Kaikille

Yritin etsiä tuolta palstalta UKT niinkin yksinkertaista asiaa kun ilmansuodattimen vaihtoa tonnariin. En löytänyt vastausta...Ja nyt tyhmänä

Vai onko???
Kiitos vastanneille jo etukäteen näinkin yksinkertaisesta(?) kysymyksestä!
Katso sitten miten päin se suodatin on siellä.Ilmansuodatin on kuskin lokarin sisällä "patruunana". Vaihdetaan konehuoneen puolelta käsin ottamalla imuputki irti lokarista(klipseillä), siirretään putki syrjään, vedetään vanha suodatin pois ja laitetaan uusi tilalle ja imuputki takaisin paikalleen suodatinkotelon päälle.
Jes, kiitos.Mimmi kirjoitti:On.
Sama suodin.
Kannattaa.
Joo, täytyy tsekata tää homma. Jostain aikasemmasta topic:sta ton ehdinki lukea, kun olit kirjottanu.9000CD23T kirjoitti:Katso sitten miten päin se suodatin on siellä.Ilmansuodatin on kuskin lokarin sisällä "patruunana". Vaihdetaan konehuoneen puolelta käsin ottamalla imuputki irti lokarista(klipseillä), siirretään putki syrjään, vedetään vanha suodatin pois ja laitetaan uusi tilalle ja imuputki takaisin paikalleen suodatinkotelon päälle.
Itse laitoin sen väärin päin, ja puoli tuntia starttailtiin ja ihmeteltiin
kun ei lähde käyntiin, lupailee vaan...
Mites sen ylipäänsä sai väärinpäin? Siis niin että kotelo meni vielä kiinni? Viimeksi kun ite vaihdoin, niin ainakin tossa mun autossa oli siinä imuputken päässä sellainen "kaulus" johon suodatin ei väärinpäin edes sopinut...9000CD23T kirjoitti:Katso sitten miten päin se suodatin on siellä.
Itse laitoin sen väärin päin, ja puoli tuntia starttailtiin ja ihmeteltiin
kun ei lähde käyntiin, lupailee vaan...
Eikö se NGK ole juurikin se paras vaihtoehto juurikin Saabille? näin olen kokeneemmilta kuullut.j0ne kirjoitti:Ilmansuodatin on kuskin lokarin sisällä "patruunana". Vaihdetaan konehuoneen puolelta käsin ottamalla imuputki irti lokarista(klipseillä), siirretään putki syrjään, vedetään vanha suodatin pois ja laitetaan uusi tilalle ja imuputki takaisin paikalleen suodatinkotelon päälle.
Motonetistä löytyy
Ilmansuodin Saab 9000i/Tbo 16-9174 9000i 89-> ja 9000-Turbo 88-> (pyöreä) [1989 - 1998] 11.50 €
NGK:n tulppia suositellaan, muuta ei yleisesti ottaen kannata laittaa Saabbeihin.
Ton luukun kyllä avasin, mutta ei siellä näkyny mitää suodattimen tapasta. ainoastaan semmonen rautanen ritilä.9000CD23T kirjoitti:Taitaapi luurata akvaariokotelossa.
Keulasta päin katsottuna vasemmalla puolella.
http://www.saab9000.com/procedures/vent ... ousing.jpg
Olisiko se kuvassa näkyvän luukun alla.
Kyllä on taas joku säästänyt.Vai voisko olla peräti niin, että joku on jättäny sen suodattimen kokonaan laittamatta sinne