Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Tervehdys foorumilaiset
Niin kuin otsikossakin ilmeni että olen haikaillut auton vaihtoa ja erityisesti merkin vaihtoa Saab:iin. Olen tykästynyt erityisesti 9-3 SC malliin. Ja sellainen joka itseäni miellyttäisi olisi nyt tarjolla.
Saab 9-3 Sport Combi 2,0T Linear Turbo Pilot Autom. -07 (en ole varma onko tuo ilmoitettu 2,0T oikeaa tietoa, kun järjestäen kaikki mitä olen nähnyt ovat 1,8T ????). Kilometrejä autolla takana noin 30tkm.
Haluaisin teiltä omistajilta(tottakai muiltakin) vinkkejä/vastauksia muutamiin kysymyksiin. Kuten mitä olen saamassa jos 9-3 SC:n talliini hankin? Muutakin kuin tyylikkään ja hyvin varustellun auton. Ja mitä pitäisi tietää/tarkastaa tuon ikäisestä SC:stä? Entä mitä mieltä automaatista onko 9-3 manuaalina järkevämpi vaihtoehto?
Paljon on kysymyksiä ja kova on autokuume.
Kiitoksia jo etukäteen niille jotka vaivautuu vastamaan.
-Jussi
Niin kuin otsikossakin ilmeni että olen haikaillut auton vaihtoa ja erityisesti merkin vaihtoa Saab:iin. Olen tykästynyt erityisesti 9-3 SC malliin. Ja sellainen joka itseäni miellyttäisi olisi nyt tarjolla.
Saab 9-3 Sport Combi 2,0T Linear Turbo Pilot Autom. -07 (en ole varma onko tuo ilmoitettu 2,0T oikeaa tietoa, kun järjestäen kaikki mitä olen nähnyt ovat 1,8T ????). Kilometrejä autolla takana noin 30tkm.
Haluaisin teiltä omistajilta(tottakai muiltakin) vinkkejä/vastauksia muutamiin kysymyksiin. Kuten mitä olen saamassa jos 9-3 SC:n talliini hankin? Muutakin kuin tyylikkään ja hyvin varustellun auton. Ja mitä pitäisi tietää/tarkastaa tuon ikäisestä SC:stä? Entä mitä mieltä automaatista onko 9-3 manuaalina järkevämpi vaihtoehto?
Paljon on kysymyksiä ja kova on autokuume.
Kiitoksia jo etukäteen niille jotka vaivautuu vastamaan.
-Jussi
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Terve Jussi,
Jos hinta on YKSILÖÖN sopiva, niin iske kiinni vaan.
Itse jouduin juuri luopumaan vastaavasta 1.8 t Vector automaatista, ikävä jäi.
Noilla 1.8 t ja 2.0 t versiolilla ei käytännössä ole paljon eroa, varsinkin kun kuitenkin on tuo Stage 1 viritys erittäin suositeltava (omassa SS:ssä oli n. 110 tkm, tuossa SC:ssä 155 tkm asennetuna). Erityisen hyvin viri sopii automaattiin, tiputta käyttökierroksia kivasti, kun alkaa loota käyttää koneen lisääntynyttä vääntöä hyväksi.
Itse olisin valmis maksamaan kohtullisen lisähinnan Vector-mallista, lähinnä parempien ja runsaammilla säädöillä varustettujen etuistuinten takia.Vectoreita on vaan harmittavan vähän saativilla...
07-mallissa on kaikki alkupään lastentaudit jo kitketty, joten mitään erityistä vika-aluettakaan ei enää ole. Kuitenkin nuo etupään kääntölaakerit ja koiranluut tulevat vaihtoikään siellä 100 tkm paikkeilla, mutta siitähän ei vielä 30tkm ajetussa kannata erityisemmin huolestua.
Parastahan tuossa Saabissa on tietysti ajettavuus, en vielä ole löytänyt parempaa "normaaleista" etuvetoisista!
Joten, kuumestahan pääsee eroon vain hyvän auton ostamalla!
Jos hinta on YKSILÖÖN sopiva, niin iske kiinni vaan.
Itse jouduin juuri luopumaan vastaavasta 1.8 t Vector automaatista, ikävä jäi.
