Niin edistyksellinen ja aikaansa edellä kuin Saab onkin niin ainakaan tietääkseni Saabilla ei ole atomikäyttöistä eikä muutakaan sienihallusinogeenista versiota olemassa...? Tietty olis aika kiva kun tarvis tankata vain kerran vuodessa...Rene-Rane kirjoitti:onneksi ei sienipilviäace95 kirjoitti: Auto siis pölläyttelee silloin tällöin (=ei aina) startissa noita kuuluisia Sinipilviä.
Turbo ja Sinipilvetär
Re: Turbo ja Sinipilvetär
Saab 9-5 2.3T Aero Wagon -00
Re: Turbo ja Sinipilvetär
totta. säästyisi niiltä pysähdyksiltä. . onko vika jo selvinnyt ??
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Turbo ja Sinipilvetär
Ei vielä, mutta on työn allaRene-Rane kirjoitti:totta. säästyisi niiltä pysähdyksiltä. . onko vika jo selvinnyt ??
Saab 9-5 2.3T Aero Wagon -00
Re: Turbo ja Sinipilvetär
kerro sitten kun saat valmiiksiace95 kirjoitti:Ei vielä, mutta on työn allaRene-Rane kirjoitti:totta. säästyisi niiltä pysähdyksiltä. . onko vika jo selvinnyt ??
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Turbo ja Sinipilvetär
No niin, V-M:n huuhteluoperaatio tehty hieman modifioituna/karsittuna:
- STP Engine Flush käyttöohjeen mukaisesti vedetty läpi ja tervat laskettu pois
- uusi öljynsuodatin vaihdettu
- uudet puhtaat öljyt sisään, käyttö lämpimäksi ja pois (huuhteluöljy näytti
samalta kuin normaalit öljyt ~10 tkm:n jälkeen eli todella mustaa!)
- uudet hyvälaatuiset öljyt sisään
Ensihavaintoja:
- ei sinistä pöllähdystä startissa tai muutenkaan
- käyntiääni selvästi hiljaisempi
- starttaa helpommin (mutuako?)
- kaukosäädin pelaa taas (uskomaton aine tuo STP )
Täytyy tarkkailla öljynkulutusta ja pöllähdyksiä jatkossa mutta ainakin alustavasti näyttää hyvältä
Kiitokset hyvistä neuvoista kaikille!
- STP Engine Flush käyttöohjeen mukaisesti vedetty läpi ja tervat laskettu pois
- uusi öljynsuodatin vaihdettu
- uudet puhtaat öljyt sisään, käyttö lämpimäksi ja pois (huuhteluöljy näytti
samalta kuin normaalit öljyt ~10 tkm:n jälkeen eli todella mustaa!)
- uudet hyvälaatuiset öljyt sisään
Ensihavaintoja:
- ei sinistä pöllähdystä startissa tai muutenkaan
- käyntiääni selvästi hiljaisempi
- starttaa helpommin (mutuako?)
- kaukosäädin pelaa taas (uskomaton aine tuo STP )
Täytyy tarkkailla öljynkulutusta ja pöllähdyksiä jatkossa mutta ainakin alustavasti näyttää hyvältä
Kiitokset hyvistä neuvoista kaikille!
Saab 9-5 2.3T Aero Wagon -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Turbo ja Sinipilvetär
Pitänee pistää korvan taakse tuo kanssa.
Viides päivä femman omistajana ja työkaverit tänään töistä lähtiessä huomasvat jotta sinistähän se auto puski kun sen starttasi ja aavistuksen kierroksia nosti.
Tosin takana on 250 km sitten tehty öljynvaihto, edellinen omistaja oli ikäihminen ja rullannut tuohon sen rapiat 200 000 kilometriä mittariin, liekö jotain syy-seuraus suhdetta siinä... Pitänee seurailla tilannetta ja antaa hieman runtua koneelle tässä viikon ajan, josko on ihan vaan päässyt karstoittumaan edellisellä omistajalla. Huohotinpäivitys tehty tuohon 135 tkm kohdilla. Turbon vaihdosta ei ollut huoltokirjassa ainakaan mainintaa.
