Kytkinongelmia

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tkrakas
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 13:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Kytkinongelmia

Viesti Kirjoittaja tkrakas »

Auto on 900 vm.1983.
Ongelma alkoi ensin lähinnä kylmällä kytkimen painelaakerin ujelluksena. Nyttemmin kytkin on alkanut painettaessa "ulisemaan" ja"rohisemaan" voimakkaasti. Kytkin kyllä irrottaa ja ottaa, joskin poljin voi olla aavistuksen löysä (sitähän ei enää muista millainen se on ollut kun on ajanut ja vika on hitaasti syntynyt). Kytkin ei mielestäni luista eikä nyi ajettaessa.
Taitaa siis olla kytkinrempan aika? :roll:
Voikohan tuollaisella ajella pitkään ja millainen se totaalinen loppu on?

Millainen kustannus tuo homma on?
Ja olisiko kellään tietoa hyvästä ja edullisesta asentajasta Kainuussa tai lähiympäristössä tai Hämeessä tai Salon seudulla, joissa auton pitäisi seuraavien kuukausien aikana liikkua?

Kiitän asiallisista vastauksista jo etukäteen :lol: :lol: :lol:
cc
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Aikanaan ysikympissä oireili samoin. En pitänyt kiirettä kun muuten pelasi ja seuraus oli että painelaakeri söi työsylinteriä, eli meni sekin vaihtoon. Rohina siis merkinnee laakerin takertelua, vihellys kuivaa laakeria eli siitä se lähtee.
Eihän tuo iso homma ole vaihtaa, mutta sen verran työtä että kannattaa varautua vaihtamaan koko kytkinpaketti kun se kerran auki otetaan. Pelkkä työsylinteri ei muistaakseni nouse välista vaan täytyy nostaa yhdessä paineasetelman kanssa. No voin muistaa väärin, pari kytkinrempaa tehnyt, mutta viimeisestä jo viisi vuotta.
Osat noin sata euroa (paineasetelma+levy+laakeri), työsylinteri viisikymppiä lisää jos tarvitaan, tarvikehintoina. Työtä 2 - 4 tuntia, noin.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Vastaa Viestiin