Satkun "aamupusu"
Satkun "aamupusu"
Satku sai aamulla Stop-risteyksessä aamupusun.
Huomasin tosin vasta päivällä.
Mistähän keulasta jäisi tuollainen jälki ?
Harmi, kun ei rekkari kopioitunut...
Huomasin tosin vasta päivällä.
Mistähän keulasta jäisi tuollainen jälki ?
Harmi, kun ei rekkari kopioitunut...
Viimeksi muokannut Isolohko, Pe Kesä 04, 2010 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Re: Satkun "aamupusu"
Pitäskö tässä olla kuva?
Edit: Joo, IE:llä piti käyä kahtomassa. Eipä kyllä äkkiseltään tuu mieleen että mikä keula tuo vois olla mutta nätisti on pölyt pyyhkästy
Edit: Joo, IE:llä piti käyä kahtomassa. Eipä kyllä äkkiseltään tuu mieleen että mikä keula tuo vois olla mutta nätisti on pölyt pyyhkästy
Viimeksi muokannut rälläkkä, Pe Kesä 04, 2010 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Satkun "aamupusu"
On siinä kuva joo...(Mozilla)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Satkun "aamupusu"
"Huomasin tosin vasta päivällä" mietityttää??
Re: Satkun "aamupusu"
Hyvä, ettei pahemmin käynyt! Munkin Tuplis sai vastaavan pusun tässä pari päivää sitten. Jouduin risteyksessä jarruttamaan äkkiseltään, niin eiköhän yksi uudehko Skoda Octavia tussauttanut perään... Tupliksen vahingot: vetokoukun suoja meni rikki. Skodan vahingot: revennyt puskuri, kaikki puskurin säleiköt säpäleinä, etuspoikka repesi yms...
Seuraavana päivänä muuten ihmettelin kun oli kumman etova olo koko ajan. Vasta myöhemmin tajusin, että niska oli mennyt ihan jumiin ja aiheutti huonon olon. Jouduin risteyksessä, jossa tuon pusun persuuksiin sain, kurkottelemaan, että näkisin paremmin ja juuri silloin tuo haveri kävikin. Ei näköjään tarvi kova isku olla, kun jo niska niksahtaa!
Seuraavana päivänä muuten ihmettelin kun oli kumman etova olo koko ajan. Vasta myöhemmin tajusin, että niska oli mennyt ihan jumiin ja aiheutti huonon olon. Jouduin risteyksessä, jossa tuon pusun persuuksiin sain, kurkottelemaan, että näkisin paremmin ja juuri silloin tuo haveri kävikin. Ei näköjään tarvi kova isku olla, kun jo niska niksahtaa!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Satkun "aamupusu"
Joo, sattui aamuvuoroon mennessä. Ajoin risteykseen ja pysähdyin, katsoin sivulle ja nostin kytkintä. Kuului pamahdus ja luulin, että nyt hajosi jotain ja pahasti.
Auto kuitenkin lähti liikkeelle ja painoin hiileen, kun takanakin oli jonoa.
No, puskurissa on nyt pari reikää muistona. Ehkäpä törmäilijäkin vielä löytyy...
Toisaalta mahtoi varmaan käydä vyöt kireällä sielläkin ja äijä (siis minä) senkun painaa karkuun. Yleensähän noissa tilanteissa käy toisinpäin.
Vasta töiden jälkeen kotosalla tulin ihmetelleeksi puskuria.
Se takana tullut ei ollut sitten pysähtynytkään. Ja keskikonsolin tavaraakin löytyi pitkin lattiaa.
Auto kuitenkin lähti liikkeelle ja painoin hiileen, kun takanakin oli jonoa.
No, puskurissa on nyt pari reikää muistona. Ehkäpä törmäilijäkin vielä löytyy...
Toisaalta mahtoi varmaan käydä vyöt kireällä sielläkin ja äijä (siis minä) senkun painaa karkuun. Yleensähän noissa tilanteissa käy toisinpäin.
Vasta töiden jälkeen kotosalla tulin ihmetelleeksi puskuria.
Se takana tullut ei ollut sitten pysähtynytkään. Ja keskikonsolin tavaraakin löytyi pitkin lattiaa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Re: Satkun "aamupusu"
Jos Isolohkon perään kysellään tästähän saadaankin mielenkiintoinen tapaus aiheesta saako syytön osapuoli poistua paikalta Tai leivotaanko syytön syylliseksi paikalta poistumisen johdosta. Tästähän oli vääntöä jossain ketjussa aiemmin.
Re: Satkun "aamupusu"
No eiköhän perkele sieltä kotipoliisien kruunamaton kuningas iskeny taaswesku kirjoitti:Jos Isolohkon perään kysellään tästähän saadaankin mielenkiintoinen tapaus aiheesta saako syytön osapuoli poistua paikalta Tai leivotaanko syytön syylliseksi paikalta poistumisen johdosta. Tästähän oli vääntöä jossain ketjussa aiemmin.
Re: Satkun "aamupusu"
Aiempaa keskustelua löytyy esim haulla http://foorumi.saabclub.fi/search.php?k ... ubmit=Etsirälläkkä kirjoitti:No eiköhän perkele sieltä kotipoliisien kruunamaton kuningas iskeny taaswesku kirjoitti:Jos Isolohkon perään kysellään tästähän saadaankin mielenkiintoinen tapaus aiheesta saako syytön osapuoli poistua paikalta Tai leivotaanko syytön syylliseksi paikalta poistumisen johdosta. Tästähän oli vääntöä jossain ketjussa aiemmin.
