Motonetin öljypainemittarista
Motonetin öljypainemittarista
Kellään kokemuksia motonetin öljypainemittarista, ja vieläpä siitä erikoisemmasta mallista, eli ei mekaanisesta, mihin tulee joku palikka koneen kylkeen ja siitä lähtee tieto mittarille jotenkin sähköpulssein tai vastaavasti. Eli siihen itse mittariin ei tule mitään letkuja kiinni.
Jos jollakin on, niin kokemuksia olisi kiva tietää, eniten kiinnostaa kokemukset og satkujen osilta.
Hintaa sillä on muistaakseni 17,90. Jos se nyt näyttää edes sinnepäin mitä kuuluu, niin se voisi parhaassa tapauksessa säästää suurelta harmilta.
Jos jollakin on, niin kokemuksia olisi kiva tietää, eniten kiinnostaa kokemukset og satkujen osilta.
Hintaa sillä on muistaakseni 17,90. Jos se nyt näyttää edes sinnepäin mitä kuuluu, niin se voisi parhaassa tapauksessa säästää suurelta harmilta.
9-5 2,3t Wagon `06
Eikös ihan tavallinen vakio kaikissa autoissa oleva öljyvalo aja saman asian? Öljynpaineanturillahan se pelaa ja menee päälle kun paine laskee. Turha mitään rumia mittareita ympäriinsä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ei siitä ainakaan haittaa luulisi olevan (ellei ota huomioon sitä rumaa ulkonäköä...). Kyllähän se varoitusvalo syttyy ihan yhtälailla, vaikka siellä olisi 3 ylimääräistä öljypainemittaria. Ja niinkuin joku jo sanoi, luulen myös, että kun se valo syttyy, rupeaa olemaan jo hiukan myöhäistä.
9-5 2,3t Wagon `06
autoissa on yleisesti öljynpainevalon anturi 0,3-0,5bar max
siis varoittaa tyhjäkäynnillä ja käynnistettäessä alhaisesta öljynpaineesta ja vilahtaessaan mutkissa vähäisestä öljystä
jos kierroksia ja/tai ahtoa on päällä ilmoittaa se että "motti meni justiinsa"
siksi kilpa- ja viritetyissä autoissa on öljynpainemittareita ja varoitusvaloja 2 bar antureilla että voi edes yrittää pelastaa moottorin
tietystikkin halpismittarit kuuluvat teini-dx:iin
ja
vdo ja autometer viritettyyn/kilpa-autoon
siis varoittaa tyhjäkäynnillä ja käynnistettäessä alhaisesta öljynpaineesta ja vilahtaessaan mutkissa vähäisestä öljystä
jos kierroksia ja/tai ahtoa on päällä ilmoittaa se että "motti meni justiinsa"
siksi kilpa- ja viritetyissä autoissa on öljynpainemittareita ja varoitusvaloja 2 bar antureilla että voi edes yrittää pelastaa moottorin
tietystikkin halpismittarit kuuluvat teini-dx:iin
ja
vdo ja autometer viritettyyn/kilpa-autoon
Olen samaa mieltä, eli mittarilla saa katsottua missä paine normaalisti pyörii ja onko paine sitä mitä haluaa, mutta jos mulla on kierrokset/ahdot tapissa niin en todella kerkiäisi katsella jotain mittaria kun pitäs yrittää pitää auto tiellä, eli mielestäni siitä ei ole lisäturvan nimissä mihinkään.9-5T kirjoitti:9-5:ssa anturi 0,3-0,55bar .T16 kirjoitti:autoissa on yleisesti öljynpainevalon anturi 0,3-0,5bar max
jos kierroksia ja/tai ahtoa on päällä ilmoittaa se että "motti meni justiinsa"
siksi kilpa- ja viritetyissä autoissa on öljynpainemittareita ja varoitusvaloja 2 bar antureilla että voi edes yrittää pelastaa moottorin
tietystikkin halpismittarit kuuluvat teini-dx:iin
ja
vdo ja autometer viritettyyn/kilpa-autoon
Jos pitää öljynpainevalon anturin vakiona ja laittaa lisäksi mittarin antamaan turvaa, pystyykö sitä katsomaan juuri silloin kun on kierrokset/ahdot tapissa.
Ymmärrän lisämittarit täysin, olenhan itsekkin ollut nuori mutta mahtaako siitä olla mitään lisäturvaa nykyautoissa tai onko jossain saabissa ongelmana öljypumpun kuluminen?
Mutta kivaa tuninkiahan se on jos on mittareita ku lentokoneessa, ja eikös ne saapit oo suunniteltu ikäänku lentokoneen ohjaamoiksi
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Hekoheko. Mutta entäs jos se ei pala ennen kuin saat kierrokset ja ahtopaineet ylös, ja sitten vanha ja väsynyt öljypumppu sanoo sopimuksen irti(jonka olisit voinut todeta öljynpainemittarista aikaa sitten)?? Tässä vaiheessa kun valo syttyy niin on melkein sama sammutatko konetta vai nou. Kaikki menee kuitenkin uusiksi.Olen aina luullut että kone kannattaa sammuttaa heti kun öljynpainevalo syttyy.
Jep tämä ajaa saman asian, kunhan tarkistaa sen sitten kaasu pohjassakin. Ahtimen läpi nimittäin virtaa enemmän öljyä kunnolla ahdettaessa.Olen samaa mieltä, eli mittarilla saa katsottua missä paine normaalisti pyörii ja onko paine sitä mitä haluaa,
Hehe. No jos kaasu pohjassa on täysi työ pitää autoa tiellä, niin suosittelen parempaa alustaa..mutta jos mulla on kierrokset/ahdot tapissa niin en todella kerkiäisi katsella jotain mittaria kun pitäs yrittää pitää auto tiellä, eli mielestäni siitä ei ole lisäturvan nimissä mihinkään.
Joo, se on jo "tilauksessa", mutta ongelma on enemmänkin se että maisema vaihtuu niin nopeesti ja muut tulee perä edellä vastaan että ei kerkiä katselemaan mittareitaAksu900 kirjoitti:Jep tämä ajaa saman asian, kunhan tarkistaa sen sitten kaasu pohjassakin. Ahtimen läpi nimittäin virtaa enemmän öljyä kunnolla ahdettaessa.Olen samaa mieltä, eli mittarilla saa katsottua missä paine normaalisti pyörii ja onko paine sitä mitä haluaa,
Hehe. No jos kaasu pohjassa on täysi työ pitää autoa tiellä, niin suosittelen parempaa alustaa..mutta jos mulla on kierrokset/ahdot tapissa niin en todella kerkiäisi katsella jotain mittaria kun pitäs yrittää pitää auto tiellä, eli mielestäni siitä ei ole lisäturvan nimissä mihinkään.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
2bar tai 3 bar anturi ja Autometerin Pro-Lite tai Quicklite varotusvalo
kyllä näkyy päivälläkin
3 bar anturilla voi vilkuttaa tyhjäkäynnillä kuumilla öljyillä vaikka ei olisi vikaa
http://www.autometer.com
mittari sitten auttaa asian tutkimiseen rauhallisessa ajossa
kyllä näkyy päivälläkin
3 bar anturilla voi vilkuttaa tyhjäkäynnillä kuumilla öljyillä vaikka ei olisi vikaa
http://www.autometer.com
mittari sitten auttaa asian tutkimiseen rauhallisessa ajossa