Lähteekö paisarisäiliön korkin alla oleva ritlikkö irti?
Lähteekö paisarisäiliön korkin alla oleva ritlikkö irti?
Kyse on siis jäähdytinnesteen paisarista ja auto on 9000 2,3T -96.
Neste oli näet päässyt vajoamaan niin alas ,että syttytti chek radiator - valon. Nesteen lisäämisestä huolimatta ei valo sammunut. Josko siellä oli uimurianturi , joka jostain syystä kanittaa . Jos sellainen on niin , vois ronkkia rautalangalla ennekuin ostaa uuden anturin , kun sais sen ritilikön pois. Koneen lämmöt ovat normaalit , ts. vesi kiertää.
Neste oli näet päässyt vajoamaan niin alas ,että syttytti chek radiator - valon. Nesteen lisäämisestä huolimatta ei valo sammunut. Josko siellä oli uimurianturi , joka jostain syystä kanittaa . Jos sellainen on niin , vois ronkkia rautalangalla ennekuin ostaa uuden anturin , kun sais sen ritilikön pois. Koneen lämmöt ovat normaalit , ts. vesi kiertää.
Re: Lähteekö paisarisäiliön korkin alla oleva ritlikkö irti?
Minulla ei ainakaan siinä ikinä mitään ritilää ole edes ollut. Lasinpesunestesäiliössä oli cc tonnarissa aikoinaan sellainen muovinen ritilä tötsä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Lähteekö paisarisäiliön korkin alla oleva ritlikkö irti?
Paisarissa ei ole uimuria, vaan paisarin pohjassa on anturin reikä jossa on anturi kiinni.
Tarkista, että anturi on paikallaan. Paisarin etureunassa on 13mm kannalla pultti. Poista tuo. Paisarin on vielä sen jälkeen muovikynsillä kiinni pellissä. Oikealla taktiikalla paisari nousee pois paikaltaan ja voit kääntää paisarin letkujen varassa tarkistaaksesi anturin. Jonkun matkaa anturin johtoa seuraamalla löytyy myös liitin, joka voi olla hapettunut?
Tarkista, että anturi on paikallaan. Paisarin etureunassa on 13mm kannalla pultti. Poista tuo. Paisarin on vielä sen jälkeen muovikynsillä kiinni pellissä. Oikealla taktiikalla paisari nousee pois paikaltaan ja voit kääntää paisarin letkujen varassa tarkistaaksesi anturin. Jonkun matkaa anturin johtoa seuraamalla löytyy myös liitin, joka voi olla hapettunut?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Lähteekö paisarisäiliön korkin alla oleva ritlikkö irti?
Ne anturin johdot on aika usein kuorituneet ja oikarissa.
Re: Lähteekö paisarisäiliön korkin alla oleva ritlikkö irti?
Annoin 5 minnii valoa ja 40 km ajoa, niin valo sammu. Oon menossa PCS:een , katsokoon siellä. Taivasalla , kun ei oo kiva taivastella 

Re: Lähteekö paisarisäiliön korkin alla oleva ritlikkö irti?
Kyllä säiliössä uimuri on! Ainakin omissa on ollut, mikä muu sen nesteen pintatason ilmoittaisi kuin säiliössä oleva koho toisinsanoen uimuri joka on lähes pomminvarma kestoltaanpeinu kirjoitti:Paisarissa ei ole uimuria, vaan paisarin pohjassa on anturin reikä jossa on anturi kiinni.

Tosiaan paisarin pohjasta työnnetään omaan koloonsa tuo anturi joka sinällään johtoineen on huomattavasti herkempi rikkoontumaan kuin tuo koho.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Lähteekö paisarisäiliön korkin alla oleva ritlikkö irti?
Nostetaas vanha aihe taas ylös.... kaverin tonnarista (CS 2,3TA -94) oli moniurahihnan riekaleet hakanneet paisarin säiliön anturin irti, eli siellä ei ole enää anturia, jäljellä ainoastaan kaksi johdonpätkää (muistaakseni ruskea ja musta). Pääseekö neste vuotamaan ulos sieltä paisuntasäiliön anturin reiästä, ja jos pääsee niin auttaisikohan siihen laittaa paikalle esim 8-10mm:n pultti johon laittaisi tiivistysliimaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Lähteekö paisarisäiliön korkin alla oleva ritlikkö irti?
Ei pääse. Anturille on oma kolo säiliössä.ng900aero kirjoitti:Nostetaas vanha aihe taas ylös.... kaverin tonnarista (CS 2,3TA -94) oli moniurahihnan riekaleet hakanneet paisarin säiliön anturin irti, eli siellä ei ole enää anturia, jäljellä ainoastaan kaksi johdonpätkää (muistaakseni ruskea ja musta). Pääseekö neste vuotamaan ulos sieltä paisuntasäiliön anturin reiästä, ja jos pääsee niin auttaisikohan siihen laittaa paikalle esim 8-10mm:n pultti johon laittaisi tiivistysliimaa?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Lähteekö paisarisäiliön korkin alla oleva ritlikkö irti?
Ok, kiitos tiedosta, nyppään siis vain sen anturin liittimen irti johtosarjasta ja siinä se9000LPT kirjoitti:
Ei pääse. Anturille on oma kolo säiliössä.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98