuva
Ratti irti ja penkit kumoon, niin levy tuli heittämällä ulos.

Kuva

Kuva
Oli molemmat etukulmat hieman haperoa. Onneksi toinen säilyi ehjänä. Kaippa tuon vielä jollain saa istumaan paikalleen.

Nyt pitäisi jollain alkaa hiomaan tuo entinen liima-kangastöhnä pois tuosta levystä.

Alkuviikosta olisi tarkoitus laitattaa auton jarrut kuntoon ja paikkauttaa muutama reikä peräkontin pohjasta. Jos nämä saisi ensi viikon aikana kuntoon, niin voisi koettaa leimallekin ajella.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
Vastaa Viestiin