cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
olen ostamassa cc turboa -89 varaosiksi, ja siinä sattuu olemaan toi turbo. mutta onko tekniikassa muita eroja kuin pakoputki? molemmat on automaattilaatikolla.
saab 9000 cd aut -89
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
Kansi, nokka-akselit, lohkon alakerta, sytytysjärjestelmä, suuttimet, ohjausyksikkö, johtosarja. Elikäs moottori kokonaisuudessa ja siihen liittyvät hallintalaitteet ja johdot.
Hyödynnettävää periaatteessa on vaihdelaatikko, joitakin korinosia (porrasperä vs viistoperä), apulaitteet, jäähdytys- ja lämmitysjärjestelmän osia ja monenlaisia sähköosia.
Hyödynnettävää periaatteessa on vaihdelaatikko, joitakin korinosia (porrasperä vs viistoperä), apulaitteet, jäähdytys- ja lämmitysjärjestelmän osia ja monenlaisia sähköosia.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
no en ota siitä kuin ilmastoinnin kompuran, ja loput myyn -50% pois. olishan se ihan kiva +45hp lisää käyttöautoon, mutta ei taida olla järkevää alkaa huvikseen vaihtamaan?
saab 9000 cd aut -89
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
Tuossa tapauksessa jos turbon haluais niin laittais cc:n ajoon.. Pääsis helpommalla.
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
Kaikkea voi tehdä jos haluaa. Mulla työn alla tommoinen total swap, eli 9000 CSE:stä hilut 9000 CC:hen.
Ei se kuitenkaan mikään yhden illan homma ole jos on ekaa kertaa tekemässä, lomalainen sais varmaan viikossa vaihdettua koneen + johtosarjan + alustan rauhalliseen tahtiin tehden.
Jos ei kiinnosta, että näyttääkö EDU oikein ja pääasia on että pelkkä moottori vaihtuu, niin sittenhän tuo on suhteellisen nopea juttu. Kytkentäkaaviot kannattaa olla kourassa kyllä sitten, tonnarissa on ruiskun johtosarja puoliksi yhtä puuta muun auton johtojen kanssa.
Ei se kuitenkaan mikään yhden illan homma ole jos on ekaa kertaa tekemässä, lomalainen sais varmaan viikossa vaihdettua koneen + johtosarjan + alustan rauhalliseen tahtiin tehden.
Jos ei kiinnosta, että näyttääkö EDU oikein ja pääasia on että pelkkä moottori vaihtuu, niin sittenhän tuo on suhteellisen nopea juttu. Kytkentäkaaviot kannattaa olla kourassa kyllä sitten, tonnarissa on ruiskun johtosarja puoliksi yhtä puuta muun auton johtojen kanssa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
aamulla hain varaosa auton. edu2 ja cruisen asennus/vaihto alko kiinnostaan, että saisko ne helposti vaihettua omaan. ei nyt enää niinkään koneen vaihto askarruta, kun se pitäs rempata. ja laatikkokaan ollu oikein iskussa.
ilmastoinnin kompuran takia mie auton hainki. asennan nyt eka sen ja sit kattelen lisää.
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=987014
tuolta näkyy kuvia. pitäs taiteilla ilmotus foorumin myyntipalstallekki.
ilmastoinnin kompuran takia mie auton hainki. asennan nyt eka sen ja sit kattelen lisää.
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=987014
tuolta näkyy kuvia. pitäs taiteilla ilmotus foorumin myyntipalstallekki.
saab 9000 cd aut -89
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
Ilmeisesti MY88 tuo CC kun on jakajalla? Mulla oli MY89 joka oli DI/APC:llä ja osa vuotta vanhemmista tais olla DI+APC. Vai mites nää nyt taas menikään?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
M88 CC: jakajaMawerick kirjoitti:Ilmeisesti MY88 tuo CC kun on jakajalla? Mulla oli MY89 joka oli DI/APC:llä ja osa vuotta vanhemmista tais olla DI+APC. Vai mites nää nyt taas menikään?
M88 CD: DI+APC
M89: DI/APC
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
Jope kirjoitti:M88 CC: jakajaMawerick kirjoitti:Ilmeisesti MY88 tuo CC kun on jakajalla? Mulla oli MY89 joka oli DI/APC:llä ja osa vuotta vanhemmista tais olla DI+APC. Vai mites nää nyt taas menikään?
