T8 prötää viellä!! tulpatjohdot mitattu, mielipiteitä?
Re: T8 prötää viellä!! auttakee!
Ennakko pitäisi olla sen 20 astetta 2000rpm alipaineletku irti tulpattuna eikä paikallaan joten se ainakin on pielessä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: T8 prötää viellä!! auttakee!
Koitettiin kyllä korvakuulolla säätää ton ekan säädön jälkeen, mutta ei se missään vaiheessa näyttänny paremmalta. Luulis et se olis jossain vaiheesa ees vähän parantunnut.jcarlson kirjoitti:Ennakko pitäisi olla sen 20 astetta 2000rpm alipaineletku irti tulpattuna eikä paikallaan joten se ainakin on pielessä.
Keskimoottori Putkis Evo2 Saab Turbo
Re: T8 prötää viellä!! auttakee!
Onkohan tulpat miten karstaiset? Jos puolasta loppuu puhti, niin tulpat ei pysy edes puhtaana. Kipinän voimakkuus vaikuttaa siihenkin, uskokaa tai älkää. Kun ahtopaine nousee, niin seoksen sytyttäminen vaatii paremman kipinän, kuin alipaineilla. Ehkäpä tässä syy? (Eihän ropaillessa ole mennyt puolan lattaliittimet ristiin, eli jännite- ja miinus-johto?)
Sytkäosissa suosittelen käyttämään aitoja Bosch osia jakajassa. Pyörijän resistanssi on 1kilo-ohmi. Tulpanjohdoissa olennaista on että resistanssi on noin 6kiloa/metri. Elikkäs pisin johto on jotakin 4-5kiloa ja lyhemmät vähemmän. Vääränlaisilla johdoillakin saa harmaita hiuksia itselleen. Ite ostin taannoin Eurowires-merkkisen sarjan. Myyjällä olleesta kuvastosta näki jo teknisistä tiedoista tuon resistanssin, joka oli sama kuin Saabin alkuperäisissä. Bougicordi on toki täällä foorumilla liputettu "varma valinta", joissa on tietenkin oikea resistanssi.
Virranjakajan alipainekellon pitää olla T8 mallia. Olen itse kokeillut miten T16:n kello toimii T8:ssa. ei toimi kunnolla. Kone ei vedä kunnolla ja reagoi huonosti kaasuun.
Sytkäosissa suosittelen käyttämään aitoja Bosch osia jakajassa. Pyörijän resistanssi on 1kilo-ohmi. Tulpanjohdoissa olennaista on että resistanssi on noin 6kiloa/metri. Elikkäs pisin johto on jotakin 4-5kiloa ja lyhemmät vähemmän. Vääränlaisilla johdoillakin saa harmaita hiuksia itselleen. Ite ostin taannoin Eurowires-merkkisen sarjan. Myyjällä olleesta kuvastosta näki jo teknisistä tiedoista tuon resistanssin, joka oli sama kuin Saabin alkuperäisissä. Bougicordi on toki täällä foorumilla liputettu "varma valinta", joissa on tietenkin oikea resistanssi.
Virranjakajan alipainekellon pitää olla T8 mallia. Olen itse kokeillut miten T16:n kello toimii T8:ssa. ei toimi kunnolla. Kone ei vedä kunnolla ja reagoi huonosti kaasuun.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: T8 prötää viellä!! auttakee!
Moro!
Harmin paikka kun putkis prötää. Tuli mieleen, että voisiko rikkinäinen ohjauspaineensäädin aiheuttaa prötäämistä ahdoilla? Eikös imusarjasta mene letku myös ohjauspainesäätimelle, joka aiheuttaa ahtopainerikastuksen? Voisiko siinä olla häikkää. Painemittari ohjauspainelinjan väliin ja katsoa muuttuuko paine kun alkaa ahtaan?! Mitä muut on mieltä?
Harmin paikka kun putkis prötää. Tuli mieleen, että voisiko rikkinäinen ohjauspaineensäädin aiheuttaa prötäämistä ahdoilla? Eikös imusarjasta mene letku myös ohjauspainesäätimelle, joka aiheuttaa ahtopainerikastuksen? Voisiko siinä olla häikkää. Painemittari ohjauspainelinjan väliin ja katsoa muuttuuko paine kun alkaa ahtaan?! Mitä muut on mieltä?
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Re: T8 prötää viellä!! auttakee!
