vili1 kirjoitti:Nyt on Suappi käytetty 60tkm huollossa, ja hintaa lystille tuli Vantaan Magneetissa 364€ ja rapiat. Olivat tosin vaihtaneet yhden parkkivalon polttimon, jolla oli hintaa 0,90€ ja vaihtotyö 39€...
Huollossa löytyi pientä öljykosteutta käyttöhihnan (muistaakseni/tietääkseni) kohdalta, ja epäilivät että kampiakselin stefa tai muu vastaava tiiiviste falskaa. Huollon mukaan tuo ei ole vaarallista, jos öljyä ei ala ihan hirveästi menemään (olisivat halunneet tietysti korjata, hintaan 95€/h ja arvio työstä 1-3h+tiiviste). Olen tarkkaillut öljyn kulutusta viimeiset 8tkm ja mielestäni se ei ole vajunut yhtään. Joten suuresta falskista tuskin on kyse. Liekköhän tälläinen pieni falskaus vaarallista?
Vili
Samaa sanottiin allekirjoittaneelle viime huollon yhteydessä, eivät tosin halunneet edes korjata ennen moottorin pesua ja tarkastusta.
Tuolla on jossain aiemmassa topicissa pientä puhetta samasta asiasta, ja taisi olla aika helppo homma jos itse osaa/viitsii tehdä.
Käyttäjän MarkusJ:n vastaus minulle:
Jos jakopään stefa vuotaa niin todennäköisesti sisälokasuoja on öljyssä, samoin konen pääty. Vaihtoon meni aikaa pari tuntia ja onnistui vakiotyökaluilla. Stefan maksoi merkkiliikkeessä 13,50 ja oli hyllyssä.
Vanhaa stefaa tutkiessa näkyi sen takapuolella useita karstahiukkasia. Kenties sellainen saattaisi kulkeutua huulen alle ja aiheuttaa vuotoa. Uskoisin että lyhyemmillä öljynvaihtoväleillä, kuin mitä huolto-ohjelma vaatii, voisi moottori pysyä karstattomampana ja stefat tiiviimpinä.
Tietoa vaarallisuudesta ei ole faktatietona, mutta jos öljyä ei kulu niin en usko sen olevan akuutti vaiva?!
Paljonko autollasi on ajettu, ja mikä mahtaa olla vuosimalli?
-H-
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03