Suuttimiahan ei tarvii vaihtaa, riippuu tietysti miten paljon tuo ahdin jaksaa ilmaa työntää että tarviiko myös enempi bensaa. Ja sitten jos suuttimet vaihdat niin viimeistään softaa pitää muuttaa. Toki myös pelkän ahtimen takia voi ja kannattaa myös softaa uusia. Isommat ja viisaammat kertokoot enemmän...teesalama kirjoitti:Vaatiiko 16T ahtimen käyttö jotakin muutoksia softaan tai suuttimiin tms? Siis jos vaihdan Aeroon ton kuluneen 15T:n tilalle suoraan, niin pelaako sellaisenaan ok?j0ne kirjoitti:Muutama kuva Volvon 16T mitsusta tonnariin asennettuna:
http://i593.photobucket.com/albums/tt15 ... G_0631.jpg
http://i593.photobucket.com/albums/tt15 ... G_0629.jpg
Pakopesä pitää siis olla #6, mutta mitäs muuta pitää huomioida?
Mitsun asennusta
Re: Mitsun asennusta
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Mitsun asennusta
Hieman kuvaa ja tarinaa Mitsun asennuksesta. Kyseessä TD04 -15t joka huollettiin ja kompressori päivitettiin 18t:si. Turbiinisiipiä hieman leikattiin, jotta ei pakopesä ahdistaisi yläkierroksilla. Hukkaporttia pyydettyyn myös tekemään paremmin virtaavaksi. Hukkiksestä ei ole "ennen" kuvia, joten ei pysty vertaamaan orkkikseen. Tuossa on hukkaportin reikä 27mm ja pakosarjan puolelta katsottuna näytti että kanavaa hieman muotoiltu. Asennuksessa käytettiin Mitsu asennuksen orkkis vesi ja öljyputkia.
Hukkis

Turbiini

18t kompressori

Maptunin bolt-on Forge (tankoa piti lyhentää n.1cm). Peruspaine 0,6 bar

TD04-18t ja Garret T25

Paikallaan

Hukkis
Turbiini
18t kompressori
Maptunin bolt-on Forge (tankoa piti lyhentää n.1cm). Peruspaine 0,6 bar
TD04-18t ja Garret T25
Paikallaan

------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Mitsun asennusta
Hyvät kuvat, lisää tämmöisiä
Ja muutenkin asiallisen näköistä jälkeä.
Re: Mitsun asennusta
Hyvältä näyttää. Olisko ollu mahdollista laitaa kompura 19T:si? Mielestäni hieman paremman näkönen kartta siinä. toi TD04H turbiin on kyllä vähän ankee, mutta jos toi klippaaminen jotain auttaa niin hyvä niin.
Re: Mitsun asennusta
Kuvista ja asennusavusta pitää kiittää erästä klubin vaikutajaa jolla on tapana tuottaa hyvää dokumentaatiota ja juttua tänne forumille.
Olisi varmaan saanut 19t:n kanssa, mutta tekijä ei oikeen innostunut ajatuksesta. Toi klippaaminen tietysti askarutti, mutta kun turbon tekijä suositteli sitä ihan keskustelun ensimmäisessä lauseessa. Sanoi, että noilla massoilla ei ole haittaa. Olen yrittänyt saada tietoa miten 19t toimii varsinkin ilman klippausta, mutta tästä hyvin vähän tietoa ja dataa. Esim. miten EGT käyttäytyy kun 2,3:lla mennään vähän pidempi veto korkeille kierroksille? Hyvin vähän kokemusta turboista ja kartoista, mutta sitä tulee lisää kunhan saa toiset suuttimet ja uuden softan.JouniCSE kirjoitti:Hyvältä näyttää. Olisko ollu mahdollista laitaa kompura 19T:si? Mielestäni hieman paremman näkönen kartta siinä. toi TD04H turbiin on kyllä vähän ankee, mutta jos toi klippaaminen jotain auttaa niin hyvä niin.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Mitsun asennusta
Tuutko Halliin esittelemään kulkua?
Näet ne pakolämmöt ainakin sit 
Ps. Mikä EGT anturi / mittari sulla on? Näyttää aika jämptiltä.
Ps. Mikä EGT anturi / mittari sulla on? Näyttää aika jämptiltä.
Re: Mitsun asennusta
Halli ? Missä milloin?j0ne kirjoitti:Tuutko Halliin esittelemään kulkua?Näet ne pakolämmöt ainakin sit
Ps. Mikä EGT anturi / mittari sulla on? Näyttää aika jämptiltä.
EGT on Auber instruments
http://www.auberins.com/index.php?main_ ... cts_id=139
Sopivan pieni ja tarvittavat ominaisuudet. Mittariosa tosin vielä asentamatta ja testaamatta. Anturi on metrisellä 10x1 jengalla, kun kotikonstein niin hankala tehdä 1/8" NPT jengaa.
Viimeksi muokannut mikaels, To Kesä 10, 2010 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Mitsun asennusta
Komppaan, lisää odotellessa.j0ne kirjoitti:Hyvät kuvat, lisää tämmöisiäJa muutenkin asiallisen näköistä jälkeä.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Mitsun asennusta
19.6. http://www.nopeusmittaus.com/Halli ? Missä milloin?Suuttimissa voi mennä 2-3 vk ja sitten softa, eli hissukseen etenee.
Hmm näyttäs hinta ja ominaisuudet kohtaavan aika hyvin jos vaan pelittää.
Itellä taitaa olla olla just 1/8NPT jengalla ja tein vaa normi kierretapilla ja tuntus tiivis olevan. Mut millinen on toki jeesSopivan pieni ja tarvittavat ominaisuudet. Mittariosa tosin vielä asentamatta ja testaamatta. Anturi on metrisellä 10x1 jengalla, kun kotikonstein niin hankala tehdä 1/8" NPT jengaa.
Re: Mitsun asennusta
Löytyykös kellään valmiita softia 18/19t ahtimelle 2.0 koneeseen. Näillänäkymin itselle tulossa noin 18t vastaava puhallin
kuhan tuolta intistä pois pääsen
Re: Mitsun asennusta
allekirjotuksen tonnariin olen päivittämässä nyt alustan jälkeen tekniikka puolta, ahdin vaihtuu pikapuolin ja olenkin jo kaupoilla TD05-16G (kopio) ahtimesta, ja tuossa ilmeisesti T3 mallinen laippa. Olenko ymmärtänyt oikein että vanhemmasta tonnarista sopii T3 laipalla oleva pakosarja suoraan tuohon uudempaan?
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: Mitsun asennusta
Kyllä sen vanhemman pakosarjan pitäs käydä
Edit: Jontse oli nopeempi
Edit: Jontse oli nopeempi
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Mitsun asennusta
kitoooos
siis sellanen sarja hakuseen 
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: Mitsun asennusta
tuli muutosta suunnitelmiin, eli matkahuollosta hain kopio td05-16G+ pakosarjan laipan, seuraavana pakosarjan tekoa..eräs tyhmä kysymys tuli mieleen, mistä erotan vesi-ja öljykanavat?? tossa rungossa on 6 letkulähtöä josta osa on tulpattu, mukaan tuli banjo liittimiä joista yksikään ei sovi ahtimeen
onko tällä foorumilla käyttäjiä jotka tekevät noita letku "kittejä"?? vai sopiiko tonnarin omat öljy-ja vesi letkut tuohon evoIII kopioon??
onko tällä foorumilla käyttäjiä jotka tekevät noita letku "kittejä"?? vai sopiiko tonnarin omat öljy-ja vesi letkut tuohon evoIII kopioon??
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