Oma käsitykseni on edelleen että pysähtyneenä peräänajetulla joka on selvästi syytön tapahtumaan on laillinen oikeus poistua paikalta tilanteessa jossa kosketus on niin pieni että on ilmeistä ettei henkilövahinkoja sattunut. Oikeusturva olisi varsin puutteellinen jos rikoksen uhriksi joutuminen velvoittaisi jäämään tapahtumapaikalle.
Se miten puolueettomasti poliisi asian tutkii onkin sitten toinen asia. Mahdollisessa tutkinnan puolueellisuudessa sitten syyllistyy rikokseen yleensä poliisi eikä kumpikaan kolarin osapuolista.
Re: Satkun "aamupusu"
Olethan tarkistanut ettei vetokoukku vääntänyt mitään? Täällä foorumilla ollu monesti puhetta, että vaikka näyttäisi siltä ettei mitään sattunu, niin kori saattaa olla silti kierona, juurikin tuon vetokoukun aiheuttaman väännön takia. Loppupeleissä ehkä parempi, että iskun ottaa vastaan pelkkä puskuri, kuten Isolohkon tapauksessa kävi. Vääntyneen puskurin uusiminen on kuitenkin helpompaa kuin vääntyneen korin...Lahti411 kirjoitti:Hyvä, ettei pahemmin käynyt! Munkin Tuplis sai vastaavan pusun tässä pari päivää sitten. Jouduin risteyksessä jarruttamaan äkkiseltään, niin eiköhän yksi uudehko Skoda Octavia tussauttanut perään... Tupliksen vahingot: vetokoukun suoja meni rikki. Skodan vahingot: revennyt puskuri, kaikki puskurin säleiköt säpäleinä, etuspoikka repesi yms...
Seuraavana päivänä muuten ihmettelin kun oli kumman etova olo koko ajan. Vasta myöhemmin tajusin, että niska oli mennyt ihan jumiin ja aiheutti huonon olon. Jouduin risteyksessä, jossa tuon pusun persuuksiin sain, kurkottelemaan, että näkisin paremmin ja juuri silloin tuo haveri kävikin. Ei näköjään tarvi kova isku olla, kun jo niska niksahtaa!
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Satkun "aamupusu"
Juu, kyllä mä kattelin koukun kiinnityksiä ja tavaratilan palkkeja. Ei näkynyt pullahtamia tai vekkejä missään. Oli se tönäisyvauhti niin hiljainen, että melkeinpä tein "isolohkot" -eli meinasin vaan jatkaa muina miehinä matkaa. Ensin nimittäin luulin, että auto vaan kummasti nytkähti, ennen kuin katsoin taustapeiliin ja näin Skodan kiinni persuuksissa...JuHem kirjoitti:Olethan tarkistanut ettei vetokoukku vääntänyt mitään? Täällä foorumilla ollu monesti puhetta, että vaikka näyttäisi siltä ettei mitään sattunu, niin kori saattaa olla silti kierona, juurikin tuon vetokoukun aiheuttaman väännön takia. Loppupeleissä ehkä parempi, että iskun ottaa vastaan pelkkä puskuri, kuten Isolohkon tapauksessa kävi. Vääntyneen puskurin uusiminen on kuitenkin helpompaa kuin vääntyneen korin...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Satkun "aamupusu"
Vetokoukun huonosta puolesta....
Nimim...kokemusta omaava.
SAAB 900i 5D Combi. 1984 ( Pystykeula )
Sai toyotin peräänsä, ulkoisesti ei näyttänyt että mitään olisi käynyt.
No takaoven aukaisu kertoi julman totuuden.
Ovi kyllä aukesi muttei enää mennyt kiinni, kori oli nytkähtänyt n.1cm
ovien alareunasta.
Auto oikaistiin merkkikorjaamolla, oli vaan hyvä tuuri että vastapuoli jätti
osoitteensa.
Nimim...kokemusta omaava.
SAAB 900i 5D Combi. 1984 ( Pystykeula )
Sai toyotin peräänsä, ulkoisesti ei näyttänyt että mitään olisi käynyt.
No takaoven aukaisu kertoi julman totuuden.
Ovi kyllä aukesi muttei enää mennyt kiinni, kori oli nytkähtänyt n.1cm
ovien alareunasta.
Auto oikaistiin merkkikorjaamolla, oli vaan hyvä tuuri että vastapuoli jätti
osoitteensa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Satkun "aamupusu"
tulis tosta kuvasta mieleen et joku tän tapanen ois kiivenny puskurille, sopis toi alalippa tohon kuvioon?!?!?
http://jeepgrandcherokee.net/wp-content ... erokee.jpg
http://jeepgrandcherokee.net/wp-content ... erokee.jpg
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Satkun "aamupusu"
Minun mielestäni tuo jälki voisi olla tämän näköisestä laitoksesta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Satkun "aamupusu"
Tapahtuneesta taitaa olla jonkin verran aikaa ? Tuskin ainakaan tällä vuosituhannella on -84 satkuja oikaistu ?9000CD23T kirjoitti:Vetokoukun huonosta puolesta....
Nimim...kokemusta omaava.
SAAB 900i 5D Combi. 1984 ( Pystykeula )
Sai toyotin peräänsä, ulkoisesti ei näyttänyt että mitään olisi käynyt.
No takaoven aukaisu kertoi julman totuuden.
Ovi kyllä aukesi muttei enää mennyt kiinni, kori oli nytkähtänyt n.1cm
ovien alareunasta.
Auto oikaistiin merkkikorjaamolla, oli vaan hyvä tuuri että vastapuoli jätti
osoitteensa.
Näissäkin tapauksissa saattaa olla selvittämistä. Jos tapahtumapaikalla on havaittu ettei vaurioita tullut saattaa vastapuoli ollakin sitä mieltä että vääntyminen on tapahtunut ennen tai jälkeen törmäyksen.