tuplis yrittää kiukutella

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

tuplis yrittää kiukutella

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

viikon aikana muutaman kerran tehny. liittynee kuumaan koneeseen..
ku lähtee liikenteeseen ni jää yökkimään...samalla tavalla ku pakkasella yrittää ilman ryyppyä liikenteeseen..yskäsee 3 kertaa ja taas mennäään....
sama yökkäys tulee myös ku 2 kierrättää konetta ja vaihtaa kolmoselle...eli ihan ku bensaloppuisi tai tulisi ilmalukko jonnekki...

toinen vika/ oire joka alkoi helatorstai päivällä

kuskin puolelta takaa kuuluu välillä metallinen kiljahdus..laakeriko? kivi jossakin?
palat loppu?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: tuplis yrittää kiukutella

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

veikkaisit paloja.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: tuplis yrittää kiukutella

Viesti Kirjoittaja arcti »

voi olla kivi jossain jarrukilven välissä tai sitten palat loppu.
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: tuplis yrittää kiukutella

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pitää käytttää rengasta irti...ei ois mikään ihme,,,, varaosien laatu nykyään on mitä on ....33tkm kesti alapallo... mitä seuraavaksi...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: tuplis yrittää kiukutella

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

luulisi että kivi pitäsisi ääntä useammin
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: tuplis yrittää kiukutella

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kyl tuo aikajoin aikamoista kiljahtelua piti..useimmiten alle 40km/h nopeudessa---lahden läpi liikennevaloihin hiljentäessä käänsi katseita...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: tuplis yrittää kiukutella

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

juu kannattaa palat tarkistaa
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: tuplis yrittää kiukutella

Viesti Kirjoittaja lucaf »

nalleolut kirjoitti:viikon aikana muutaman kerran tehny. liittynee kuumaan koneeseen..
ku lähtee liikenteeseen ni jää yökkimään...samalla tavalla ku pakkasella yrittää ilman ryyppyä liikenteeseen..yskäsee 3 kertaa ja taas mennäään....
Minulla käyttäytyi 76vm tuplis tuossa vkoloppuna hellepäivänä aivan samantyylisesti, en ole aiemmin huomannut missään tupliksessa moista käyttäytymistä. Olin juuri sammuttanut, ja melkein heti laitoin takaisin käyntiin. Liikkeelle lähtiessä pokkuroi kuin kiukkuinen ori. Epäilen että tuo kuuma sää teki jonkun tempun, bensa höyrystyi jossain tms?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: tuplis yrittää kiukutella

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tätä minäkin epäilen. viime kesänä vaivasi tyhjäkäynnin häviäminen hetkellisesti ja tänä kesänä mystinen vikurointi...on nää niin yksilöitä ...hih....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: tuplis yrittää kiukutella

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

laakerit väliin kyllä kiljahtelevat aika ikävästi, ja osaavat kyllä vetää pyöränkin lukkoon...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
apina
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Touko 05, 2005 20:57
Paikkakunta: helsinki

Re: tuplis yrittää kiukutella

Viesti Kirjoittaja apina »

mulla tota nykimistä paukahteluja aiheuttaa toi virranjakajan alipaine kello vai mikäsenyton kun jumittelee kuumana välillä tai jotain :D .
Saab 9-5 airo (vanha romu)
99cc Metsä auto
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: tuplis yrittää kiukutella

Viesti Kirjoittaja lucaf »

nalleolut kirjoitti:tätä minäkin epäilen. viime kesänä vaivasi tyhjäkäynnin häviäminen hetkellisesti ja tänä kesänä mystinen vikurointi...on nää niin yksilöitä ...hih....
Perjantaina taas sama juttu: hellepäivä ja 100km matkaa takana. Tauko huoltoasemalla ja kun lähdin jatkamaan, viisi metriä mentiin ja meinasi uuvahtaa aseman pihalle, ihan kun bensansyöttö olisi loppunut pariksi sekunniksi. Sitten heräsi. Mulla on tuossa tuo vanhempi kaasutin jossa suuttimen säätöruuvi pohjassa.

No nyt tuota ei osaa enää säikähtää kun tietää että on vain hetken häiriö.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: tuplis yrittää kiukutella

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Suosittelen ehdottomasti kaasuttimien läpikäyntiä kaikille kaasariauton omistajille! Mun superin käyntiongelmat hävisivät saman tien, kun olin rempannut kaasarit. Auto ei enää sammahtele, ei nyi, ei haise, yms. yms. Positiivisia puolia onkin sitten yhtä paljon, kuin ennen murheita: bensaa kuluu vähemmin, kaasareita pystyy jopa säätämään, auto vastaa herkästi kaasuun jne. Kaasariremppa on kivaa näperrystä, jonka voi hyvin tehdä vaikka parvekkeella iltapuhteina. Eli kyseessä ei todellakaan ole mikään kovin vaikea homma ja sen edut on huomattavia! Sitä paitsi, kyllä perussäätöjenkin teko väsähtäneeseen kaasariin on ihan mahdotonta, eikä se kuitenkaan poistaisi imuvuotoja yms.
Ajatelkaapa asiaa tältä kannalta: Olisihan se suorastaan ihme, jos tuollainen (hieno)mekaaninen laite toimisi vuosikymmeniä moitteetta, ilman mitään huoltoa!
Mulla on kaasareiden korjausopas pdf:nä ja voin vaikka korjauskirjoista skannatakin osiot kaasareiden kunnostamiseen, mikäli näitä ei remppaan ryhtyvältä ennestään löydy.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Vastaa Viestiin