Nyt ollaan kokeiltu melkeen kaikki uudella puolalla ja syttyyksiköllä eikä auta..On se jännä että 900 rungossa tuo moottori toimi moitteettomasti, taitaa olla tos meijtin putkiksessa huonokarma Samalla ku nostin ton koneen tohon putkikseen niin vaihoin just nuo sytty osat uusiksi (bremi), voisiko todellaki nyt olla vaan siitä kiinni että on väärät ohmit noissa tarvike osissa? Pitää mitata ne saadaanko samat lukemat pyöriästä ja johdoista. Jos nyt tuo ei auta niin me aateltiin että tehään tuon sytytyksen johdotus kokonaan uusiksi kokeillaan sitten.Mertmi kirjoitti:Onkohan tulpat miten karstaiset? Jos puolasta loppuu puhti, niin tulpat ei pysy edes puhtaana. Kipinän voimakkuus vaikuttaa siihenkin, uskokaa tai älkää. Kun ahtopaine nousee, niin seoksen sytyttäminen vaatii paremman kipinän, kuin alipaineilla. Ehkäpä tässä syy? (Eihän ropaillessa ole mennyt puolan lattaliittimet ristiin, eli jännite- ja miinus-johto?)
Sytkäosissa suosittelen käyttämään aitoja Bosch osia jakajassa. Pyörijän resistanssi on 1kilo-ohmi. Tulpanjohdoissa olennaista on että resistanssi on noin 6kiloa/metri. Elikkäs pisin johto on jotakin 4-5kiloa ja lyhemmät vähemmän. Vääränlaisilla johdoillakin saa harmaita hiuksia itselleen. Ite ostin taannoin Eurowires-merkkisen sarjan. Myyjällä olleesta kuvastosta näki jo teknisistä tiedoista tuon resistanssin, joka oli sama kuin Saabin alkuperäisissä. Bougicordi on toki täällä foorumilla liputettu "varma valinta", joissa on tietenkin oikea resistanssi.
Virranjakajan alipainekellon pitää olla T8 mallia. Olen itse kokeillut miten T16:n kello toimii T8:ssa. ei toimi kunnolla. Kone ei vedä kunnolla ja reagoi huonosti kaasuun.
Toimiiko puola jos sen plus ja miinus on väärinpäin? Meilla kummiski käy tuo auto ihan normaalisti tyhjäkäynnillä.
Keskimoottori Putkis Evo2 Saab Turbo
Re: T8 prötää viellä!! auttakee!
Tuli mitattua nuo sytkän osat:
Pyöriä: 1,041 Kohm
Johdot:
~61cm = 10,16Kohm
~56cm = 10,01Kohm
~36cm = 7,03Kohm
~32cm = 6,51Kohm
Voisko tuo prötäys johtua noista tulpanjohdoista että prötää?
Pyöriä: 1,041 Kohm
Johdot:
~61cm = 10,16Kohm
~56cm = 10,01Kohm
~36cm = 7,03Kohm
~32cm = 6,51Kohm
Voisko tuo prötäys johtua noista tulpanjohdoista että prötää?
Keskimoottori Putkis Evo2 Saab Turbo
Re: T8 prötää viellä!! tulpatjohdot mitattu, mielipiteitä?
On ne ainakin huonot. Pitäisi olla 6 kohm/m
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: T8 prötää viellä!! tulpatjohdot mitattu, mielipiteitä?
jos koittais vaihtaa noi ja kattoa jos vaikka prötäys häviää.. Mistäs sais Bougicordia pk seudulta.
Keskimoottori Putkis Evo2 Saab Turbo
Re: T8 prötää viellä!! tulpatjohdot mitattu, mielipiteitä?
Tilaamalla fixuksesta.Gorak_ kirjoitti:jos koittais vaihtaa noi ja kattoa jos vaikka prötäys häviää.. Mistäs sais Bougicordia pk seudulta.
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Re: T8 prötää viellä!! tulpatjohdot mitattu, mielipiteitä?
Joo,kannattaa kattoa että on bougit ja boshilaiset virranjakajakansi ja pyörijä.
Muut ei ainakaan kirratussa t-16 koneessa toimi jollei nyt mennä aftermarket puolelle sytytyksessä.
Muut ei ainakaan kirratussa t-16 koneessa toimi jollei nyt mennä aftermarket puolelle sytytyksessä.