Noilla 1.8 t ja 2.0 t versiolilla ei käytännössä ole paljon eroa, varsinkin kun kuitenkin on tuo Stage 1 viritys erittäin suositeltava (omassa SS:ssä oli n. 110 tkm, tuossa SC:ssä 155 tkm asennetuna). Erityisen hyvin viri sopii automaattiin, tiputta käyttökierroksia kivasti, kun alkaa loota käyttää koneen lisääntynyttä vääntöä hyväksi.
Itse olisin valmis maksamaan kohtullisen lisähinnan Vector-mallista, lähinnä parempien ja runsaammilla säädöillä varustettujen etuistuinten takia.Vectoreita on vaan harmittavan vähän saativilla...
07-mallissa on kaikki alkupään lastentaudit jo kitketty, joten mitään erityistä vika-aluettakaan ei enää ole. Kuitenkin nuo etupään kääntölaakerit ja koiranluut tulevat vaihtoikään siellä 100 tkm paikkeilla, mutta siitähän ei vielä 30tkm ajetussa kannata erityisemmin huolestua.
Parastahan tuossa Saabissa on tietysti ajettavuus, en vielä ole löytänyt parempaa "normaaleista" etuvetoisista!
Joten, kuumestahan pääsee eroon vain hyvän auton ostamalla!
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Mulla on juuri tuollainen auto, siis 2.0t SC autom. -07. Jos on 2.0T eli isommalla T:llä, se on tehokkaampi eli 210 hv. Mulla meni kääntölaakerit jo 25 tkm kohdalla, mutta muuten ei ole ollut mitään. Automaatti toimii joissain autoissa paremminkin, Saabissa mielestäni vähän kuminauhamainen. Virisatsi vois olla hyvä, automaatti kahlitsee kulkua vähän liikaa. Mutta kaikesta huolimatta hyvä auto, erinomainen ajaa, hyvä tavaratila, tilaa riittävästi ja ulkonäkö miellyttää ainakin omaa silmää. Paras auto mitä mulla on tähän mennessä ollut.
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Täältäkin löytyy tuo Fusion blue SC TS vm.06 sensotronicilla ...käyttökokemuksia vasta n.3kk/parituhatta kilometriä, mutta tykänny olen.Kulkupuoli hyvä,samoin ajettavuus ja kun varustetasokin on edellisen omistajan ansiosta? ruksattu kohdilleen niin mikäs on nauttiessa..suosittelen ja tietty niitä tehokkaampia versioita kun perus 1,8t
Jussi Juonio # 1996
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
jzu kirjoitti:Tervehdys foorumilaiset
Niin kuin otsikossakin ilmeni että olen haikaillut auton vaihtoa ja erityisesti merkin vaihtoa Saab:iin. Olen tykästynyt erityisesti 9-3 SC malliin. Ja sellainen joka itseäni miellyttäisi olisi nyt tarjolla.
Saab 9-3 Sport Combi 2,0T Linear Turbo Pilot Autom. -07 (en ole varma onko tuo ilmoitettu 2,0T oikeaa tietoa, kun järjestäen kaikki mitä olen nähnyt ovat 1,8T ????). Kilometrejä autolla takana noin 30tkm.
Haluaisin teiltä omistajilta(tottakai muiltakin) vinkkejä/vastauksia muutamiin kysymyksiin. Kuten mitä olen saamassa jos 9-3 SC:n talliini hankin? Muutakin kuin tyylikkään ja hyvin varustellun auton. Ja mitä pitäisi tietää/tarkastaa tuon ikäisestä SC:stä? Entä mitä mieltä automaatista onko 9-3 manuaalina järkevämpi vaihtoehto?
Paljon on kysymyksiä ja kova on autokuume.
Kiitoksia jo etukäteen niille jotka vaivautuu vastamaan.
-Jussi
Jos se on 2.0T, eikä 2.0t, on aina parempi. Kyllähän tällä 1.8t:llä myös pärjää jos ei ole kovin kiireinen kuski ja malttaa ennakoida, eikä ala naapurin 1.6 Corollaa haastamaan kisoihin . 150hp 1.8t:n ja 175hp 2.0t:n ero tulee käytännössä parhaiten esille vaan paikaltaan lähdössä.