Mistähän kaikista syistä tuo nyt voi tarkalleen johtua tuo pienehkö sininen pöllähdys. Vaikutti kaupan pihasta lähdettäessä siltä että pöllähdys kävi heti kun turbo otti "vauhtia". Pitäisikö tuosta pelästyä, vai todeta olevansa hölmö kun kylmänpuoleista konetta polkaisee (piti kuitenkin testata, kun töistä lähtiessä sen sinisen pilven päästi startatessa). Kauppa ja työpaikka naapuritonteilla, joten ei ehtinyt kone kyllä lämmetä tuon satametrisen alamäen aikana.
Muuten ollut kyllä todella mukava laite. Ja onhan tässä se 3 kuukautta aikaa löytää vikoja, kun menee vielä myyjäliikkeen piikkiin kai nuo isommat.
Niin juu...tosiaan onhan noita haku-toiminnolla jotain kertomuksia löytynyt, mutta tuntunut jutut menneen offtopikkiin nopeasti, tai eivät ole ollut ihan samaa luokkaa nuo pilvet autoista
Viides päivä femman omistajana ja työkaverit tänään töistä lähtiessä huomasvat jotta sinistähän se auto puski kun sen starttasi ja aavistuksen kierroksia nosti.
Tosin takana on 250 km sitten tehty öljynvaihto, edellinen omistaja oli ikäihminen ja rullannut tuohon sen rapiat 200 000 kilometriä mittariin, liekö jotain syy-seuraus suhdetta siinä... Pitänee seurailla tilannetta ja antaa hieman runtua koneelle tässä viikon ajan, josko on ihan vaan päässyt karstoittumaan edellisellä omistajalla. Huohotinpäivitys tehty tuohon 135 tkm kohdilla. Turbon vaihdosta ei ollut huoltokirjassa ainakaan mainintaa.
Mistähän kaikista syistä tuo nyt voi tarkalleen johtua tuo pienehkö sininen pöllähdys. Vaikutti kaupan pihasta lähdettäessä siltä että pöllähdys kävi heti kun turbo otti "vauhtia". Pitäisikö tuosta pelästyä, vai todeta olevansa hölmö kun kylmänpuoleista konetta polkaisee (piti kuitenkin testata, kun töistä lähtiessä sen sinisen pilven päästi startatessa). Kauppa ja työpaikka naapuritonteilla, joten ei ehtinyt kone kyllä lämmetä tuon satametrisen alamäen aikana.
Muuten ollut kyllä todella mukava laite. Ja onhan tässä se 3 kuukautta aikaa löytää vikoja, kun menee vielä myyjäliikkeen piikkiin kai nuo isommat.
Niin juu...tosiaan onhan noita haku-toiminnolla jotain kertomuksia löytynyt, mutta tuntunut jutut menneen offtopikkiin nopeasti, tai eivät ole ollut ihan samaa luokkaa nuo pilvet autoista
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
Re: Turbo ja Sinipilvetär
jos se tulee vain kerran niin ei syytä huoleen
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Turbo ja Sinipilvetär
Huh huh. Tässä jo ehtinyt kaikki kauhukuvat maalata aiheesta. Ensimmäinen vähänkin uudempi auto ja tuolleen peläyttää. Helpotti tuon myötä oloa kyllä.Rene-Rane kirjoitti:jos se tulee vain kerran niin ei syytä huoleen
tuossa katselin hieman tänään starttaillessa, ettei mitään sinertävää tule ihan pelkän käynnistymisen voimin, että tarvitsee kyllä kierroksia sen verran että tosiaan ahdin herää, ja sekin jää sitten tuohon yhteen savupöllähdykseen siinäkin vaiheessa. Vanhan laitteen oikut kun tunsi, mutta tässä on kaikki vielä uutta ja kiiltävää. Ja näitä kauhutarinoita on kuullut kautta rantain
Mutta kuten edellisessä sanoin, katsotaan vajaa 3 kk ja viedään liikkeeseen näytille jos siltä vaikuttaa. mitä noita ressaamaan vielä
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
Re: Turbo ja Sinipilvetär
Rene-Ranen juttuja ei kannata uskoa, ei tajua selvästikään mistään mitään mutta sabotoi mielellään keskusteluja kyselemällä epäolennaisia ja arvaamalla typeriä.
