pyöränlaakeri??
pyöränlaakeri??
sellanen kysmys,että kun ajan oikealle kurviin siis käännän oikealle,niin rupee ratti täristään ja pientä melua kuuluu kuskin puolen eturenkaasta.pyöränlaakeri??vai mikä?
kerran jo pääsin eroon saabista ja taas mulla on sellanen....
Re: pyöränlaakeri??
en oikeen usko,ku se tapahtuu kovemmissa nopeuksissa,mutta ei meikäläinen noista oikeen tiedä....
-
- "Hölösuu"
tsekkaas nyt ekana onko vetarin suojakumi ehjä jne. kuiva nivel voi aiheuttaa juuri tuollaiset oireet. jos olisi pyöränlaakeri niin luulisi sen ääntävän suoraan ajettaessakin ja äänen muuttuvan kun kääntelee rattia vauhdissa..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Tuo Tonnarin pyöränlaakeri on pirullinen, se ei välttämättä ääntele juuri ollenkaan, ennenkuin on lopullisesti kappaleina.
Kokeile nostaa kulma ylös, laita vaihde vapaalle ja pyöritä rengasta samalla kun pidät kädellä kiinni jousesta.
Jos laakeri on rikki, se tuntuu "rahinana" jousessa
Kokeile nostaa kulma ylös, laita vaihde vapaalle ja pyöritä rengasta samalla kun pidät kädellä kiinni jousesta.
Jos laakeri on rikki, se tuntuu "rahinana" jousessa

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Saabisti"
Olen analysoinut laakerivikaa lämpömittarilla.
Aikoinaan ostin Tee Se Itse- lehden, jonka tarjouksena oli tuollainen Infrapuna/ laser -mittari 8 :lla egellä.( kaupan hintana lähes 100)
Tuosta on ollut apua monessa pulmassa.
Aikoinaan ostin Tee Se Itse- lehden, jonka tarjouksena oli tuollainen Infrapuna/ laser -mittari 8 :lla egellä.( kaupan hintana lähes 100)
Tuosta on ollut apua monessa pulmassa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Voi olla vasemman puolen poskilaakerikin aiheuttamassa tuon tärinän.. vaikka se yleensä alkaa rynkyttää aikalailla tosissaan...
Tai sitte sisempi vetonivel... siihen viittaa tuo täristys kääntyessä.
Tai sitte sisempi vetonivel... siihen viittaa tuo täristys kääntyessä.
-------------------------8<----------->8--------
jep,kiitos vinkeistä.pitää tuhlata juhannusta noi tarkastellessa,ku pääsee sellaseen paikkaan,ettei oo heti kymmenen helvetin viisasta ukkoa kaljapullot kädessä neuvomassa miten kaikki tehdään....ni, sellanen piti vielä kysymäni,kun tuo meikäläisen puhallin ei toimi kuin 4 asennossa eli täysillä,missä vika???(ei ilmastointia)
Lämpösuoja lauennut. Pitää uusia tai vaihtaa jäähdytyspaketti toimivaan.9-tonni kirjoitti:jep,kiitos vinkeistä.pitää tuhlata juhannusta noi tarkastellessa,ku pääsee sellaseen paikkaan,ettei oo heti kymmenen helvetin viisasta ukkoa kaljapullot kädessä neuvomassa miten kaikki tehdään....ni, sellanen piti vielä kysymäni,kun tuo meikäläisen puhallin ei toimi kuin 4 asennossa eli täysillä,missä vika???(ei ilmastointia)
Haulla löytyy juttua.
Tallista saattaa löytyä korvaava osa. Merkitse paikkakunta tietoihisi, niin voit saada muitakin tarjouksia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
jo vain taitaa olla vetari sittenkin,kokeilin parkkipaikalla ja kyllä se pientä rutinaa pitää.kiitos neuvoista.vielä tohon puhaltimen lämpösuojaan/vastukseen,mistäköhän halvalla,meinaan saabilla n.120€???
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
Minä laitoin sen lämpösuojan vanhasta kahvinkeittimestä monta viikkoa sitten ja hyvin on lämppäri pelittänyt9-tonni kirjoitti:jo vain taitaa olla vetari sittenkin,kokeilin parkkipaikalla ja kyllä se pientä rutinaa pitää.kiitos neuvoista.vielä tohon puhaltimen lämpösuojaan/vastukseen,mistäköhän halvalla,meinaan saabilla n.120€???

Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Samantapaista ääntelyä ihmettelin joskus minäkin, kokeilin nosturillakin pyörittää rengasta eikä laakerissakaan välystä. Ääntelyä oli kaarteissa ja joskus muutenkin melko satunnaisesti. Vian aiheuttaja paljastui vasta satojen kilometrien jälkeen kerran parkista lähtiessä ohjaus täysin käännettynä kun vetonivel rusahti lopullisesti, paloja ja kuulia irti ym. mukavaa.
oli yks lämpösuojassa yksi vastus poikki,koetin tinata ensin rautanaulan väliin(metroauton neuvo)ei auttanu,sitten kolvasin johdon pätkän väliin,ei auta.....aivan ymmällä....saabismi on sairautta...
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
Tuossa toi minun kahvinkeitin lämpösuoja asennettuna ruuviliittimillä 

Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
no,perhana sain toimiin 1,3,4,nopeuden,2 jäi toimimatta,mut se ei haittaa.ikävän yllärin löysin taas tosta tonnarista,meinaan näyttäis olevan öljyä tai jotain mustaa paisuntasäiliössä......??? haen kohta täysvakkarin ja ajan sen puuhun....
Todennäköisesti nesteitä ei ole ihan hetkeen vaihdettu, neste muuttuu likaiseksi kun jäähdytysjärjestelmästä alkaa irrota ruostetta yms. Huuhtele järjestelmä vedellä muutaman kerran ja sitten sisälle uudet glykolit.9-tonni kirjoitti:no,perhana sain toimiin 1,3,4,nopeuden,2 jäi toimimatta,mut se ei haittaa.ikävän yllärin löysin taas tosta tonnarista,meinaan näyttäis olevan öljyä tai jotain mustaa paisuntasäiliössä......??? haen kohta täysvakkarin ja ajan sen puuhun....
edit: Siis jäähdytysnesteen ruosteelta suojaavat ominaisuudet heikkenee, ei niissä turhaan ole 2v vaihtoväli. Mulla oli myös paisari aivan musta, nesteet kun laski ulos oli väri sellaista ruskeaa ja seassa ruostehiluja. Huuhtelin pelkällä vedellä niin monta kertaa (5 kertaa) kunnes vesi oli kirkasta. Samalla on hyvä vaihtaa termari kun on vedet pihalla.
Kannatusjäsen