Aihe tavallisesta elämästä: Lastenohjelmat
Aihe tavallisesta elämästä: Lastenohjelmat
Otsikko antaa alustusta aiheelle tarpeeksi. Mutta ihmettelemään pistää nämä nykyiset Dragonball-z:it ym. villitykset. Vaikka piirrettyjä ovatkin, niin se ei todellakaan kumoa kaikkea sitä väkivaltaa/kostonhimoa ym. joista on helposti havaittavissa.
Toista se oli minun lapsuusaikana, TaoTao karhu seikkaili, oli matkaa maailman ympäri sekä tohtori sykeröä. Kaikissa näissä hyvin leppoisa ja agressiivisesta kaukana oleva tunnelma. Vaikka olisi ollut Repe Sorsa ja kumppanit napit vastakkain, oli näissä siltikkin selvästi "leikiksi" ymmärrettävä juoni, ilman että lasten tarvitsi saada traumoja/ottaa väkivaltaisia vaikutteita.
Äkkipäätään äskeisestä kirjoituksesta saattaisi saada hyvinkin vääränlaisen käsityksen minusta ja ajatuksistani. Ei, en todellakaan ole mikään ylihuolehtivainen vainoharhainen sekopää. En myöskään ole yhteenkään uskontokuntaan kuuluva ja sitäkautta asiaan kantaaottava, ennemmin olen lasten "aivopesua" vastaan.
Otetaas kantaa uskontokuntaan, mieltymyksiin, rotuun ja kasvatukseen katsomatta asiaan, ilman liian vakavaa ja fanaattista mielipidettä välttäen.
Toista se oli minun lapsuusaikana, TaoTao karhu seikkaili, oli matkaa maailman ympäri sekä tohtori sykeröä. Kaikissa näissä hyvin leppoisa ja agressiivisesta kaukana oleva tunnelma. Vaikka olisi ollut Repe Sorsa ja kumppanit napit vastakkain, oli näissä siltikkin selvästi "leikiksi" ymmärrettävä juoni, ilman että lasten tarvitsi saada traumoja/ottaa väkivaltaisia vaikutteita.
Äkkipäätään äskeisestä kirjoituksesta saattaisi saada hyvinkin vääränlaisen käsityksen minusta ja ajatuksistani. Ei, en todellakaan ole mikään ylihuolehtivainen vainoharhainen sekopää. En myöskään ole yhteenkään uskontokuntaan kuuluva ja sitäkautta asiaan kantaaottava, ennemmin olen lasten "aivopesua" vastaan.
Otetaas kantaa uskontokuntaan, mieltymyksiin, rotuun ja kasvatukseen katsomatta asiaan, ilman liian vakavaa ja fanaattista mielipidettä välttäen.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
On se kyllä sääli, että näitä vanhoja kunnon piirrettyjä ei enään tule tv:stä. Olisi mukava vieläkin katsoa Aku Ankkaa, Repe Sorsaa, Väiski Vemmelsäärtä ja yleensäkin Warner Bros:in ja Disneyn pätkiä sekä vaikka Lucky Luke ja Asterix&Obelix.
Tuossa männä iltana katsottiinkin kaverilla useampi pätkä Maantiekiitäjiä ja kyllä ohjelman laatu on ihan toista kuin nykyisillä animaatioilla.
Sentään suht' hyviä animaatioelokuvia on viime aikoina tullut, kuten Ice age, Karhuveljeni Koda ja Nemoa etsimässä.
Pitäisi varmaan tehdä joku vetoomus tv:n ohjelmapäälliköille, että näyttäisivät noita kunnon piirrettyjä eikä mitään saatanan pokemoneja...
Tuossa männä iltana katsottiinkin kaverilla useampi pätkä Maantiekiitäjiä ja kyllä ohjelman laatu on ihan toista kuin nykyisillä animaatioilla.
Sentään suht' hyviä animaatioelokuvia on viime aikoina tullut, kuten Ice age, Karhuveljeni Koda ja Nemoa etsimässä.
