Sähköistä..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Sähköistä..

Viesti Kirjoittaja Make »

Hiljattain saabbi ei ole käynistynyt aamulla ollenkaan. Saattaa olla aamuja, jolloin lähtee kuin palmun alta, nyt viime aikoina akku ollut ihan kabut aamuisin.
Olen aina ladannut akun täyteen kun se on ollut tyhjä. Lataamisesta pari päivää auto lähtee normaalisti käyntiin, sen jälkeen aika heikkoa. Ei sano mitään kun starttaa. Akku on vaihdettu sekä hiilet. Akun tyhjentyminen tapahtuu aina yön aikana. Alkaa pikkuhiljaa vi*uttamaan tuo arpominen. Ei oikein tiedä mistä lähtä vikaa etsimään.
Jossain viestissä puhuttiin akun huonosta maadoituksesta, voiko tälläinen olla omassa tapauksessa mahdollista? Laturi toimii ihan moitteetta.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Testaa se maadoitus, laita käynnistyskaapeli suoraan moottoriin kiinni akun miinus navasta.

Eihän takaloosterissa vaan pala valo... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Pitää kokeilla..
Takaloosteriin on kerran jäänyt valo päälle :oops: Sai siinä miettiä..
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mulla kanssa finukassa joskus tyhjeni akku satunnaisesti ja vika selvisi vasta kun asentelin hälyä. Mankkarin virtapiuha otti runkoon kiinni.
Oli johdosta kuoret sulanu ihan muodottomaks ja matos musta viiru.

Yks on mittailla lepovirtoja akusta ja irrotella yksitellen sulakkeita.
Tietenkään jos ei ylimäärästä virtaa ei kulu jatkuvasti niin sitten on vaikeampaa löytyy vikaa.
Kaikki lisälaitteet ja muutokset ainakin kannattaa tsekata ensiksi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

Ja laturin maapiuha aiheuttaa tuollaista satunnaista akun tyhjenemistä.
T:Mikko
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Rikkonainen laturi, rikkonainen startti, väärinkytketty tai rikkonainen radio, rikkonainen kojelaudan kello, rikkonainen webaston ohjausboxi, todella likainen akun päällys... näihin on mm. törmätty vuosien saatossa.

Ja latausjännite oli mitä auton käydessä valot päällä?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Tulin just töistä ja kävin tulomatkalla essolla tankilla. Tankkasin ja kävin maksamassa. Takaisin autoon, aloin starttaamaan => ei edes yrittänyt käyntiin. Työntämällä lähti.. :lol: Pikkusen vit*tti. Jotain maahäikkää tuolla täytyy olla. Pitää huomenna tsekata.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Make kirjoitti:Tulin just töistä ja kävin tulomatkalla essolla tankilla. Tankkasin ja kävin maksamassa. Takaisin autoon, aloin starttaamaan => ei edes yrittänyt käyntiin. Työntämällä lähti.. :lol: Pikkusen vit*tti. Jotain maahäikkää tuolla täytyy olla. Pitää huomenna tsekata.
Jos kävi ennen tankkaamista hyvin, tarkista latausjännite, startille menevä piuha, runkoon menevä piuha sekä tietysti akkujännite, että onko akku purkaantunut vai onko ongelma muualla.

Vahinko, kun asut minusta noin kaukana.. muuten olisin kutsunut käymään kahvilla tulevana viikonloppuna, olisi samalla pistetty saabi kuntoon. Tietty saa tulla kauempaakin jos pääsee/joutaa.. majapaikka on ja pistetään kuntoon talkoilla ilman valuutan liikutteluja(jollei rahan arvoista tavaraa tarvitse vaihtaa).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Pitää huomenna alkaa katsomaan. Kiitos vain tarjouksesta. Onko tämä Ylämylly Nurmeksen kupeessa? Vai Liperin kupeessa?
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Make kirjoitti:Pitää huomenna alkaa katsomaan. Kiitos vain tarjouksesta. Missä on Ylämylly???
Ylämylly on joensuusta 15km kuopiota kohti, lähes itärajalla.(joensuun kupeessa)

Jos satut hulluuntumaan ja olet tulossa, niin yleisimpiä varaosiakin löytyy parin varaosa-auton sekä niiden peräkontin täydeltä. Tietty kai sitä parit neuvoa-antavat otetaan remontin edistyessä..? :wink:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

No niin.. Vikahan oli akun maadoituksessa. Oli ihan hapettuneet ne liitokset.. En lähde sinne Ylämyllylle ajeleen, niin korkataan Myrkky pullot samaan aikaan lauantai-iltana klo 22:00 niin päästään meininkiin mukaan.
:lol:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

No niin.. Vika on edelleen. Iloissani lähdin muka kiirellä töihin aamulla. Aika hiljaista :lol: Huomenna startti vaihtoon.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Vastaa Viestiin