4-oviset T16 satkut
4-oviset T16 satkut
Täällä kun on sen verran tietävää porukkaa niin arvelin kysästä lämpimikseni seuraavaa: minä vuosina on tehty 4-ovista satkua T16 versioisena? Itellä on vuosmallia 1984 ja oon huomannu ettei noita neliovisia oo niin kauheesti liikkeellä verrattuna combeihin esimerkiks nettiautossa.
#6298
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
Re: 4-oviset T16 satkut
Tosi harvassa ovat kyllä.
Oulun suunnalla liikkuu yksi airbag-projektin testiauto, joka on T16 ja neliovinen.
Oulun suunnalla liikkuu yksi airbag-projektin testiauto, joka on T16 ja neliovinen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: 4-oviset T16 satkut
Mulle toi 1984 4D malli on just se oikea Turbo16. TM:stä lueskelin pikkupoikana sellaisen koeajoa ja voi vitsi, että jaksoin sellasesta unelmoida! Koeajoauto oli muistakseni vaalean sinisellä metallivärillä maalattu ja sinisellä plyysisisustuksella varustettu. Käykääpä kirjastosta lainaamassa TM:n 1984 vuosikerta, niin voitte kanssa fiilistellä! Muistan vieläkin millaisena tykkinä noita 16V turboja pidettiin. Sillon neliventtiilikansi, turbo ja tietokoneohjattu ruisku oli todellista hi-tecia.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 4-oviset T16 satkut
Nimimerkillä tapaniT on minun vanha 4d 1984 t16 joka on kyseisenlainen metallihohto sininen ja sinisillä contour penkeillä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 4-oviset T16 satkut
Meitsi käy ittensä (ja eukon ) kanssa jaakobin painia mitä tekis omalle -84 T16 4d sedanille. Konepoks ja aika ei tunnu riittävän. Toisaalta vieressä seisoo samanvärinen ja korinen 2,1 iivari, johon tehty kansi ja jakopääketjuremppa. Houkutus suuri tehdä kahdest yksi. Ei olis katalysaattoreita riesana ja muita uudempien sähköharmeja. Ruutia sais mitä tarvii jne. Eli jos jotakuta kiinnostaa vaihtaa noi kaksi yhteen käyttöpeliin (Compikoriseen), esim ässäturboon niin ehdotuksia otetaan vastaan. Kumpikin sedani väriltään valkea ja rekisterissä liikenteestä poistettuna, koriltaan vielä käytettävässä kunnossa ja toi T16 mielestäni jopa täysin hyvä kohde entisöintiin. Maksuliikenne sitten jompaan kumpaan suuntaan, tilanteen mukaan. Ja jos tarjoamasi vaihdokki on erityisen houkutteleva, esim joku Aero, niin kyytipojaksi annan hienon antiikkisenkin ja sohvaryhmän, sekä hyväkorisen kajakin.
voit laittaa omasta vaihdokistasi (toiveajatteluako ) kuvia + kiinnostuksen osoituksen:
tomi.tikanmaki@kolumbus.fi
voit laittaa omasta vaihdokistasi (toiveajatteluako ) kuvia + kiinnostuksen osoituksen:
tomi.tikanmaki@kolumbus.fi
Re: 4-oviset T16 satkut
Espoossa ajelee yksi 4d-sedan S, eilen sovittelin juuri uutta välijäähdytintä keulalle.
Autoton mies on huoleton mies.
Re: 4-oviset T16 satkut
meikäläisen pihan perukoilla odottelee kans yks -84 T16 4d aikoja parempia, jotain tarttis sillekki keksiä... vähän mätä vikaa ja vaihdeloota pitää elämää...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: 4-oviset T16 satkut
4d T16 löytyy täältäkin, vuodelta -90..
mutta minkäs verran on 2d T16? ei nyt juuri ainakaan tule mieleen että olisin nähnyt moista alkuperäistä...?
mutta minkäs verran on 2d T16? ei nyt juuri ainakaan tule mieleen että olisin nähnyt moista alkuperäistä...?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: 4-oviset T16 satkut
ompas oudon näköinen yhdistelmä pystykeula tuolla maskilla ja 16" aeroilla, hyvältä kyllä näyttää!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: 4-oviset T16 satkut
Englannin markkinoille myytiin noita paljon.mikkoimp kirjoitti:mutta minkäs verran on 2d T16? ei nyt juuri ainakaan tule mieleen että olisin nähnyt moista alkuperäistä...?
Myös T16S-mallina aeron helmoilla ja puskurinjatkeilla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: 4-oviset T16 satkut
Noin nätti kärry kävisi vaikka hääautoksi kirkonmäelle Siuroon...
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Re: 4-oviset T16 satkut
Tosiaan, jos ei-alkuperäisistä puhutaan niin onhan mullakin '82-vuotinen T16-satku 20 lisäsenttimetrillä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: 4-oviset T16 satkut
Eli ilmeisesti tämmöinen ollut kyseessä:Jope kirjoitti:Myös T16S-mallina aeron helmoilla ja puskurinjatkeilla.
Aika hieno on.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01