Pitäisi varmaan tehdä joku vetoomus tv:n ohjelmapäälliköille, että näyttäisivät noita kunnon piirrettyjä eikä mitään saatanan pokemoneja...
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Mä olen seurannut naapurin kakruja jotka ottaa kaiken vaikutteen telkkarista ja pelikonsoleista. Ikää niillä on 6-8 vuotta ja ninjaleikit menee jo toista vuotta. Leikeissä aina hakataan kepillä ja potkitaan päähän (leikisti, vielä ei ole tullut täys osumaa). Muutenkin koko touhu on pojilla kovin agressiivista, ties vaikka paineet purkaantuu tota kautta ja ovat kotona lauhkeita kuin lampaat, tiedä häntä.
Ite purkasin kaiken agressiivisen käyttäytymiseni kumparelaskussa ja hyvin jaksoi hymyillä koko viikon.
Ite purkasin kaiken agressiivisen käyttäytymiseni kumparelaskussa ja hyvin jaksoi hymyillä koko viikon.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Tässä kun on omia poikia seurannut niin ei nuo leikit paljon ole 30:ssä vuodessa muuttuneet. Hahmot joihin samaistutaan ovat tosin vaihtuneet, kolmekymmentä vuotta sitten paljoa tiedetty mistään ninjoista ja samuraista eikä harjoiteltu kendoa kaikilla mahdollisilla puukepeillä mitä pihasta löytyy, mutta ei ne inkkarin ja länkkärin leikkimisetkään ihan väkivallatonta hubaa olleet... varsinkaan tuolla kymmenen ikävuoden tienoilla kun länkkäreillä oli ilmakiväärit ja inkkareilla kunnon jousipyssytpotkuhousu kirjoitti:Mä olen seurannut naapurin kakruja jotka ottaa kaiken vaikutteen telkkarista ja pelikonsoleista. Ikää niillä on 6-8 vuotta ja ninjaleikit menee jo toista vuotta. Leikeissä aina hakataan kepillä ja potkitaan päähän (leikisti, vielä ei ole tullut täys osumaa). Muutenkin koko touhu on pojilla kovin agressiivista, ties vaikka paineet purkaantuu tota kautta ja ovat kotona lauhkeita kuin lampaat, tiedä häntä.

Mitä noihin telkkari ohjelmiin tulee niin meillä on ehdoton kielto katsella esim dragonball-z, sen lisäksi että se on väkivaltainen ohjelma se on myös niin stanan tyhmä ohjelma. Samalla lailla meillä on ehdottomat kiellot tietsikka peleille ellei niitä ole huoneenhallitus hyväksynyt ensin ja surffailukin muksujen koneelta on rajoitettu vain erikseen sallituille alueille, mikä v**ttaa perheen teiniprinsessaa sanoin kuvaamattoman paljon.
Näyttää kyllä että esim myrskylinnut kolahtaa nykytenavaan aivan yhtä täysillä kuin 30 v sittenkin.
Eniten v***ttaa kaikenmaailmaan pokemonit, digimonit ja beybladet, ne nyt eivät kauhean väkivaltaisia tai muuten arveluttavia ole, mutta aiheuttavat järjettömät paineet ostaa kaikenmaailman oheiskrääsää tolkuttomaan hintaan.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Näin yhtenä päivänä Dicoveryltä kunnon lastenohjelman: kerrottiin vampyyreistä ja ihmissusista ja opetettiin pikku pilttejä tekemään aidon näköistä verta jota voi sitten vaikka juoda ja kauhistuttaa kanssaeläjiä...
Ei se kyllä ihan pienimmille lapsille ollutkaan ilmeisesti suunnattu.
