APC ongelma 900 T8
APC ongelma 900 T8
Mulla on 900 T8 vm89 apc boksi poksi kytketty pois päältä laitettu tilalle turbo ruuvvi. Viikonlopun aikana kytkin apc boksin päälle eli johto magneettiventtiiliin ja ruuvvista letkut siihen. Nyt kun lähti ajamaan ja antoi turbon ahtaa niin apc mittari paukku reilusti ylipunasen ja ahto mittari näytti 1.4baria paineita ja samalla koko auto nyki jonkun verran eikä voinut kiihdyttää enempää.
APC boksi on modattu (Rallyesport Sweden). Missä vika voisi olla? magneetti venttiili/itse boksi? Mitens voiko pystykeula t8:sta ottaa apc boksin ja laittaa viistokeulaseen t8:siin?
APC boksi on modattu (Rallyesport Sweden). Missä vika voisi olla? magneetti venttiili/itse boksi? Mitens voiko pystykeula t8:sta ottaa apc boksin ja laittaa viistokeulaseen t8:siin?
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: APC ongelma 900 T8
Mankkuvenassa, sen letkuissa ja APC-boksissa voi olla vikaa, myös hukkaportin oikea toiminta kannattaa testata. Ilmeisesti myös ylipainekytkin/katkaisija on ohitettu, kun ei noilla paineilla tehnyt fuel cuttia.Jammer kirjoitti:Mulla on 900 T8 vm89 apc boksi poksi kytketty pois päältä laitettu tilalle turbo ruuvvi. Viikonlopun aikana kytkin apc boksin päälle eli johto magneettiventtiiliin ja ruuvvista letkut siihen. Nyt kun lähti ajamaan ja antoi turbon ahtaa niin apc mittari paukku reilusti ylipunasen ja ahto mittari näytti 1.4baria paineita ja samalla koko auto nyki jonkun verran eikä voinut kiihdyttää enempää.
APC boksi on modattu (Rallyesport Sweden). Missä vika voisi olla? magneetti venttiili/itse boksi? Mitens voiko pystykeula t8:sta ottaa apc boksin ja laittaa viistokeulaseen t8:siin?
Testaa peruspaineet ajamalla mankkuvenan johto irti, pitäisi olla n. 0.4barin tienoilla jos on vakio hukkaportin kello paikoillaan.
APC-boksit käy kivasti ristiin kunhan vaan on liitin sama. Tuolta näet osviittaa mitä bokseja käytetty milloinkin kun kelaat sivun alaosan taulukon esiin:
www.900aero.com/main/tech_main_apcmod.htm
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: APC ongelma 900 T8
Tuolla myös juttua APC-vianhakuun:
http://www.chenriks.tk/
Onhan APC:n paineanturiin edelleen letku kytkettynä?
http://www.chenriks.tk/
Onhan APC:n paineanturiin edelleen letku kytkettynä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: APC ongelma 900 T8
Tulipa vaan mieleen, että kannattaa myös setviä onko bensansaannille tehty mitään. 1,4bar ahtoja ja vakio K-jet ei ole mikään kovin optimi yhdistelmä...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: APC ongelma 900 T8
jus kirjoitti:Tuolla myös juttua APC-vianhakuun:
http://www.chenriks.tk/
Onhan APC:n paineanturiin edelleen letku kytkettynä?
Eikös paineanturi sijaitse siinä APC boksin vieressä kuskinpuolella releboksista vähän eteenpäin?
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Re: APC ongelma 900 T8
Jammer kirjoitti:jus kirjoitti:Tuolla myös juttua APC-vianhakuun:
http://www.chenriks.tk/
Onhan APC:n paineanturiin edelleen letku kytkettynä?
Eikös paineanturi sijaitse siinä APC boksin vieressä kuskinpuolella releboksista vähän eteenpäin?
ei, vaan kojetaulun sisällä kuskin jalkojen päällä.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: APC ongelma 900 T8
APC:llä on paineanturi ja painekatkaisin, molemmat on tosiaan tuolla on kuskin jalkatilassa. Painekatkaisin siis pätkäsee bensapumpulta sähköt jos pukkaa liian kovat ahtopaineet (vakiona raja lienee jossain 1 barin tienoilla T8:lla), tämän voi "huoletta" ohittaa, siinä ei häviä kuin tuo fuel-cut turvatoiminto.mikkoimp kirjoitti:ei, vaan kojetaulun sisällä kuskin jalkojen päällä.Jammer kirjoitti:Eikös paineanturi sijaitse siinä APC boksin vieressä kuskinpuolella releboksista vähän eteenpäin?
