9000CSE 2.3T -97 ACC ongelma (Ilmapuhalluksen suuntaus)
-
- "Aero"
9000CSE 2.3T -97 ACC ongelma (Ilmapuhalluksen suuntaus)
Eli ongelmana -97 tonnarin ilmapuhalluksen suuntaus, joka ei toimi. ACC antaa vikakoodiksi 0. Lämmitys/viilennys toimii, mutta puhallus toimii ainoastaan tuulilasiin/sivulaseille. Vaikka ACC:n ohjauspaneelin ledit näyttävät puhallusta esim. kojetauluun tai lattialle niin ACC puhaltaa ilmaa ainoastaan ikuunoille. Missä vika?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
-
- "Aero"
Re: 9000CSE 2.3T -97 ACC ongelma (Ilmapuhalluksen suuntaus)
Puhallin ja kaikki muut asennot esim. sisäilmankierto toimii mutta kojetauluun, kojetauluun/jalkoihin sekä jalkoihin ei. ACC pitää näillä asennoilla pientä "kurnutusta" mutta ilmaa ei tule suulakkeista. Puhaltelee ainoastaan tuuli/sivulaseihin.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
-
- "Aero"
Jos autossasi on matkustajan ilmatyyny, niin sitten on ehkä helpointa ottaa kojetaulun yläosa auki. Samalla vaihdat sitten kaikki mittariston valot. Minulla on vertailulista josta käy ilmi kunkin lampun Motonet tyyppi. Se homma on näet monta kertaa tehty
Saa sen airbakinkin irti melko helposti. Ensiksi pitää irroittaa se alempi polvisuoja. Korkkien alla olevat ruuvit auki. Polvisuojan keskellä on klipsu, joka tarvitsisi erikoistyökalun, mutta kun varovasti vetää irtoaa polvisuoja ehjänä tosin se klipsu ei jää ehjäksi, mutta sen voi hyvin korvata kaksipuolisella teipillä. Sitten onkin helppo irroittaa airbag:n neljä ruuvia.
AKKU IRTI ennen kuin alat pelata airbagin kanssa. Minä en ainakaan kytkisi autoon sähköjä jos airbag on irti. Ei näet ole mitään havaintoa miten SRS:n vikakoodit poistetaan, niitä nimittäin tulee jos se huomaa, että airbag on irti.
Eli ehkä homma on yksinkertaisin yläkautta.
Minulla olisi muuten varamoottorit, joilla voit sitten testata missä vika. Kunhan vaivaudut tänne naapurikuntaan.

Saa sen airbakinkin irti melko helposti. Ensiksi pitää irroittaa se alempi polvisuoja. Korkkien alla olevat ruuvit auki. Polvisuojan keskellä on klipsu, joka tarvitsisi erikoistyökalun, mutta kun varovasti vetää irtoaa polvisuoja ehjänä tosin se klipsu ei jää ehjäksi, mutta sen voi hyvin korvata kaksipuolisella teipillä. Sitten onkin helppo irroittaa airbag:n neljä ruuvia.
AKKU IRTI ennen kuin alat pelata airbagin kanssa. Minä en ainakaan kytkisi autoon sähköjä jos airbag on irti. Ei näet ole mitään havaintoa miten SRS:n vikakoodit poistetaan, niitä nimittäin tulee jos se huomaa, että airbag on irti.
Eli ehkä homma on yksinkertaisin yläkautta.
Minulla olisi muuten varamoottorit, joilla voit sitten testata missä vika. Kunhan vaivaudut tänne naapurikuntaan.