Ei se kyllä ihan pienimmille lapsille ollutkaan ilmeisesti suunnattu.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
Itse samaa mieltä nykyajan "lastenohjelmista". Tsekatkaapa vaikka Cartoon Network:ia, jossa melko monet ei niin väkivaltaisen näköisiä ohjelmia, mutta tarkemmin jos hetken seuraat joitain ohjelmia, joissa halolla tai jollain vastaavalla päähän, potkitaan, hakataan ja heitellään kavereita tai vihamiehiä... eikä tietenkään mitään satu vaan on hauskaa. Nämä on nimenomaan perheen pienimille tarkoitettuja piirrettyjä. Itse olen pojaltani 6 v. kieltänyt joitain ohjelmia ja hän kyllä tottelee. Mielestäni jos ei muuta aiheuta, niin tehnee lapset agressiivisemmiksi.
SSAero
SSAero
Puuuukke mon!
Omia lapsia ei ole, mutta Pokemonit rulaa!!! Pokemoneissa on aina joku moraalinen ja filosofinen opetus mukana ja paha saa aina palkkansa. Oikotietä onneen ei ole. Taistelut voitetaan aina harjoittelemalla ja kekseliäisyydellä. Sitä paitsi Pokemon on hauska, hellyyttävä ja viihdyttävä. Pokemon-leluja tai keräilykortteja en ole vielä hankkinut.
http://www.avaimia.net/ajassa/pokemon.htm
Digimonit on syvältä. Siinä ei ole mitään muuta kuin vauhtia ja mellestystä.
-Panu 34v
http://www.avaimia.net/ajassa/pokemon.htm
Digimonit on syvältä. Siinä ei ole mitään muuta kuin vauhtia ja mellestystä.
-Panu 34v
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Puuuukke mon!
Et ole sitten vielä niin pahassa jamassa kuin minäpeinu kirjoitti:Pokemon-leluja tai keräilykortteja en ole vielä hankkinut.
-Panu 34v

nimimerkillä "+10 pakkaa pokemon-pelikortteja"...(on muuten addiktiivinen peli)
Olen kyllä samaa mieltä että lastenohjelmissa väkivalta on lisääntynyt. Varsin ikävää että sisällöntuottajat ei tunne minkäänlaista moraalia. Ei voi ennustaa kovin hyvää tulevaisuutta televisioiden hypnotisoimalle robottiyhteiskunnallemme.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Me kun oltiin kakruina vain horsma sotasta.
Juurilla ei saa heittää.
Ja tietysti purkkista!
Joku potkas pallon pitkin metsää ja yks haki.Muut meni piiloon.
Ei sitä kepeillä toisia hakattu. En ole vanha mut siitäkin on jo kohta 20 vuotta!
Sillon ei pelattua pelikonsoleita ja katottu hulluja lastenohjelmia vaan oltiin ulkona koko päivä.

Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Meillä poika, 7v (kohta 8), pelkää Muumeja. Sillä jäi pienempänä trauma siitä möröstä ja taikurista. Ei uskalla katsoa vieläkään. Muuten me lähinnä rajoitetaan videoiden katseluun käytettävää aikaa. Transformers on tällä hetkellä in ja muutenkin viikonloppuaamujen lastenohjelmat puolestamme ok. Niin, onhan meillä tyttökin 4v.
Silloin piti pistää kyllä stoppia, kun soitettiin poikaamme kaverin luota kotiin, niin hän sanoi, että "me vaan katotaan tää Pahat pojat loppuun".
Kaapeli-tv näytti pari vuotta sitten kuukauden ajan jotain Cartoon channelia ja meillä se meni siihen, että koko ajan lapset kattoi telkkaria ja se kyllä näkyi ja tuntui käytöksessä...
Silloin piti pistää kyllä stoppia, kun soitettiin poikaamme kaverin luota kotiin, niin hän sanoi, että "me vaan katotaan tää Pahat pojat loppuun".