Kääntölaakerit tuossa mainittiin ja ihan sama onko Sportti-alusta vai mikä, niin iskarit on kulutustavaraa. 40tkm kesti sporttialustan etuiskarit ennenkuin alkoi naputtamaan.
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Lisätään vielä muutama juttu.
Jos on Premium 70 äänentoisto eli 4 kaiutinta se on surkea
Kurkkaapa vuotaako vetareiden stefat. Vaihtoivat viime talvena jonkin verran.
Pakkasella useat ovat herjanneet abs esp... erroria.
Vaatimaton suorituskyky ja kohtuu suuri kulutus kaupunki ajossa.
Näistä huolimatta ihan ok kaara.
Jos on Premium 70 äänentoisto eli 4 kaiutinta se on surkea
Kurkkaapa vuotaako vetareiden stefat. Vaihtoivat viime talvena jonkin verran.
Pakkasella useat ovat herjanneet abs esp... erroria.
Vaatimaton suorituskyky ja kohtuu suuri kulutus kaupunki ajossa.
Näistä huolimatta ihan ok kaara.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Kyllä voin omalta osaltani suositella vaikkakin vuotta vanhemmasta versiosta kokemukset. Jos tuo vuosimalli ja hieman suurempi ajomäärä ei oo kynnyskysymys niin käyhän kattomas tuolta myyntipuolelta meikäläiselta sattumalta myynnissä oleva loistoyksilö Kilometrien kertymisen takia harkinnassa dieselauto...
#4685
Saab 9-3sc 1.8tA Vector -06 med BSR stage 1
Saab 9-3sc 1.8tA Vector -06 med BSR stage 1
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Wow! Kiitoksia vastauksista!
Tuossa tuli monta hyvää vinkkiä ja pointtia. Ja taitaa olla tämän kyseisen auton kohdalla että tuosta stage 1 viristä mainitaan useasti. Ainakin kaikki keneltä olen autosta kysellyt ovat maininneet virityksen.
Nuo iskarin ja laakereiden "ongelmat" ovat aika tuttua juttua tälläkin hetkellä kun on alla ranskatar Megane II.
Vähän kysymystä noista varuste eroista. Noita 9-3 SC:tä näkyy olevan kaupan Linear Pilot, Linear Pilot Pro ( myös Pro1), Linear Business, Vector, Vector Business jne... eli aikamoinen kavalkaadi, kuten monilla muillakin automerkeillä. Sen hokaan että näiden kohdalla puhutaan eritasoisista varustepaketeista, mutta onko näiden välillä mitään muita merkittäviä eroja? Näyttää jo yleisesti ns. perusmalli Linear sisältävän varsin laajan varustelun. Onko Saabillakin näin, kuten joillakin merkeillä, että varuste erot ovat vain vähän paremmin suunniteltu mukiteline(vähän kärjistäen )??
Mites sitten tuo 07 ja 08 välinen ero. 08 tuli tuo facelift, mutta tuliko siinä esim. olenaisia eroja ajettavuuteen taikka suorituskykyyn?
Dasboot->
Onhan tuota jo tullut aikaisemmin "vilastua" . Ja täytyy kyllä yhtyä että on loistoyksilö. Mut hakusessa on hieman pienemmillä kilometreillä oleva SC.
-Jussi
Tuossa tuli monta hyvää vinkkiä ja pointtia. Ja taitaa olla tämän kyseisen auton kohdalla että tuosta stage 1 viristä mainitaan useasti. Ainakin kaikki keneltä olen autosta kysellyt ovat maininneet virityksen.
Nuo iskarin ja laakereiden "ongelmat" ovat aika tuttua juttua tälläkin hetkellä kun on alla ranskatar Megane II.
