Nyt apuja!!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

Eli saappi ei vieläkään puhalla lämmintä ja vika koodiksi antoi sisäilman lämpötilan anturin...... konsolissa oleva anturi/haistelija vaihdettu ja kun tänään otin sen irti acc antoikin vikoja 2. kiinnitettynä vikoja oli 1 kpl. onko antureita muuallakin tuolla kabiinissa jemmassa vai mikäköhän muu tuon voisi aiheuttaa? Eli haaleeeta puhaltaa vaan kabiiniin...... onneksi on kesä mutta talveksi olisi kiva saada koko pakka toimintaan. onko enää muita vaihtoehtoja kuin se tuulilasin lähellä oleva anturi? Haistelijakin on tosin käytetystä autosta, mutta pyöri nätisti ja mutenkin oli uudenveroinen. ja konehuoneen puolelta pitäisi olla kaikki katsottu ja lämmönsäätöläppä toimii. Läpästä ei varmuutta. mutta ei kai tuolla koodilla vika sinne ulotu...1,5v tämän kanssa tapeltu :) hiljaa hyvä tulee..... kaikki ideat otetaan vastaan..... Kiitos jo etukäteen saab kansa :) :saab:
saab 9000cse -96
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Hmmm...eikös siellä kojelaudankannen alla lämppärinkanavassa apparinpuolella ole vielä yksi lämpöanturi. Odotellaan viisaampien vastausta antaako se vikakoodia?
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kyllä vanhana tonnarin omistajana täytyy todeta, että ACC antaa vikojen lukumäärän lisäksi myös vikakoodin/-koodit (heksakoodina).

Sisälle puhaltavan ilman lämpötila-anturi on ilmakanavassa. Pääsee käsiksi, kun irroittaa hanskalokeron. Anturi on ntc-vastus sauvatapin nokassa.
Sisäilman anturi (diodi) on kojelaudassa, joka sisältää myös imupuhaltimen.

ps. Minulla on yksi toimiva ACC-yksikkö (vm-89), jos sellaista joku tarvitsee.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja pevi »

ACC3:n tyypillisiä vikoja on

1. ACC itse (mm. hidastelee, ovipuhaltimet ei sammu ) TYYPILLINEN ongelman aiheuttaja ( ei välttämättä anna vikakoodia )
2. Läpän servomoottori ( ei anna vikakoodia, mutta silmmääräisesti voi todeta akvaariosta liikkuuko läppä )

3. Sisäilma-anturin propelli ääntelee ( ei anna vikakoodia )

4. Ilmastointi ei toimi ( ei ACC:lle vikakoodia )

5. Puhaltimen säädin kärähtänyt ( muistaakseni ACC3 ei anna vikakoodia )
Anturivikoihin en ole törmännyt koskaan ACC3:ssa ja aika monta on käyty läpi.

Hyllyssä on tietenkin parit ACC3:t varaosana.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kysymyksestä ei käy ilmi auton vuosimalli.
Signeerauksessa mainitaan auto, -malli ja vuosimalli.
Niitä ei tule useinkaan luettua. Eikä se sitäpaitsi välttämättä tarkoita sitä, että kysymys automaattisesti koskee signeerauksessa mainittua seikkaa.
Olettaahan toki näin voi ja useimmin näinhän se toimiikin.
Mutta kuten mainittu, itse en niitä monesti edes huomaa. Ne kun tuppaavat useimmilla olemaan niitä näitä.
Noissa vm:n tonnareissa on todellakin menty jo kohti toisenlaista diagnostiikkaa, eikä ilman testereitä pärjää ACC:n osaltakaan. Vanhemmissa oli toisin.

