Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Mikset vaan kalvota paikallaan olevaa lasia?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Minulla on kalvotettu lasi, joka on purkuautossa vielä kiinni.
Olen myös ymmärtänyt että takalasin kalvottaminen ei ole "vaan homma". Jos onnistuisin omalall työllä vaihtamaan valmiiksi kalvotetun lasin omaan autoon, niin selviäisin liimatuubin hinnalla?
Olen myös ymmärtänyt että takalasin kalvottaminen ei ole "vaan homma". Jos onnistuisin omalall työllä vaihtamaan valmiiksi kalvotetun lasin omaan autoon, niin selviäisin liimatuubin hinnalla?
t.t.j kirjoitti:Mikset vaan kalvota paikallaan olevaa lasia?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Okei. Mietiskelin vaan, että kumpi on veemäisempi homma, takalasin kalvotus vai vaihto. Varmaan helpoin olisi tuossa tapauksessa vaihtaa koko luukku, mutta sitten tulee kyllä maalausten jälkeen tummenetulle lasille hintaa. 

Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Juu, ja sitten pitää maalata koko auto koska muu osa autoa näyttää niin kamalalta kun takaluukussa uudet maalitt.t.j kirjoitti:Okei. Mietiskelin vaan, että kumpi on veemäisempi homma, takalasin kalvotus vai vaihto. Varmaan helpoin olisi tuossa tapauksessa vaihtaa koko luukku, mutta sitten tulee kyllä maalausten jälkeen tummenetulle lasille hintaa.

"Liimalasin irrotus" tuotti Googlella jonkin verran polttoainetta työn valmisteluun.
Kaikkea sähkökitaran kielestä yli 500 € kitteihin millä huomma hoituu. Erittäin tärkeää on, että vanhaa lasia ei kolhita reunoilta, vaan asennetaan virheettömänä. Kaikkea sitä pitää ilmeisesti kokeilla, mut katsotaan nyt mihin suuntaan into kehittyy.
Edelleen kiinnostaa kokemukset, jos joku on tontun takalasiin kajonnut
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Räjähtääkö tuulilasitkin? Oma CS seisoi pihalla kolme viikko ja tuulilasin vasempaan alakulmaan oli tullut halkeama. Nyt halkeama on venynyt alaspäin (alkoi noin 15 cm alareunasta) viistosti ja kohta päätyy lasin alareunaan. Odotan koska kulma putoaa. Halkeama on nyt edennyt noin sentin viikossa.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Tuulilasi on laminoitu (koostuu kahdesta lasilevystä, joiden välissä on muovikalvo), joten ei räjähdä, eikä kulmia putoile.Eero kirjoitti:Räjähtääkö tuulilasitkin? Oma CS seisoi pihalla kolme viikko ja tuulilasin vasempaan alakulmaan oli tullut halkeama. Nyt halkeama on venynyt alaspäin (alkoi noin 15 cm alareunasta) viistosti ja kohta päätyy lasin alareunaan. Odotan koska kulma putoaa. Halkeama on nyt edennyt noin sentin viikossa.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Tässä ketjussa ihmetyttää miksi takaluukun yleensä pitäisi olla samanvärinen kuin muun auton ? Jotkut maksaakin tuningista ja takaluukun vaihdolla saisi värikkyyttä autoon usein kaupanpäälle ?
Yksi takaluukkukin olisi tarjolla varsin kohtuulliseen hintaan cc tonnarista vuodelta -88, kysele yv:llä jos kiinnostaa. Sijaitsee tosin Turun lähellä ja lähettäminen Kajaaniin maksaisi varmaan paljon enemmän kuin luukku.
Yksi takaluukkukin olisi tarjolla varsin kohtuulliseen hintaan cc tonnarista vuodelta -88, kysele yv:llä jos kiinnostaa. Sijaitsee tosin Turun lähellä ja lähettäminen Kajaaniin maksaisi varmaan paljon enemmän kuin luukku.
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Tasan kerran olen laseja tummentanut ja sekin oli vanhaan kadettiin ja lasit irtonaisena pöydällä eikä siltikään tullut hyvää, ja laseja olen irottanut ja liimannut about miljoona eli sanoisin omasta puolesta että lasinvaihto ois helpompit.t.j kirjoitti:Okei. Mietiskelin vaan, että kumpi on veemäisempi homma, takalasin kalvotus vai vaihto. Varmaan helpoin olisi tuossa tapauksessa vaihtaa koko luukku, mutta sitten tulee kyllä maalausten jälkeen tummenetulle lasille hintaa.

SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Pitänee kysyä jos jotain lasiliikettä huvittais tehdä vaihto kohtuu hintaan. Vie tulevan lasin valmiiksi irrotettuna tai sitten koko luukun tai pelkkien karmien kanssa.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Kalliimmaks tulee jos lasiliikkeeseen viet vaihtoon ku et laitattaisit kalvot liikkeessä, sanotaan et vaihtotyön hinnaks tulee lasiliikkeessä noin 150€.mikaels kirjoitti:Pitänee kysyä jos jotain lasiliikettä huvittais tehdä vaihto kohtuu hintaan. Vie tulevan lasin valmiiksi irrotettuna tai sitten koko luukun tai pelkkien karmien kanssa.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Muutaman euron tummennuspray, peittää pellit ja suihkasee puhtaaseen lasiin niin pääsee helpommalla.
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Mun saabeille ei oo lasiräjähdyksiä tullut,mutta muutaman vuoden vanhasta toyota yaris räjäytti repsikan ovilasin silmille
auto täynnä lasia...
Edit:äiteen auto...

Edit:äiteen auto...
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
Soitin yhteen Espoolaiseen tuulilasiliikkeeseen. Henkilö joka vastasi, sanoi, että taitaa kalvottamionen tulla halvemmaksi, koska pelkästään yhden lasin irroitus maksaa 100€
Se 2x ja sitten paikalleen laitto... Antoin numeron heidän kalvottajalle, joka puhelimessa laski Saabin takalasin kalvottamiseksi 3M kalvolla 260 €
. En alkanut sen enempää keskustelemaan asiasta, mutta aika kovalta tuntuu hinnat. Vielä vois laittaa sähköpostin että mitä jos irrottaa molemmat lasit itse. Ei se ammattiliikkeen välineillä voi kestää niin kauan, että 100€ maksaa?? Toki yrittämisen pitää kannattaa ja työnsä saa valikoida.


------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Takalasi tuhannen p....n päreiksi kesken ajon
aika kalliit on hinnat siellä, Turussa MM-Tuning hinnat, 2-oviset= takalasi 90€, takalasi ja takasivut 170€, takalasi, takasivut ja etulasit 260€, 4-oviset= takalasi 100€, takalasi ja takaovet 200€, takalasi, takaovet ja etulasit 320€.Antoin numeron heidän kalvottajalle, joka puhelimessa laski Saabin takalasin kalvottamiseksi 3M kalvolla 260 €![]()
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-