M88 CD: DI+APC
M89: DI/APC
mitä tuo m meinaa? sain samalla 9000:n käyttöohjekirjan, siinäki on m1988. meinaako se model? käyttöoppasta lukemalla sain hirveesti tietoa luhennyksista, sun muista (edu1, edu2, dcc...) jotain hajua on kuiteski ollu foorumia lueskemalla.
vaihan just ilmastointia kokonaisena (kylmäaineet sisällä) osa autosta --> käyttikseen.
näin maallikon silmin katottuna, se vois ehkä jopa onnistua.
Viimeksi muokannut jamppav, Ke Kesä 23, 2010 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab 9000 cd aut -89
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
M tarkoittaa mallivuotta.jamppav kirjoitti:Jope kirjoitti:M88 CC: jakajaMawerick kirjoitti:Ilmeisesti MY88 tuo CC kun on jakajalla? Mulla oli MY89 joka oli DI/APC:llä ja osa vuotta vanhemmista tais olla DI+APC. Vai mites nää nyt taas menikään?
M88 CD: DI+APC
M89: DI/APC
mitä tuo m meinaa? sain samalla 9000:n käyttöohjekirjan, siinäki on m1988. meinaako se model? käyttöoppasta lukemalla sain hirveesti tietoa luhennyksista, sun muista (edu1, edu2, dcc...) jotain hajua on kuiteski ollu foorumia lueskemalla.
vaihan just ilmastointia kokonaisena (kylmäaineet sisällä) osa autosta käyttikseen.
näin maallikon silmin katottuna, se vois ehkä jopa onnistua.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
mites nuo laturi ja startti? vois rempata ne valmiiksi jos tarttee joskus vaihtaa.
saab 9000 cd aut -89
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
Tuon startin ja/tai laturin kunnostaminen ei ollenkaan ole huono ajatus. Uudet hiilet ja laakerit eivät montaa euroa Motonetissä maksa. Itekin kunnostin oman vanhan tonnarini laturin melko lyhyessä ajassa.jamppav kirjoitti:mites nuo laturi ja startti? vois rempata ne valmiiksi jos tarttee joskus vaihtaa.
Jos meinaat myydä noi, niin turha odottaa että saisit niistä paljon rahaa. Motonetissä tuollaisen uuden startin saa vajaalla satasella ja laturin satasella. Mutta jos uskot omasta tonnaristasi hajoavan jompi kumpi, niin onhan hyvä olla toinen varalla.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
eipä vanhoista autoista tiiä millon ne laukeaaDJHasis kirjoitti:Tuon startin ja/tai laturin kunnostaminen ei ollenkaan ole huono ajatus. Uudet hiilet ja laakerit eivät montaa euroa Motonetissä maksa. Itekin kunnostin oman vanhan tonnarini laturin melko lyhyessä ajassa.jamppav kirjoitti:mites nuo laturi ja startti? vois rempata ne valmiiksi jos tarttee joskus vaihtaa.
Jos meinaat myydä noi, niin turha odottaa että saisit niistä paljon rahaa. Motonetissä tuollaisen uuden startin saa vajaalla satasella ja laturin satasella. Mutta jos uskot omasta tonnaristasi hajoavan jompi kumpi, niin onhan hyvä olla toinen varalla.
saab 9000 cd aut -89
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
Paitsi silloin kun on melkein kokonaan uusiksi koko auton rakentanut.jamppav kirjoitti: eipä vanhoista autoista tiiä millon ne laukeaa

#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?
kaverin kautta saa suoraan tukusta, joko kokonaisena, tai osinaDJHasis kirjoitti:Tuon startin ja/tai laturin kunnostaminen ei ollenkaan ole huono ajatus. Uudet hiilet ja laakerit eivät montaa euroa Motonetissä maksa. Itekin kunnostin oman vanhan tonnarini laturin melko lyhyessä ajassa.jamppav kirjoitti:mites nuo laturi ja startti? vois rempata ne valmiiksi jos tarttee joskus vaihtaa.
Jos meinaat myydä noi, niin turha odottaa että saisit niistä paljon rahaa. Motonetissä tuollaisen uuden startin saa vajaalla satasella ja laturin satasella. Mutta jos uskot omasta tonnaristasi hajoavan jompi kumpi, niin onhan hyvä olla toinen varalla.
saab 9000 cd aut -89