Mutta... Ilmeisesti vm -96 on kuitenkin ilmakanavassa lämpötila-anturi "perinteisessä" paikassa? Tätähän peräänkuulutettiin.
Lopuksi, anteeksi kamalasti, kun tuli epähuomiossa sotkettua asioita.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Elä oo petrisa milläskää. Sie yritit, siitä 10 pojoa :wink:
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

Eli juuri tuo -96 kyseessä ja techissä käytetty..... eli tuota ilmakanavan anturia siis seuraavaksi kokeilemaan...... kiitoksia.. jos jollai löytyisi pääkaupunki seudulta niin saa soittaa 0456314065
saab 9000cse -96
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Mimmi kirjoitti:My-96 paljastaa ACC:n olevan versio 3, joka EI ANNA vikakoodeja näyttöön.
Elähän hötkyile sen anturin kanssa vielä, ootellaan vähän josko tää selviäis ensin ihan teoriatasolla :wink:
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

Joo alkaa usko loppumaan tuon lämmön saamisen suhteen pikkuhiljaa kun keltanokkana alottanut tutkimaan vikoja..... alkaa konehuoneesta apulaitteet sun muut olemaan jo kaikkki uutta ni ei tässä kohtaa enää luovuteta....tuo vauva ei vain taida tykätä matkustaa talvella -20 asteessa :D kenno taitaa olla ainut mitä ei oo vaihdettu...... Juu ja eli tech kertoi että : matkustamon lämpötila-anturi katkos / virta poikki....
Viimeksi muokannut kkm069, La Kesä 12, 2010 06:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab 9000cse -96
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

kumpi lienee vaikeampi irroittaa? kansi vai hanskalokero? lämmön säätö kyllä toimii mutta ei vaan anna tarpeeksi kuumaa talvella että viittisi ajella..... ja länsiauton setä kertoi muistaakseni että anturi antaa samaa arvoa koko ajan oiskohan ollut +18 vai sekoilinkohan itse jotain....
saab 9000cse -96
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja j0ne »

kumpi lienee vaikeampi irroittaa? kansi vai hanskalokero?
Aikalailla samaa tasoa, kummassakin menee ~5min ku tietää mitä tekee.
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

Nyt kojelauta irrotttu ja osia tutkailtu...... aurinko anturi auheitti yhden vikakoodin lisää kun irroitti eli siinä ei vika ainakaan ole...... ja tuo kanavassa oleva anturikin näytti aika ehjältä ja miten tuollainen neula mukamas hajoaisi... jos kyseessä oli edes oikea anturi :lol: siitä en piuhoja uskaltanut katkaista kun näyttivät olevan paikallaan niin soposti...... heiluttelin tosin kosketteluhäiriöiden takia.....joutuuko tässä nyt alkamaan mittaamaan noita piuhoja läpi ja onkohan tuo liikkeessä kovin kallista harjoittaa johtotehtäviä?.... ei jaksaisi uskoa noihin läppiinkään että jäisivät jumiin tai jotn... kun välillä ilmottelee kuitenkin jopa yli kädenlämpösestä ilmasta...kierrosten sitten huutaessa lujaa niin saattaa tuon lämpimän hönkäyksen tehdä....... voiko kennokaan olla huuhtelun jälkeen niin tukossa että ei jaksaisi muka pyörittää tuota litkua...mitäköhän lienee tuollainen neula-anturi maksaa..?
saab 9000cse -96
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja pevi »

Minulta liikenee ko. neula-anturi testattavaksi. Ehdotan kuitenkin että aloittaisit jonkun ACC3:n kanssa testaamalla. Se kun on helppo irrottaa, kun irrottaa ensin radion tai sitten hätävilkun kytkimen > kellon takaa kampeamalla > ACC:n kellon aukosta kampeamalla.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

Joo jos joku tietää pääkaupunki seudulla hyvän paikan missä nuo pääsisin testaamaan niin olisi loistavaa!
saab 9000cse -96
kkm069
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 16:12

Re: Nyt apuja!!!

Viesti Kirjoittaja kkm069 »

Acc3 testattu ja neula anturi testattu... vikoja edelleen 1 kpl. Eli ei muutosta acc:n vaihdolla ja moottori neula-anturi pakan vaihdolla........ Eli tech:n tarkka määritys B1353 matkustamon lämpötila-anturi. katkos/ oikosulku akkujännitteeseen(B+)... lisää vinkkejä vaiko sähköpajalle mitattavaksi????... oisko lisää antureita jossain piilossa? sähköhommat itelle muuten aika hankalia alkaa toteuttamaan omatoimisesti.... vai osaisko joku kertoa suoraan mitä anturia tuo tarkoittaa... on tuo englantikin sen verran hukassa että ei osaa muun kielisiltä palstoilta kysellä... :)
saab 9000cse -96
Vastaa Viestiin