Vähän kysymystä noista varuste eroista. Noita 9-3 SC:tä näkyy olevan kaupan Linear Pilot, Linear Pilot Pro ( myös Pro1), Linear Business, Vector, Vector Business jne... eli aikamoinen kavalkaadi, kuten monilla muillakin automerkeillä. Sen hokaan että näiden kohdalla puhutaan eritasoisista varustepaketeista, mutta onko näiden välillä mitään muita merkittäviä eroja? Näyttää jo yleisesti ns. perusmalli Linear sisältävän varsin laajan varustelun. Onko Saabillakin näin, kuten joillakin merkeillä, että varuste erot ovat vain vähän paremmin suunniteltu mukiteline(vähän kärjistäen )??
Mites sitten tuo 07 ja 08 välinen ero. 08 tuli tuo facelift, mutta tuliko siinä esim. olenaisia eroja ajettavuuteen taikka suorituskykyyn?
Dasboot->
Onhan tuota jo tullut aikaisemmin "vilastua" . Ja täytyy kyllä yhtyä että on loistoyksilö. Mut hakusessa on hieman pienemmillä kilometreillä oleva SC.
-Jussi
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
´jzu kirjoitti:Onko Saabillakin näin, kuten joillakin merkeillä, että varuste erot ovat vain vähän paremmin suunniteltu mukiteline(vähän kärjistäen )??
Vectorissa on ainakin paremmat penkit.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Se, mikä on merkittävä ero ja mikä ei, on kyllä aika henkilökohtaisesti tulkittava asia. Ja ymmärtääkseni uutta autoa ostaessa voi ruksia lisävarusteiksi sellaisia osia, jotka toisessa mallissa olisivat vakioita, joten ihan pelkän mallinimen perusteella ei voi varmuudella sanoa, mitä varusteita löytyy ja mitä ei.jzu kirjoitti:Näyttää jo yleisesti ns. perusmalli Linear sisältävän varsin laajan varustelun. Onko Saabillakin näin, kuten joillakin merkeillä, että varuste erot ovat vain vähän paremmin suunniteltu mukiteline(vähän kärjistäen )??
Itselläni on tuo -06 "karvahattumalli", jossa on kyllä perusvarustus mielestäni hyvinkin kohdallaan verrattuna monen muun automerkkiin.
Ja kyllä sillä virittämättömälläkin 1.8t:llä kerkeää paikasta toiseen. Paremmin kuin sillä aiemmin mainitulla naapurin Corolla 1.6:lla. (Omakohtaista tietoa, myönnän ) Alavääntö tosin saisi olla parempi.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Itselläni on -07 1.8t Turbo Pilot, ja jos en aivan väärin ole ymmärtänyt niin tuo Turbo Pilot -paketti on käytännössä sähkösäätöinen kuljettajan istuin, "sport" istuimet ja vakionopeudensäädin.
-07 autot on -08 sisustalla ja vanhemmalla keulalla, liekkö sitten muita pienempiä eroja. Moottorinohjauskin on karttojen osalta uusittu täysin -07 malliin, tuli tarkistettua viriä etsiessä...
-07 autot on -08 sisustalla ja vanhemmalla keulalla, liekkö sitten muita pienempiä eroja. Moottorinohjauskin on karttojen osalta uusittu täysin -07 malliin, tuli tarkistettua viriä etsiessä...
9³ 1,8t SC BSR
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Mitsun ahdin ja isommat suuttimet --> -07 1.8t ja 2.0tpebe kirjoitti:Itselläni on -07 1.8t Turbo Pilot, ja jos en aivan väärin ole ymmärtänyt niin tuo Turbo Pilot -paketti on käytännössä sähkösäätöinen kuljettajan istuin, "sport" istuimet ja vakionopeudensäädin.
-07 autot on -08 sisustalla ja vanhemmalla keulalla, liekkö sitten muita pienempiä eroja. Moottorinohjauskin on karttojen osalta uusittu täysin -07 malliin, tuli tarkistettua viriä etsiessä...
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Mitsun ahdin on käsittääkseni SC:ssä riippumatta vuosiluvusta.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Ei pidä paikkaansa - vuosimalli ratkaisee, ei korimalli.vitikka kirjoitti:Mitsun ahdin on käsittääkseni SC:ssä riippumatta vuosiluvusta.
Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa
Onkos tuo tieto mistä peräisin? Esim. itselläni on vm. 2006 SC ja siinä on mitsun turbo. Käyttöönotto vuoden 2005 puolella.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t