Paineanturin taas pitää olla kytketty jos haluaa APC:n toimivan, sillä ilman tätä anturia ei APC tiedä kulloinkin vallitsevaa ahtopainetta.
Tuolta taas lisäinfoa, että mikä on minkäkin näkönen käikäle (sivun alaosassa komponettien kuvat & toiminnot): www.900aero.com/main/tech_main_apcteo.htm
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: APC ongelma 900 T8
Tänään kävin vähän testailemassa noita vinkkejä.
APC venttiili toimii.
Kun liitän kaikki letkut ja johdot venttiiliin kiinni ja lyön virrat päälle kuuluu venttiilistä ääntä hetkellisesti. Kun otan virrat päällä johdon pois ja lyön takas rupee kuulumaan nakutusta mikä vaimenee pois hiljalleen tässä menee noin 5-10sek?
Kävin koeajamassa ilman johtoa venttiilissä ja apc mittari näyttää keltasella alueella ja erillinen ahtopaine mittari näyttää 0.4-0.5bar.
Letkut oli ok
Purin koetaulua hieman ja löysin paineanturin mutta silmään ei osunut sitä painekatkaisijaa. Siellä oli joskus ainakin jotain johtoja leikelty ja liitelty uusiksi.
Paineanturissa oli ainakin johdot letkut kiinni.
http://picasaweb.google.fi/111616103904 ... 1587501938
http://picasaweb.google.fi/111616103904 ... 5667891122
Tosiaan iteltä löytyy 2 vanhaa APC boksia 14pinnillä mitkä nyt eivät käy tuohon uuteen. Käykö T16 APC boksi T8 koneen kanssa?
APC venttiili toimii.
Kun liitän kaikki letkut ja johdot venttiiliin kiinni ja lyön virrat päälle kuuluu venttiilistä ääntä hetkellisesti. Kun otan virrat päällä johdon pois ja lyön takas rupee kuulumaan nakutusta mikä vaimenee pois hiljalleen tässä menee noin 5-10sek?
Kävin koeajamassa ilman johtoa venttiilissä ja apc mittari näyttää keltasella alueella ja erillinen ahtopaine mittari näyttää 0.4-0.5bar.
Letkut oli ok
Purin koetaulua hieman ja löysin paineanturin mutta silmään ei osunut sitä painekatkaisijaa. Siellä oli joskus ainakin jotain johtoja leikelty ja liitelty uusiksi.
Paineanturissa oli ainakin johdot letkut kiinni.
http://picasaweb.google.fi/111616103904 ... 1587501938
http://picasaweb.google.fi/111616103904 ... 5667891122
Tosiaan iteltä löytyy 2 vanhaa APC boksia 14pinnillä mitkä nyt eivät käy tuohon uuteen. Käykö T16 APC boksi T8 koneen kanssa?
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: APC ongelma 900 T8
Ahtaa siis mankkuvenan letkut kytkettynä, mutta ilman sähköliitintä ~0,45bar. Tämä on ns. lähtöpaine joka säädetään mekaanisesti hukkaportin tangosta.
APC säätää nakutuksen avulla tuosta sitten lisää painetta. vakiona n. 0,75bar.
Jos mankkuvenan johto kiinni ja ahtaa niin paljon kuin vain ahtimesta irtoaa, toimii mankkuventtiilikin (nostaa painetta)
Niinkuin parkkipaikalla yhdessä ihmeteltiin ja phdittiin:
Vika taitaa olla joko APC boksissa, tai paineanturissa.
Onko paineanturin letku ehjä. ts tuntuuko letkussa sormella alipaine kun kone tyhjäkäynnillä?
Ylipainekatkaisin on kojelaudan alla ohitettu, liittynee aikasempiin virityksiin ruotsinmaalla
APC säätää nakutuksen avulla tuosta sitten lisää painetta. vakiona n. 0,75bar.
Jos mankkuvenan johto kiinni ja ahtaa niin paljon kuin vain ahtimesta irtoaa, toimii mankkuventtiilikin (nostaa painetta)
Niinkuin parkkipaikalla yhdessä ihmeteltiin ja phdittiin:
Vika taitaa olla joko APC boksissa, tai paineanturissa.
Onko paineanturin letku ehjä. ts tuntuuko letkussa sormella alipaine kun kone tyhjäkäynnillä?
Ylipainekatkaisin on kojelaudan alla ohitettu, liittynee aikasempiin virityksiin ruotsinmaalla
