Nyt autossani peruutus takkuillee, eli joutuu sovittelemaan muita vaihteita ennen kuin saa pakin päälle. Eteenpäin kaikki vaihteet toimivat ihan ok.
Hieman kiusallinen ongelma kun yhdistää sen tuohon saabissa ominaiseen parkkilukkoon.
Auto on vm.2000 9-5 farkku aero manuaaliaskilla.
Vaihdevivuston klappi, kepin keskitys, öljyt ja vaihteiston etummaisen vääntötuen pusla, näissä kaikissa voi olla syy miksei pakki toimi kunnolla. Ei sitä laatikkoa kannata heti ensimmäisenä alkaa purkamaan
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Liittyykö tämä peruutuusvaihteen takkuilu yleensä tuohon pakkilukkoon?
Olen omistanut 5 saabbia, joista kolmessa on ollut pakkilukko ja tuota takkuilua on esiintynyt enemmän tai vähemmän (99, 9-5 ja 9-3).
Tonnareissa(2kpl) joissa on virtalukko ratintakan, niin moista takkuamista ei ole esiintynyt.
Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Liittyykö tämä peruutuusvaihteen takkuilu yleensä tuohon pakkilukkoon?
Olen omistanut 5 saabbia, joista kolmessa on ollut pakkilukko ja tuota takkuilua on esiintynyt enemmän tai vähemmän (99, 9-5 ja 9-3).
Tonnareissa(2kpl) joissa on virtalukko ratintakan, niin moista takkuamista ei ole esiintynyt.
Ei liity parkkilukkoon sen kummemmin kun pakki ei mene päälle kun heten hämmentämisen jälkeen (kun pakin saa sisään lukko toimii ja avain lähtee).
Auto lähtee maanantaina ihmeteltäväksi Viikin - korjaamolle, jonka bongasin klubin korjaamo listalta.
jyyrä kirjoitti:Vaihdevivuston klappi, kepin keskitys, öljyt ja vaihteiston etummaisen vääntötuen pusla, näissä kaikissa voi olla syy miksei pakki toimi kunnolla. Ei sitä laatikkoa kannata heti ensimmäisenä alkaa purkamaan
Näitä huollon puolelta arvuuteltiin mulle tossa puhelimessa. Toivotaan, että keksivät jonkun ratkaisun ja ettei lootaa nyt ihan atomeiksi purkaa (tuppaa olemaan kallista lystiä).
SiipiSaapi kirjoitti:Menee Perstaina kepin hilut vaihtoon, katotaan auttaako.
Kyselin samalla josko kygän vaihtais samalla......... vaan oli kallista lystiä työt 800
mulla meni pelkästään 120 tkm huoltoon ja takatukivarsien helojen vaihtoon pari viikkoa sitten yli 800€ olisiko ollut likemmäs 850€