9000CD23T kirjoitti:Ylipaine venttiilin normaalia toimintaa, ja mitä lämpöisempi ulkoilma on
niin sitä korkeampi paine on järjestelmässä.
Ja jos huollossa on täyttö toleranssi ollut hiukan + voittoinen, niin venttiili
on päästänyt liiat paineet pois.
Ei aiheuta mitään muuta lisätoimenpiteitä kuin moottori tilan pesun.
Ja jos asia kovasti vaivaa niin sen ylipaine venttiilin voi kyllä käydä vaihdattamassakin.
Ja jos pärskintä jatkuu, niin sitten kannattaa alkaa setvimään syytä. Ei se oikein täytetty systeemi "yski" ylipaineventtiilin kautta vaikka olis 35 astetta ulkona lämmintä ja kylmästöinti jauhaisi täysillä.
Eli jos pärskintä jatkuu, lienee kaksi mahdollista ja yksi vähän epätodennäköisempi syyllinen: paineanturi, viallinen flekti (tai näiden piuha/relevika) tai sitten EX-venttiili (paisuntaventtiili). Paineanturin toiminta on helppo tsekata, EX-venttiilin toiminta vähän haastavampaa, olennaista kuitenkin on, että systeemiin muodostuu liian kova paine, eikä kompuran pyörintä katkeakaan niin kuin sen pitäisi.