Lämppärin kennoko vuotaa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Lämppärin kennoko vuotaa?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Huurua pukkaa hieman lasille. Millanen homma? Haynesin opus vain toteaa että ota yhteys korjaamoon. Onko noissa ollut letkuliitos vikoja (toivonko vain?) vai onko kenno yleensä vuotanut? Onko kenno tuossa -94:ssa samanlainen kuin aikasemmissa malleissa ja onko CS:ssä omanlainen?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Jos aiot pitää autoa vähänkään pitempään, eikä puhaltimen moottoria ole vielä vaihdettu vaihda sekin ( alkuper. Motonetista ). Auto on nimittäin rakennettu puhaltimen/kennon ympärille :evil:
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Aattelin vain kun oli varoituksia jos on ilmastointi? Pitääkös purkaa sisältä kuinka paljoa että pääsee käsiksi tuohon? Vai onnistuuko kuten tuosta opuksesta saa käsityksen että homma tapahtuu tuosta "ulkopuolelta"? Eli suodattimen kohdalta? Eikös tuon ilmastoinnin kennon voi nostaa pois edestä putkineen? Ku en viittis alkaa putkia irroteleen kun vasta laitettiin uudet mömmöt sisään (no ei mennyt ku 160g uutta ainetta eli luultavasti oli huollettu jossain välissä).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ok, kiitosta.

Hermoja ei enään ole (eli en enään hermostu) ja en tupakoi. Kädetkin on jo niin arvilla että ei juuri helposti uusia rikkoja tule.

Mutta hyvä että tuo kuitenkin on tehtävissä kohtuudella.

Mites nuo mallit? Nähtävästi se on alumiinia eikä korjattavissa. Mietin ostanko uuden vaiko laitanko käytetyn.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Itsellä hajosi viime talvena tuo kenno juuri kuvaamillasi oireilla.
Sen verran huonoon saumaan sattui tuo tapaus, ettei ollut mahdollista
tallittomana alkaa sitä itse korjaamaan, joten vein Ouluun Aine Oy.lle tehtäväksi.
Heidän rutiineihin kuului ACC-autoissa heti ilmastoinnin tyhjennys, ennen
kennon irroitusta. Nopeuttaa ja helpottaa kuulemma työtä. Samalla tuli myös eteen puhaltimen moottorin vaihto (kuten edellä jo mainittiin). Hiilet oli jo kuluneetkin täysin loppuun ja koko pesä täynnä hiilipölyä!
Vanha kenno oli mennyt tosi huonoon kuntoon. Tihkui toisesta päästä
vähän joka paikasta läpi. Ei missään tapauksessa kannata laittaa käytettyä!
Tarkkaa hintaa ja aikaa en työlle tiedä, koska samalla autoon tehtiin aika paljon muutakin. Mutta asentaja moitti kennon vaihtotyötä erittäin vastenmieliseksi ja aikaa vieväksi...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3239#53239

Tuurilla vika voisi olla kennon letkulähtöjen liittimen O-renkaissa, mutta todennäköisemmin kuitenkin kennossa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin