T8 ei lähde käyntiin..
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 23:45
- Paikkakunta: Vantaa
T8 ei lähde käyntiin..
Jostain syystä oma satku ei lähde sitten millään käyntiin, myllyyn on vaihdettu uudet tulpat, jakajan kansi ja pyörijä, puola ja virranjakaja. Nyt on uusi akkukin, mutta ei vaan sitten millään tunnu lähtevän käyntiin. Startti pyörittää moottoria, mutta tuntuu pyörittävän hieman heikosti (uuden startin paikka?).
Kyseessä on siis vuosimallia -84 oleva CD satku, jossa on vielä tämä vanhanmallinen startti (pakosarjan alla). Samalla tässä kysäisen vielä ostokokemuksia starteista, suositteletteko ostamaan käytettyä, tehdasuusittua vai täysin uutta, mikäli sellaista vielä saisi jostain?
Auto starttasi vielä muutama päivä sitten aivan normaalisti, mutta virranjakajan kannen ja pyörijän vaihdon jälkeen ei sitten lähde millään käyntiin.. Ollaan toki kokeiltu laittaa myös takaisin vaihdetut osat, mutta tuloksetta. Apuja kaivattaisiin!
PS. Jos jollakulla sattuu lojumaan hyvin toimivaa starttia tähän vuosimalliin tai toimivia lasinnostimen moottoreita (takaoviin), niin saa tarjota YV:llä.
Kyseessä on siis vuosimallia -84 oleva CD satku, jossa on vielä tämä vanhanmallinen startti (pakosarjan alla). Samalla tässä kysäisen vielä ostokokemuksia starteista, suositteletteko ostamaan käytettyä, tehdasuusittua vai täysin uutta, mikäli sellaista vielä saisi jostain?
Auto starttasi vielä muutama päivä sitten aivan normaalisti, mutta virranjakajan kannen ja pyörijän vaihdon jälkeen ei sitten lähde millään käyntiin.. Ollaan toki kokeiltu laittaa myös takaisin vaihdetut osat, mutta tuloksetta. Apuja kaivattaisiin!
PS. Jos jollakulla sattuu lojumaan hyvin toimivaa starttia tähän vuosimalliin tai toimivia lasinnostimen moottoreita (takaoviin), niin saa tarjota YV:llä.
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Tuliko tulpanjohdot oikeaan järjestykseen jakajankannen vaihdon jälkeen?
http://www.jus.liitin.net/saab/99/Bougicord_B201.jpg
http://www.jus.liitin.net/saab/99/Bougicord_B201.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 23:45
- Paikkakunta: Vantaa
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Johdot on tarkistettu, niiden pitäisi olla oikein..
Kokeilin tuossa pyöräyttää konetta virranjakajan kansi auki, ja huomasin että pyörijä pyörii melko hitaasti. Voisiko tässä vaikuttaa myös virranjakaja?
Kokeilin tuossa pyöräyttää konetta virranjakajan kansi auki, ja huomasin että pyörijä pyörii melko hitaasti. Voisiko tässä vaikuttaa myös virranjakaja?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: T8 ei lähde käyntiin..
akku paskana
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: T8 ei lähde käyntiin..
yrittäkää katsoa, onko kipinä olemassa-vaikka jonkun tulpan johto irti ja toimiva sytytystulppa siihen päähän ja sivuelektrodi mootorin metalliosan lähelle.
Virranjakajan pyörimisnopeutta ette pystyy muuttamaan-se joko pyörii tai ei.
Jos ennen starttasi hyvin ja nyt ei niin tiedysti ensimmäiseksi täytty tarkistaa ne paikat johon koskitte. Onko virranjakajan pistoke küljessä kiinni.
Aina voi myös bensa olla loppunut
Virranjakajan pyörimisnopeutta ette pystyy muuttamaan-se joko pyörii tai ei.
Jos ennen starttasi hyvin ja nyt ei niin tiedysti ensimmäiseksi täytty tarkistaa ne paikat johon koskitte. Onko virranjakajan pistoke küljessä kiinni.
Aina voi myös bensa olla loppunut
Re: T8 ei lähde käyntiin..
tuleeko kipini, entä bensaa? kastuuko tulpat, pyöriikö bensapumppu?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Doh, Ton ikäisessä kun ei oo kattia ja jos kaikki sähkö- ja pensapuolen jutut pitäisi olla kunnossa, kokeilisin vetää käyntiin. Vauhtia viidenkympin tietämiin ja kakkonen päälle, kaasu pohjaan niin kuivaa kastuneetkin tulpat. Jos ei lähde, palaisin edellisten kirjoittajien ehdotuksiin. Tietty kannattaa varautua tällä palstalla kirjoittaneeseen, jolla räjähti pakoputki kaupan pihalla ja jota lukiessa meni kahvit näppikselle
T. Antti
T. Antti
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 23:45
- Paikkakunta: Vantaa
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Lähtihän se vihdoinkin käyntiin. Jakajahan se vaan hajalla oli, nyt pelittää jälleen. Onneksi on noitakin tullut vuosien varrella otettua talteen, niin on varaa kokeilla.
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Automaattia paha mennä hinailemaan...anv kirjoitti:Doh, Ton ikäisessä kun ei oo kattia ja jos kaikki sähkö- ja pensapuolen jutut pitäisi olla kunnossa, kokeilisin vetää käyntiin. Vauhtia viidenkympin tietämiin ja kakkonen päälle, kaasu pohjaan niin kuivaa kastuneetkin tulpat. Jos ei lähde, palaisin edellisten kirjoittajien ehdotuksiin. Tietty kannattaa varautua tällä palstalla kirjoittaneeseen, jolla räjähti pakoputki kaupan pihalla ja jota lukiessa meni kahvit näppikselle :D
T. Antti
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Se o automaatti, eli ei oo helppo hinata käymään.anv kirjoitti:Doh, Ton ikäisessä kun ei oo kattia ja jos kaikki sähkö- ja pensapuolen jutut pitäisi olla kunnossa, kokeilisin vetää käyntiin.
Edit: Tobbis prkl nopeempi
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Kyllä voi, vauhtia noin 120 km/h niin kyllä lähtee käyntiin, en tosin yllytä enkä suosittele, voi meinaan hajottaa laatikon mutta olen kullut tutulta että kerran olivat automaatti 900:n vetäneet noin käyntiin talvella.Tobbana kirjoitti:Automaattia paha mennä hinailemaan...anv kirjoitti:Doh, Ton ikäisessä kun ei oo kattia ja jos kaikki sähkö- ja pensapuolen jutut pitäisi olla kunnossa, kokeilisin vetää käyntiin. Vauhtia viidenkympin tietämiin ja kakkonen päälle, kaasu pohjaan niin kuivaa kastuneetkin tulpat. Jos ei lähde, palaisin edellisten kirjoittajien ehdotuksiin. Tietty kannattaa varautua tällä palstalla kirjoittaneeseen, jolla räjähti pakoputki kaupan pihalla ja jota lukiessa meni kahvit näppikselle
T. Antti
-Sami
Re: T8 ei lähde käyntiin..
-82 turbo ei lähde käyntiin. Pyörittää ja saattaa käynnistyä mutta sammuu heti. Bensa alkaa haista konetilassa/keulassa nopeasti, joten saattaisi olla vuoto mutten huomannut vuotokohtaa. Mikä on kuvassa ympyröity liitin ja jos se on irti/rikki niin voiko johtua siitä?
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Kuvassa ympyröity liitin on Hall-anturin liitin, siitä menee sytytyksen ajoitustieto virranjakajasta pääteasteelle. Jos on liitin irti tai johto poikki, ei tule kipinää. Silloin ei myöskään käynnisty.
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Tuhannesti kiitoksia, on tuo K jetti vielä hakusessa, kun aiemmin pelannu vain motronicien kanssa ja virranjakajakin on ihan kummallinen kapistus:) Johto on lähes irtipoikki liittimen juuresta.
jus kirjoitti:Kuvassa ympyröity liitin on Hall-anturin liitin, siitä menee sytytyksen ajoitustieto virranjakajasta pääteasteelle. Jos on liitin irti tai johto poikki, ei tule kipinää. Silloin ei myöskään käynnisty.
Re: T8 ei lähde käyntiin..
Otin HALL anturin liittimen sekä pätkän johtoa purkuautosta ja kolvailin kiinni. Muutaman kerran lupaavasti hörähti, muttei käynnisty vieläkään. Bensa alkaa haista tovin yrittelyn jälkeen. Miten voi todeta, onko Hall anturi ehjä?
Todetaan taustoista vielä sen verran, että auto toimi normaalisti ja sammui normaalisti avaimesta ennen vian ilmenemistä. Tulpat, tulpanjohdot sekä virranjakaja vaihdettu kesällä. Tuota aiemmassa viestissä mainittua kuvaa ei enää ole. Siinä näkyi rikkinäinen HALL anturin liitin, jonka siis vaihdoin purkuautosta ehjään ja kolvasin johdot.
Todetaan taustoista vielä sen verran, että auto toimi normaalisti ja sammui normaalisti avaimesta ennen vian ilmenemistä. Tulpat, tulpanjohdot sekä virranjakaja vaihdettu kesällä. Tuota aiemmassa viestissä mainittua kuvaa ei enää ole. Siinä näkyi rikkinäinen HALL anturin liitin, jonka siis vaihdoin purkuautosta ehjään ja kolvasin johdot.
jakusa kirjoitti:-82 turbo ei lähde käyntiin. Pyörittää ja saattaa käynnistyä mutta sammuu heti. Bensa alkaa haista konetilassa/keulassa nopeasti, joten saattaisi olla vuoto mutten huomannut vuotokohtaa. Mikä on kuvassa ympyröity liitin ja jos se on irti/rikki niin voiko johtua siitä?