Sammuu ajosta, mitä ehdottaisitte?
Re: Sammuu ajosta, mitä ehdottaisitte?
Ettei se valkea kerros olisi ollut kuivunutta piitahnaa? Sitä kun tossa välissä käytetään juurikin lämmön johtamiseen pois, pääte kun lämpenee kyllä melkoisesti.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Sammuu ajosta, mitä ehdottaisitte?
Minä olen joutunut uusimaan kerran sytkäpäätteen ja siinä yhteydessä foorumilla muistutettiin että laitoithan varmasti piitahnat väliin. Että on ilmeisesti tärkeä aine siinä lämmönjohtamisessa. Hyvä kun vian aiheuttaja selvisi Se minun pääte asennettiin korjaamolla ja kyllä sinne oli uudet tahnat laitettu väliin.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Sammuu ajosta, mitä ehdottaisitte?
Sammuu taas. Kesti kolmesataa kilsaa tolla tolla entisellä sytkäpäätteellä. Nyt sammuilee taas ja uusi on tulossa ehkä torstaiksi. Onneksi vika on paikallistettu nyt. Pääsee/joutuu vaa lähtee Citikalla työhön sen aikaa... Matkaa ku on se 70km suuntaansa ni ei viitti saabilla riskeerata sitä matkaa.
Saab 9-3 2.0 -98
#4310
#4310
Re: Sammuu ajosta, mitä ehdottaisitte?
Ethän laita sitten Unipoint merkkistä?sabaner kirjoitti: uusi on tulossa ehkä torstaiksi.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: Sammuu ajosta, mitä ehdottaisitte?
Taitaa olla se sun pois rapsuttama valkoinen aine hyvinkin tärkeä! Päätteen ja jäähdytyspohjan välissä kuuluu olla valkoinen hyvin lämpöäjohtava aine, piitahna tms.sabaner kirjoitti:Joo kun aloin tutkia sytkäpäätettä, löin auton tulille ja sit painoin peukalolla päätteen päältä alaspäin ja auto yllätys yllätys sammui! Osa irti, sen alle oli muodostunut valkea kerros hapettumaa. Rapsuttelin alumiinioksidit pois siitä mistä pinnat ottaa vastakkain ja löin nippuun. Pääte kuumenee aika paljon (alapinta poltti oikeen tosissaan sormia kun se ei ollut kiinni ruuvattuna siihen alla olevaan alumiini palaan). Sen alusalumiinin tarkoituksena on kai johtaa kertyvää lämpöä pois ja nyt kun pinnat osien välissä on puhtaat sytkäpääte ei ylikuumene ja auto toimi moitteettomasti tunnin ajon verran! Huomenna tulee lisää testikilometrejä ja kerron sit kuulumisia miten meni. Nyt alkaa taas hymyilyttää
Mutta mites on että kuuluuko sen sytkäpäätteen kuumentua minkä verran, eli että onko tuo kuumuus normaalia niin että polttaa sormet? Laitanko osan vaihtoon?
Näin yksikön tuottama lämpö johdetaan siihen alapuoliseen alumiiniseen pohjaan joka toimii jäähdyttävänä komponenttina.
Jos sytkäpääte kuumenee liikaa niin vika voi olla itse päätteessä mutta tuo valkoinen aine kuuluuu ehdottomasti siihen väliin.
Ja vaihdettaessa ainoa oikea osa siihen on merkiltään BOSCH!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Sammuu ajosta, mitä ehdottaisitte?
.
Viimeksi muokannut TaHa, Ke Heinä 14, 2010 04:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 T16 Aero "replica" -87
9000 t CD -97
9000 t CD -97
Re: Sammuu ajosta, mitä ehdottaisitte?
Katso samalla kaikki maadoitus pisteet ja johdot jotka ovat koneen ja korin välillä, tämä oli yksi häiriö 80 luvun lopulla ja 90 luvun alussa joka aiheutti tuota sammuilua 900:sissa ja 9000:sissa, välillä saattoi toimia jopa viikkoja. Ja sit reistaili taas hetken aikaa.sabaner kirjoitti:Sytkäpäätteen kimppuun siis seuraavaksi kunhan tuo ihana kesäsade lakkaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Sammuu ajosta, mitä ehdottaisitte?
.
Viimeksi muokannut TaHa, Ke Heinä 14, 2010 04:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 T16 Aero "replica" -87
9000 t CD -97
9000 t CD -97
Re: Sammuu ajosta, mitä ehdottaisitte?
Juu, ymmärrän että se lämpöä johtava piitahna on tärkeä ja sen että se on "nestemäistä". Mutta se mitä minun sytkäpäätteen alla oli niin se oli sellasta jauhemaista pas#aa. Ja hitto taas ensi yöksi citikalla... ei herneitä. Kaveri tuo kuopiosta osan, jos sieltä löytyy kuusi napainen, vaan taitaavat olla motonetissä 7 napaisia.
Saab 9-3 2.0 -98
#4310
#4310
Re: Sammuu ajosta, mitä ehdottaisitte?
Sellaiseksi se vuosien myötä useimmiten kuivuu.sabaner kirjoitti:Juu, ymmärrän että se lämpöä johtava piitahna on tärkeä ja sen että se on "nestemäistä". Mutta se mitä minun sytkäpäätteen alla oli niin se oli sellasta jauhemaista pas#aa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Sammuu ajosta, mitä ehdottaisitte?
Ei kai se asiaankuulumatonta ole jos on kokemuksesta viisastuneena kehittänyt mielikuvan että Saabilla uskaltaa niin täytyyhän sitä hehkuttaa silloin tällöinTaHa kirjoitti:Eka viestis tähän ketjuun. Täyty oikeen tarkistaa, ja sekin täyttä paskaa, eli asiaan kuulumatonta kommenttia. Koita nyt ISO mies hankkia elämä, tai korjaa asennettasi.Mimmi kirjoitti:Minä en taasen uskaltaisi riskeerata henkeäni Citikalla.sabaner kirjoitti:Pääsee/joutuu vaa lähtee Citikalla työhön sen aikaa... Matkaa ku on se 70km suuntaansa ni ei viitti saabilla riskeerata sitä matkaa.
Re: Sammuu ajosta, mitä ehdottaisitte?
Lisätään vielä vettä myllyyn, joka jauhaa ................. eikä liity otsikon aiheeseen.
http://www.euroncap.com/results/citroen.aspx
Mistähän sitikasta lie ollut kyse, kun sitä ei mainittu.
Mutta kuten linkistä käy ilmi, niin ei kaikki sitikat ihan huonoja ole.
Vaikka tämän palstan jäsen ajaa mieluusti Saabilla ja joutuukin syystä tai toisesta käyttämään Citroenia, ei hän silloinkaan välttämättä aja turvattomalla kulkupelillä. Vain mainitsemalla merkin ja jättämällä mallitarkennukset pois, on mahdotonta tänä päivänä yleistää jotain auton kolariturvallisuudesta.
http://www.euroncap.com/results/citroen.aspx
Mistähän sitikasta lie ollut kyse, kun sitä ei mainittu.
Mutta kuten linkistä käy ilmi, niin ei kaikki sitikat ihan huonoja ole.
Vaikka tämän palstan jäsen ajaa mieluusti Saabilla ja joutuukin syystä tai toisesta käyttämään Citroenia, ei hän silloinkaan välttämättä aja turvattomalla kulkupelillä. Vain mainitsemalla merkin ja jättämällä mallitarkennukset pois, on mahdotonta tänä päivänä yleistää jotain auton kolariturvallisuudesta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)