Ei se savu sieltä itsekseen katoa eikä terve moottori savuta. Ei se tarkoita että se siitä parkkiruutuun ensi kerralla räjähtäisi mutta joko turbo on hajoamassa tai männänrenkaat on jumissa jos käynnistyspöläyttää. Ensimmäiseen auttaa lähinnä ahtimen vaihto ja jälkimmäiseen usein auttaa moneenkin otteeseen mainittu puhdistushuuhtelu (V-M:n selostamana esim.).
Ei se savu sieltä itsekseen katoa eikä terve moottori savuta. Ei se tarkoita että se siitä parkkiruutuun ensi kerralla räjähtäisi mutta joko turbo on hajoamassa tai männänrenkaat on jumissa jos käynnistyspöläyttää. Ensimmäiseen auttaa lähinnä ahtimen vaihto ja jälkimmäiseen usein auttaa moneenkin otteeseen mainittu puhdistushuuhtelu (V-M:n selostamana esim.).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Turbo ja Sinipilvetär
Nooh, selvitellään asiaa ajan kanssa. Pitänee V-M:n ohjeita seuraten huuhtoa, jahka ensi kerran pääsee tallille. Sikäli vähän sääli kun juuri tuli öljyt vaihdettua, mutta pienemmän pahan mukaanhan sitä on mentävä. STP:n aineet Motonetistä mukaan jne.
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
Re: Turbo ja Sinipilvetär
jcarlson kirjoitti:Rene-Ranen juttuja ei kannata uskoa, ei tajua selvästikään mistään mitään mutta sabotoi mielellään keskusteluja kyselemällä epäolennaisia ja arvaamalla typeriä.
Ei se savu sieltä itsekseen katoa eikä terve moottori savuta. Ei se tarkoita että se siitä parkkiruutuun ensi kerralla räjähtäisi mutta joko turbo on hajoamassa tai männänrenkaat on jumissa jos käynnistyspöläyttää. Ensimmäiseen auttaa lähinnä ahtimen vaihto ja jälkimmäiseen usein auttaa moneenkin otteeseen mainittu puhdistushuuhtelu (V-M:n selostamana esim.).
valitan jos joku ymmärsi väärin tarkoitin että jos se pöllähdys on tullut kerran joskus vuonna nakki ja keppi ... niin se ei meinaa mitään mutta jos niitä tulee esim kerran viikossa niin on jo syytä huoleen
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Turbo ja Sinipilvetär
Onko pakko mutuilla joka ketjuun jotain turhanpäiväistä paskaa, jos ei asiaan ole mitään järkevää sanottavaa? Olisko tuostakin pitänyt rivien välistä osata lukea mitä tarkoitat? Varsinkin kun tuo savutus oireena ei ole mitenkään harvinainen näissä t7-koneissa. Ihan turha johtaa tietämättömiä harhaan arvailemalla.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Turbo ja Sinipilvetär
t.t.j kirjoitti:Onko pakko mutuilla joka ketjuun jotain turhanpäiväistä paskaa, jos ei asiaan ole mitään järkevää sanottavaa? Olisko tuostakin pitänyt rivien välistä osata lukea mitä tarkoitat? Varsinkin kun tuo savutus oireena ei ole mitenkään harvinainen näissä t7-koneissa. Ihan turha johtaa tietämättömiä harhaan arvailemalla.
ei vaan olin kirjoittanut väärin Myönnettäään, ja todennäköisesti myös ymmärtänyt edellisen kommetin väärin , PAHOITTELEN
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Turbo ja Sinipilvetär
Noo, mitäpä sitä turhaan kukaan ottaa herneitä nenään, eihän tässä tapahtunut vielä mittään.
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
Re: Turbo ja Sinipilvetär
VileCreature kirjoitti:Noo, mitäpä sitä turhaan kukaan ottaa herneitä nenään, eihän tässä tapahtunut vielä mittään.
Lueskelin äsken tuota juttuasi uusiksi niin tarkoitin että jos pölläyttää vuonna nakki ja keppi nii siitä sitten mitään mutta joka startissa nii .....
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007