Kaapeli-tv näytti pari vuotta sitten kuukauden ajan jotain Cartoon channelia ja meillä se meni siihen, että koko ajan lapset kattoi telkkaria ja se kyllä näkyi ja tuntui käytöksessä...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Nyt kannatta sitten muistaa, että esim Dragonball Z EI todellakaan ole mikään lastenohjelma, se on aikuisten anime piirretty, tehty heille jotka moisesta tykkäävät. Just pari paivää sitten kopeltelin kyseisen sarjan dvd laatikkoa Filmifriikissä ja kyllä siinä joku K-raja taisi olla (en nyt vaan muista että mikä). Se on sitten jokaisen henk.koht. päätös pitääkö kyseisestä sarjasta vai ei. Subtv on vaan taas tehnyt pelimiesteon ja heittänyt sarjan lastenohjelmien paikalle..fiksua..
KTM SD
kiitos valistuksesta, eipä ole eron jälkeen päässyt samalla tavalla enää valvomaan mitä poika katselee telkkarista. Ainakin Dragonball leffassa taitaa olla 11v. ikäraja.Saapas kirjoitti:Nyt kannatta sitten muistaa, että esim Dragonball Z EI todellakaan ole mikään lastenohjelma, se on aikuisten anime piirretty, tehty heille jotka moisesta tykkäävät. Just pari paivää sitten kopeltelin kyseisen sarjan dvd laatikkoa Filmifriikissä ja kyllä siinä joku K-raja taisi olla (en nyt vaan muista että mikä). Se on sitten jokaisen henk.koht. päätös pitääkö kyseisestä sarjasta vai ei. Subtv on vaan taas tehnyt pelimiesteon ja heittänyt sarjan lastenohjelmien paikalle..fiksua..
Laitoinpa heti tiedustelua subtv:lle asiasta... http://www.subtv.fi/info.shtml?palaute
Hmm... Lapsihan tässä itsekkin vielä ollaan mutta minun ollessa polvenkorkuinen tenava katselin Muumeja, Tohtori Sykeröä, Vili Vilperiä, Alfred J. Kwakia (tjsp), Ankronikkaa, Pikku kakkosen Pelle Hermannia yms. Noista ainut paha muisto on muumien mörkö! Pelkäsin sitä ihan simonaan pentuna mutta silti noihin ei sisältynyt väkivaltaa yms mutta olivat silti aina vain katsottava joka kerta.
Itse kyllä katson Dragonballz sarjaa aina kun vain muistan, mutta en silti antaisi lapseni katsoa sitä. Taistelut ovat tylsiä mutta katsonkin Dbz:aa sen huumorin takia.
Olenko ainoa jota pelotti Hermusen ohjelma pentuna?

Itse kyllä katson Dragonballz sarjaa aina kun vain muistan, mutta en silti antaisi lapseni katsoa sitä. Taistelut ovat tylsiä mutta katsonkin Dbz:aa sen huumorin takia.

Olenko ainoa jota pelotti Hermusen ohjelma pentuna?

Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Mua on jo pidemmän aikaa huvittanut suomalaisten kanavien käsitys siitä, että kaikki piirretyt on aina lapsille. Ainut poikkeus taitaa olla South Park, joka on roisin kielen takia lykätty ihan suosiolla puolen yön tietämille. Kyllähän toi dragonballkin tulee puolen yön aikoihin, mutta sen lisäksi myös 16.45, ei voi ymmärtää.. Voisin tässä joku päivä katsoa ihan huvikseni, että mitä siellä dvd paketin kyljessä oikein luki, linttaan siitä filmifriikin vierestä kuitenkin melkein joka päivä ohi.. mutta tuollaisesta taistelu/hyvä vs. paha animesta tuo DB on kuitenkin mun mielestä sieltä kesyimmästä päästä.kiitos valistuksesta, eipä ole eron jälkeen päässyt samalla tavalla enää valvomaan mitä poika katselee telkkarista. Ainakin Dragonball leffassa taitaa olla 11v. ikäraja.
Laitoinpa heti tiedustelua subtv:lle asiasta... http://www.subtv.fi/info.shtml?palaute
Edit: Laatikossa lukee englanniksi: "ei suositella alle 15-vuotiaille, sarja on tarkoitettu aikuisille." Lisäksi merkintä 15, näin muistelinkin...
Viimeksi muokannut Saapas, Pe Loka 01, 2004 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KTM SD